אא

אין שלום בית: מחזיקי אג"ח אי.די.בי לביהמ"ש - "בעל השליטה הוא שהכשיל מכירת ישראייר"

לאחר שאי.די.בי הגיבה לביהמ"ש נגד בקשת מחזיקי אג"ח למנות לה נאמן מיוחד, הגיע תורם של בעלי האג"ח להגיב. "מזה זמן שהנהלת ישראייר בראשות המנכ"ל באה בדברים ישירות עם נציגות המבקשים נוכח הבנתה כי המחזיקה בה - חדלת פירעון בפועל". היום דיון דרמטי בביהמ"ש

מטוס "השלום" של ישראייר. צילום: סיון פרג' מטוס "השלום" של ישראייר. צילום: סיון פרג'

בית המשפט המחוזי בת"א, יקיים היום (חמישי) דיון בבקשת מחזיקי האג"ח סדרה ט' למינוי נאמן לחברת אי.די.בי פיתוח, בעלת השליטה בחברת התעופה ישראייר.

לפני הדיון הדרמטי, נמשכים חילופי האשמות בין בעלת הבית לבין מחזיקי האג"ח על רקע ישראייר. לאחר שאי.די.בי פיתוח הגיבה לבית המשפט נגד בקשת אג"ח ט' למינוי נאמן לחברה, מחזיקי האג"ח מגיבים בחריפות בנוגע לישראייר.

אי.די.בי הזהירה כי "למתן צו פתיחת הליכים ו/או מינוי בעל תפקיד עלולים להיות השלכות שליליות גם על החזקות נוספות של החברה ובפרט החזקות החברה בישראייר תעופה ותיירות. כך למשל, באשר להתחייבויות ישראייר כלפי בנק לאומי בקשר עם הלוואה שהועמדה על ידי ישראייר לחברה". עוד הזהירה, "בעת הזו, משבר הקורונה מהווה איום קיומי על תעשיית התעופה. מתן צו חדלות פירעון או מינוי בעל תפקיד, עלול לייצר זעזוע נוסף בעסקי ישראייר המפוקחת בידי דירקטוריון החברה (ובכלל זה ועדת הביקורת) ועלול להשפיע על נושאי משרה בה והאפשרות לשמר אותם, על אפשרות צליחתה את המשבר ואף על ניסיונות למכירתה אשר ככל שיבשילו, בוודאי יהיו כפופים לאישור כה או אחר מצד נושי החברה".

מחזיקי האג"ח מצידם הודפים את הטענות ומציינים בפנייה לבית המשפט, "נטענה כי מתן צו חדלות פירעון לחברת אחזקות שמחזיקה בשרשור בחברת בת תפעולית תביא בהכרח לפגיעה ולהשמדת ערך בחברת הבת התפעולית אינה אלא סיסמה נבובה, אשר אינה נתמכת בדבר זולת האמירה הכללית כי כל מינוי בעל תפקיד כורך בחובו 'תמיד 'השמדת ערך' וכי ישראייר ניצבת ממילא בפני אתגרים הנובעים מהשפעות מגפת הקורונה. טענה זו נסמכת על מאומה. אין היא נכונה במובנה הכללי ואין היא נכונה במובנה הקונקרטי".

ישראיירישראייר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי פיתוח. צילום: תמר מצפי

עוד מציינים מחזיקי האג"ח, "ישראייר היא נכס הנמצא 'על המדף' כנכס למימוש, מזה תקופה ארוכה מאוד. בכל תחזיות תזרים המזומנים נסמכת החברה על מימושו כתנאי לעמידה בהתחייבויותיה לטווח הקצר כפי שפורט בבקשה בהרחבה. ישראייר הינה חברה תפעולית, עצמאית, בעלת תוכן ופעילות משל עצמה וערכה אינו אמור להיות מושפע מזהות המחזיק בה, או ממצבו הפיננסי של המחזיק בה".

עוד מגיבים מחזיקי האג"ח, "מזה זמן שהנהלת ישראייר, בראשות מנכ"ל ישראייר (אורי סירקיס, ג.ל.) באה בדברים ישירות עם נציגות המבקשים באופן שוטף לנוכח הבנתה כי החברה, המחזיקה בה, חדלת פירעון בפועל. גם משקיעים, מתעניינים ורוכשים פוטנציאליים פונים ישירות לנציגי המבקשים, עובדה המעידה כי השוק מתעלם מנוכחותה הפורמלית של החברה ומעדיף להידבר ישירות עם נושיה ומכל מקום בשלב זה ובטרם מונה לחברה בעל תפקיד כמובן שהמבקשים מפנים את המתעניינים לנציגי החברה הרלוונטיים".

עוד מפנים בעלי אג"ח ט' אצבע מאשימה כלפי בעל השליטה באי.די.בי פיתוח, אדוארדו אלשטיין, "עובדה היא כי על אף ניסיונות החברה למכור את החברה, לא צלח הדבר בידה עד כה מטעמים שונים. (קיימות טענות, שעוד ייבדקו, כי בעל השליטה הוא זה שהכשיל עסקאות למימוש ישראייר, במחירים גבוהים בהרבה מאלו המוצעים בתקופה האחרונה) והדעת נותנת שדווקא בעל תפקיד אשר יפעל למימוש ישראייר, באופן פומבי, שקוף, שוויוני ונטול אינטרסים זרים ובפיקוח בית המשפט - יצליח להשלים את המימוש באופן מיטיבי תוך השאת התמורה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייראי.די.בי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: