ג'ט איירווייס בצרות: ביטלה את טיסותיה הבינלאומית

הנושים של חברת התעופה ההודית הקורסת פרסמו מכרז לרכישת החברה ועד עתה קיבלו הצעות של חברות תעופה מובילות - קבוצת לופטהנזה, שותפות דלתא - אייר פראנס/ק.ל.מ וסינגפור איירליינס - וקרנות הון בינלאומיות

ג'ט איירווייס צילום Shutterstockמטוסי ג'ט איירווייס. צילום: shutterstock

חברת התעופה השנייה בגודלה בהודו, ג'ט איירווייס, עומדת בפני קריסה סופית, לאחר קשיים כספיים וחובות עצומים, שצברה בשנים האחרונות עליהם פרסמנו בפספורט כבר בעבר.

מחברת תעופה אדירה ורבת פעילות, עם צי של 112 מטוסים ועוד 230 בהזמנה ויותר מ-400 טיסות ביום ל-65 יעדים פנימיים ובינלאומיים, החברה, החייבת לבנקים סכומים עצומים, נאלצת להשבית את מרבית המטוסים ולבטל את מרבית הקווים, וכיום היא מפעילה 14 מטוסים בלבד.

הטיסות הבינלאומיות של החברה ממומבאי, מניו דלהי ומבנגלור ללונדון, לאמסטרדם ולפריס, בוטלו לימים הקרובים "מסיבות תפעוליות" לטענת החברה, אך עפ"י תקנות התעופה של הודו, חברה המפעילה פחות מ-20 מטוסים אינה יכולה להפעיל טיסות בינלאומיות.

בחודש שעבר נאלץ מייסד החברה והיו"ר שלה, נארש גויאל, לפרוש מראשות מועצת המנהלים של החברה, ולמעשה הבנקים, בראשות הבנק הלאומי של הודו, הנושים הגדולים של ג'ט איירווייס, מנהלים כיום את החברה, והיא עדיין פעילה, בהיקף מצומצם מאד, כאמור, לאחר שנארש גויאל הפקיד את מניותיו כערבות לבנק פונג'אב.

לאחר שאפסו הסיכויים לשיקומה של החברה, קבוצת הנושים פרסמה מכרז פורמלי לרכישת חלק נכבד מהחברה הקורסת, בין 31.2% ל-75%, כשעדיין לא ידוע, אם נארש גויאל וחברת התעופה איתיחאד איירווייס, המחזיקים בחלק ממניות החברה, יהיו מוכנים למכור אותן.

המועד האחרון להגשת הצעות הרכש הוא סוף החודש, ועפ"י איסוף דוחות החברה, עד עתה ניגשו למכרז 3 גורמי תעופה מרכזיים: קבוצת לופטהנזה, שותפות דלתא – אייר פראנס/ק.ל.מ וסינגפור איירליינס, וכן 3 קרנות הון גדולות: TPG Capital, KKR ו-Blackstone.

נושאים שמוזכרים בידיעה