אא

סגן נשיא בכיר באמירייטס לפספורטניוז: "נרגשים לקראת השקת הקו לת״א״

עדיל אל גייט, Adil Al Ghaith, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי של חברת התעופה מטובות בעולם, בריאיון מיוחד לפספורטניוז: "מה שקורה בדובאי בשנים האחרונות מדהים. ההתפתחות, הטכנולוגיה המתקדמת, שהיא גולת הכותרת שלנו, האטרקציות, ותיירים מכל העולם נלהבים להגיע הנה, לראות ולחוות״

 Adil Al Ghaith, סגן נשיא בכיר ב-Emirates. צילום: פסורטניוז Adil Al Ghaith, סגן נשיא בכיר ב-Emirates. צילום: פסורטניוז

נפגשנו השבוע במסגרת יריד התיירות הבינלאומי, ATM – Arabian Travel Market,  שהתקיים בדובאי באיחוד האמירויות הערביות, לריאיון מיוחד ובלעדי עם עדיל אל גייט, Adil Al Ghaith, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי של אמירייטס, לקראת השקת הקו החדש של החברה לישראל ב-23 ביוני 2022.

כאחראי על השיווק והקשרים הבינלאומיים של אמירייטס, עדיל אל גייט הוא אחד האדריכלים המרכזיים של הקו דובאי – תל אביב, ולקראת השקת הקו הוא משתף איתנו את תובנותיו וציפיותיו, הן על ההצלחה הצפויה לקו החדש והן על עתיד החברה וענף התעופה בכללותו.

אמירייטס חברה בעלת שם עולמי. גם במהלך מגפת הקורונה לא הפסקתם לטוס למרות שנאלצתם לצמצם פעילות. איך אתה רואה את מצב החברה בימים אלה?

"העסקים חוזרים בגדול. אנחנו רואים ביקוש גדול מאד לטיסות. ההקלה בכל האמצעים והמגבלות עקב הקורונה מסייעים, כמובן, להתאוששות ענף התעופה. אנחנו מאמינים שההתאוששות תימשך ועד סוף השנה נראה באמירייטס חזרה כמעט למצב שלפני המגפה, ובשנה הבאה כבר נראה מספרים גבוהים יותר מאשר ב-2019. אנחנו מתנהלים באופן מסודר. אנשים מאוד רוצים לטוס ולצאת לחופשה לאחר כל ההגבלות של הקורונה בשנתיים האחרונות. יש לנו הנהלה מעולה ואחראית, ואנחנו מתמודדים בצורה טובה עם כל השינויים בענף".

בחודש הבא אתם משיקים את הקו לישראל. למה אתם מצפים?

"אכן, ב-23 ביוני אנחנו מתחילים לטוס בקו לישראל. בקו היומי יפעל מטוס הבואינג 777. הטיסות בקו כבר משולבות במערכת ההזמנות שלנו ואנחנו נרגשים לקראת השקת הקו. רצינו להשיק את הקו לישראל כבר לפני זמן רב, אבל בגלל הקורונה והמגבלות השונות נאלצנו לדחות את הפעלת הקו. אני אופטימי מאד, מצפה להשקה ובטוח שהקו לתל אביב יהיה מוצלח מאד, אחרי שישראל הסירה את מרבית הגבלות הקורונה. יש לנו כבר ביקושים גדולים לטיסות ההמשך עם אמירייטס לאפריקה וארה״ב. כחודש וחצי לפני השקת הקו אנחנו מאוד מרוצים מהביקושים מישראל.״

כיצד, לדעתך, הישראלים יקבלו אתכם?

"הישראלים יהיו מרוצים מאד. הם שמעו עלינו ומכירים את המוניטין שלנו. הרקורד העיקרי שלנו הוא בקרב הנוסעים האירופים והאמריקנים, ואנו בטוחים שגם הישראלים יהיו מרוצים מאד. אנו מציעים לישראלים גם טיסות קונקשן מעולות מדובאי לכל רחבי העולם, יחד עם כל הסכמי הקוד-שייר שלנו עם חברות רבות, וזה אחד היתרונות הגדולים שלנו, שהנוסעים הישראלים ודאי יאהבו".

דובאי הפכה למרכז תיירות לישראלים. אני מתאכסן במלון הילטון ומרגיש בישראל. כולם מדברים עברית ומתלהבים מדובאי. עפ"י כל מומחי התעופה, ההגעה של אמירייטס לישראל היא ציון דרך משמעותי בתעופה בישראל...

"אני אכן מעריך שהקו שלנו לישראל ילחיץ קצת חברות תעופה אחרות, אך אנחנו שמחים מאד להיות בעלי השפעה מרכזית בענף התעופה".

דיילת אמירייטס על ראש מגדל בורג' חליפה. צילום: יח"צ אמירייטס

האם ציפיתם באמירייטס שכל כך הרבה ישראלים ירצו לבקר בדובאי?

"אנחנו צפינו זאת כבר עם "הסכמי אברהם" בין המדינות שלנו, אבל ברור לנו שהקורונה ומגבלות הנסיעה גם הרתיעו נוסעים רבים. אנחנו יודעים שדובאי עניינה תמיד את הישראלים ואני שמח שאנחנו מהווים אטרקציה תיירותית משמעותית לישראלים, שיכולים להגיע כעת הנה בטיסה קצרה ללא צורך בויזה למדינה עם תודעת שירות כה גבוהה״.

אתה צופה שבעתיד נראה גם יותר אמירתים באים לבקר בישראל?

"כן. ודאי. ההסכמים והתפתחות היחסים בינינו יועילו. אנחנו עוד צריכים לעבוד על הנושא, לעודד את האמירתים ולקדם את ישראל כאופציה עבורם ואני מאמין שרבים יגיעו לבקר בישראל".

אתם נהניתם מאד מתיירות בינלאומית גם בתקופת הקורונה, בזכות המודרניזציה והטכנולוגיה המתקדמת שלכם ובזכות יריד האקספו...

"מה שקורה בדובאי בעשר השנים האחרונות הוא מדהים. ההתפתחות, הטכנולוגיה המתקדמת, שהיא גולת הכותרת שלנו, האטרקציות, התנאים המעולים לתיירים, האקספו, כמובן, ותיירים מכל העולם נלהבים להגיע הנה, לראות ולחוות. ניהול ענף התיירות שלנו מצוין. דחינו את האקספו בשנה בגלל הקורונה, והדבר הוכיח את עצמו. מספרי התיירים מדהימים ויוצאי דופן. גם אנחנו לא האמנו, שכבר עכשיו נזכה לתיירות בינלאומית גדולה כל כך".

בישראל הייתה גישה לסגור את הגבולות ולהגביל את התיירות, כי התיירים מכל רחבי העולם עלולים להכניס את הקורונה לארץ. הגישה שלכם הייתה שונה...

"כן. הגישה הייתה שונה. חשבנו איך להביא תיירים למרות הקורונה, אך הקפדנו מאד על כללי בריאות ובטיחות. תראה את המקום, בו אנחנו יושבים כעת. עד לפני חודש הוא שימש בית חולים לחולי קורונה, וכעת הוא חזר ליעוד המקורי של מרכז ירידים".

אתם משיקים מחלקת Premium Economy חדשה במטוסים רחבי הגוף שלכם. איך היא מתקבלת? "אני לא יודע אם ראית את התצוגה של המחלקה והמושבים בתערוכה. המחלקה החדשה, המותקנת כבר בכמה מטוסים, וכל מי שחווה או ראה, התלהב מהאיכות והנוחות. המחלקה, שתותקן בסוף התהליך ברוב המטוסים רחבי הגוף שלנו, תהיה ייחודית בענף והנוסעים ייהנו בה מאד. כבר החל ב-1 ביוני הנוסעים, הרגילים לטוס במחלקת אקונומי, בתוספת תשלום קטנה יוכלו ליהנות מתנאים יוצאי דופן במחלקת ה-Premium Economy בכמה וכמה קווים מרכזיים שלנו. המחלקה החדשה תותקן ברוב מטוסי ה A380- וה-777 שלנו, ובסוף תוכנית השיפוץ יהיו לאמירייטס, עפ"י התכנון, בסך הכל 111 מטוסים המציעים את מחלקת ה-Premium Economy החדשה".

איך אתה רואה את עתיד ענף התעופה בכללותו, כבר בתקופה הקרובה, כשאנחנו עדים להתאוששות גדולה, למרות שיש עדיין פה ושם מגבלות תנועה, כמו בסין, למשל?

"ברור לחלוטין שמגבלות כאלה ואחרות, שקיימות עדיין במדינות מסוימות, ייעלמו בהקדם ולא יישארו לאורך זמן. אנחנו מאמינים ומעריכים, שדי מהר, יותר מוקדם מהצפוי, הענף כולו יחזור לרמות ולהיקפי הפעילות שהיו לפני מגפת הקורונה. אנשים רוצים לחזור לטוס, לטייל, לצאת לנופש, ואנחנו רואים מדי יום את הביקושים ההולכים וגדלים".

ומה לגבי הנסיעות העסקיות?

"גם התעופה העסקית הולכת ומשתפרת בהדרגה, אט אט. אנשי עסקים מעדיפים קשרים ישירים ופגישות ישירות, פנים אל פנים, פגישות בכנסים ובאירועים. ברור לגמרי שגם התעופה העסקית תחזור בהקדם לרמה של 2019".

מה גודל הצי שלכם ולכמה יעדים אתם טסים?

"הצי שלנו כולל יותר מ-250 מטוסים, רחבי גוף כולם, A380-800 של איירבוס, ומטוסי ה-777 של בואינג, רובם מדגם LR 777-300, ויש לנו הזמנה של יותר מ-200 מטוסים חדישים משתי היצרניות הגדולות. אומנם עקב הקורונה ביטלנו טיסות ליעדים שונים, ובקרוב מאד נשוב לטוס לכל 140 היעדים הקבועים שלנו".

למרות המלחמה אתם עדייו טסים לרוסיה?

"כן. אנחנו לא שותפים לחרם התעופה. הטיסות פועלות כסדרן, ואני יכול לספר שגם אירופים טסים לרוסיה דרך דובאי".

מאחל לכם הצלחה רבה. מתרגשים לקראת בואכם לישראל... "גם אנחנו נרגשים. נתראה בחודש הבא, כשאגיע לישראל בטיסת הבכורה המסחרית שלנו".

צילום: Shutterstock

בואינג 777, אמירייטס. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאמירייטסדובאיEmiratesאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: