אא

ביהמ"ש העליון: עיריית טבריה והמלונות בעיר נדרשים להגיע לפשרה על גובה תשלום פינוי אשפה

טוחנים אשפה: בינואר השנה, לאחר מאבק משפטי ממושך, ביהמ"ש העליון פסק כי על בתי המלון בארץ לשלם לרשויות המקומיות עבור פינוי אשפה עודפת. כעת, עיריית טבריה ובתי המלון בעיר נדרשים להגיע עד ה-18 באפריל להבנות על גובה התשלום

אשפה בבתי מלון. צילום: 123rf אשפה בבתי מלון. צילום: 123rf
שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שלחו את התאחדות המלונות בטבריה ורשת מלונות פתאל לנסות להגיע לפשרה עם עיריית טבריה בסוגיית התשלום הנדרש בגין פינוי אשפה עודפת.

בינואר השנה, לאחר מאבק משפטי שנמשך כשנתיים (התאחדות המלונות והתאחדות התעשיינים נגד משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי), בית המשפט העליון פסק כי על בתי המלון בארץ לשלם עבור פינוי אשפה עודפת המוערכת בהוצאה כוללת של כ-15 מיליון שקל בשנה.

התאחדות בתי המלון טענה בעתירתה כי הפסולת בבתי המלון נוצרת ברובה על ידי אורחי המלון, המחליפים לתקופת האירוח את מקום מגוריהם הרגיל בחדרי בתי המלון ואת מטבחם בחדר האוכל שבו. נטען כי מספר האורחים בבתי המלון, ולא רק מספר העובדים, הוא הנתון הרלוונטי והקריטי לצורך חישוב הפסולת.

בית המשפט העליון שלא קיבל טענה זו נימק, “אף אם נקבל את טענת התאחדות המלונות לפיה מרכיבי הפסולת הנוצרת בבתי המלון דומים במהותם לאלו המושלכים בפסולת ביתית רגילה, אין הדבר נכון ביחס להיקפה וכמותה של אותה פסולת. נוהג שבעולם הוא שבתי המלון מתחרים זה בזה במגוון ובטיב השירותים המוענקים על ידם (ראו למשל תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשע”ג-2013 המפרטות את אמות המידה שעל בסיסן נקבע דירוג ה’כוכבים’ של בתי המלון). הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בכמויות ועושר המזון המוגש בהם וכן במאפייני התחזוקה השוטפת והשימוש בחומרי ניקיון. מטבע הדברים, אלה חורגים ממתכונת הפעילות המאפיינת צריכה ביתית רגילה. לכך נוסף ייצור הפסולת העודף הנובע מהתחלופה המהירה של אורחים, תוך שמירה על סטנדרט שירות אחיד לאורך זמן לכל אורח”.

בעקבות פסיקתו זו של בית המשפט העליון, התאחדות בתי המלון נדרשה לדון עם כל הרשויות המקומיות שבשטחן פועלים בתי מלון ולהגיע עימן להסכמות על גובה החיוב הכספי. במסגרת זאת, עיריית טבריה והתאחדות המלונות בטבריה נדרשו לעדכן את בית המשפט העליון עד לתאריך 18 באפריל 2021 האם הצליחו להגיע לפשרה במסגרת ההידברות ביניהם.

הקליקו כאן לקריאת כתבה נוספת קשורה לנושא

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםטבריהמלונות פתאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: