אא

מנכ"ל אל על: "הטייסים סירבו להירתם לתכנית ההתייעלות של החברה"

מנכ"ל חברת התעופה באגרת נוספת לעובדי חברת התעופה: "אני נחוש להגיע למציאת פתרון בהתאם למתווה הסיוע שייבחר. עוד נכונו לנו ימים קשים והחלטות כואבות"

גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג' גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין שוב שלח היום (א'), אגרת לעובדי החברה בה הוא האשים את טייסי החברה שסירבו להירתם לתכנית ההתייעלות של החברה: "אנשי אל על, כולנו חווים ימים קשים ואתגר שהוא הגדול ביותר עמו נאלצה אל על להתמודד בכל שנותיה. לצערי ככל שהימים חולפים ענן אי הוודאות אינו מתפזר, ישראל נמצאת בגל קורונה שני עם החמרה בהגבלות והעדר צפי של ממש לחידוש הטיסות. פעילות חודש יולי מאז פרוץ המשבר ועד עתה, הצלחנו לייצר פעילות מסחרית מכובדת ולהטיס מטענים וטיסות חילוץ ונוסעים, הרבה בזכות יצירתיות ויעילות רבה של אנשי אל על. פעילות זו אינה מובנת מאליה והיא מצביעה על הרוח והנחישות שלנו, לעשות הכול על מנת להצעיד את החברה לקבלת הסיוע ועמו גם חזרה הדרגתית לטיסות. בחודש יולי נרשמה האטה מסוימת בפעילות המטענים ובהתאם הודענו על התאמת כוח האדם לפעילות המסחרית. ועדיין, החברה התכוונה להפעיל טיסות מטען חיוני ונוסעים בחודש יולי, כפי שעשתה זאת גם בחודשים הקודמים. החל מסוף יוני טייסי החברה סירבו לאייש את הטיסות וכל פניותינו לאייש אותן, לא נענו במשך ארבע ימים רצופים ואחרי מאות פניות. אפשר לדבר בתקשורת על ספינים ו"פייק-ניוז", אך האמת תמיד נמצאת בתוך החברה ואנשינו יודעים אותה. במקביל לעצירת הטיסות, וועד אצ"א סירב לפניותיי להירתם לתוכנית ההתייעלות, תכנית הנדרשת על מנת לחלץ את החברה מהמשבר החמור אליו נקלענו שלא באשמתנו, ביחד עם כל ענף התעופה. לאור חוסר היכולת להפעיל את הטיסות, התאמנו את מצבת כוח האדם הפעיל בחברה להפסקה של פעילות מטוסי החברה".
אל עלאל על
אל על. צילום: עידו וכטל עוד מציין המנכ"ל ומוסיף: "מתי יפתחו השמים לטיסות? הגורמים שייקבעו את קצב חידוש הטיסות הן היכולת של כל מדינה ומדינה להשתלט על הנגיף, להגיע להסכמים ביניהן על מעבר נוסעים, ולבסוף נכונות הציבור להתגבר על הפחדים ולחזור לטוס. כל אלה מצויים תחת סימן שאלה גדול ולא ניתן לחזות מתי תהייה התקדמות משמעותית. מתי אל על תשוב לפעילות סדירה? ללא קשר לפתיחת השמיים ברמת המדינות, אל על לא תוכל לשוב לפעילות סדירה ומשמעותית, ללא קבלת סיוע הנדרש על מנת להניע את הפעילות שלנו, להשיב את כספי הכרטיסים ללקוחותינו ולשלם חובות לספקים. בימים אלה אנו בוחנים שתי אופציות לקבלת סיוע מהמדינה והשיקול היחידי הניצב לנגד עינינו הוא טובתה של חברת אל על. על הפרק שני מתווים: א. הלוואה בערבות מדינה בהיקף של 400 מיליון דולר והנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון שקל. ב. הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה והנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר עם התחייבות של המדינה לרכוש את יתרת המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. לשני המתווים לסיוע, יש תנאי יסודי והוא ההגעה להסכם התייעלות חתום עם ההסתדרות והעובדים. לשמחתי נחתם ההסכם עם ועד דיילי אוויר. אני מבקש להביע את הערכתי הרבה למגזר דיילי האוויר על ההבנה כי - למען הצלת הבית בעתיד, נדרשים צעדים כואבים בהווה. אנו נמצאים בשיח עם יתר המגזרים ואני מקווה כי נוכל לבשר על התקדמות נוספת בקרוב מאחר והזמן דוחק. ביום ג', דיווחנו על התוצאות הכספית של הרבעון הראשון, כפי שניתן היה לצפות מראש נזקי הקורונה השפיעו באופן דרמטי על התוצאות מאחר והחברה נפגעה מירידה חדה בתנועת הנוסעים החל מסוף חודש פברואר ובעיקר בחודש מרץ. הכנסות החברה ירדו ברבעון זה ב-25% ביחס לרבעון הראשון של השנה הקודמת וההפסד הסתכם ב-140 מיליוני דולר. בשורה התחתונה, ללא קשר לתוצאות הרבעון, אנו זקוקים לסיוע של המדינה כפי שנעשה במרבית מדינות העולם אשר נחלצו לטובת חברות התעופה שלהן, זאת ללא קשר למידת היעילות של חברות התעופה ולאיתנות הפיננסית שלהן ערב משבר הקורונה. הנגיף הוא גל צונאמי ששטף את התעופה והכלכלה העולמית ואין אף חברה חזקה ככל שתהייה, שיכולה להתמודד עם המשבר בכוחות עצמה. אנשי אל על, אני יודע כי כל אחת ואחד מכם מצוי במצב של עמימות וחוסר ודאות וזהו המצב הקשה ביותר להתמודדות. אני מבטיח לכם כי ליבי ומחשבותיי אתכם ולכל מה שאני עושה, לילות וימים, יש מטרה אחת בלבד – הצלת החברה והבטחת עתיד לאלפים מאתנו. זהו הדבר היחידי המניע אותי בימים אלה ואני נחוש להגיע למציאת פתרון בהתאם למתווה הסיוע שייבחר. עוד נכונו לנו ימים קשים והחלטות כואבות, לפני שנחזור לפעילות סדירה משמעותית, אבל אני וצוות ההנהלה פועלים ומנווטים לעבר היעד הזה. אני קורא לכל מי ששותף למשימה הזו: ההסתדרות, נציגי העובדים והממשלה, להתגבר ביחד אתנו על המכשולים ואי ההבנות, ולהצעיד את אל על לעבר מסלול של יציבות ורווחיות. המסר החשוב ביותר אותו קבלנו ממשלת ישראל הוא ההכרה בחשיבות אל על לביטחון הלאומי והאינטרס של המדינה בשימור נתיבי האוויר פתוחים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: