היינאן איירליינס: ממשלת סין עומדת להשתלט על חברת התעופה
עקב חובות כבדים, שהגיעו לסך של 94 מיליארד דולר, ומשבר נגיף הקורונה, המחריף את מצבו הכלכלי של תאגיד HNA, המחזיק בחברת היינאן איירליינס ובמגוון נכסים בענף התעופה הבינלאומי, ממשלת סין החליטה להשתלט על התאגיד ולמכור את כל נכסיו
היינאן איירליינס. צילום: 123rf
חברת התעופה הסינית הפרטית, היינאן איירליינס, המפעילה גם טיסות בין ישראל לסין, בימים כתיקונם, כמובן, בלא השלכות נגיף הקורונה, צפויה להפסיק לפעול בתקופה הקרובה במתכונתה הנוכחית, כיוון שממשלת סין החליטה להשתלט על חברת האם שלה, תאגיד HNA. עפ"י אתר בלומברג, מצבו הכלכלי של התאגיד הסיני, שאינו מצליח להתמודד עם החובות העצומים וההתחייבויות השוטפות, הולך ומחמיר בימים אלה נוכח הירידה המשמעותית בפעילות חברות התעופה, שהוא מחזיק, עקב משבר נגיף הקורונה. חברת התעופה העיקרית של התאגיד היא היינאן איירליינס, המפעילה בשנים האחרונות גם קווים בין ישראל ליעדים שונים בסין. החברה, שנאלצה לבטל את מרבית טיסותיה עקב משבר הקורונה, אינה מצליחה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות לספקים ובתשלום משכורת לעובדים, ואפילו נמל התעופה בהונג קונג עיקל 7 ממטוסי החברה המקורקעים עקב חוב מצטבר. ממשלת סין צפויה להודיע בקרוב על תוכניותיה לגבי נכסי תאגיד HNA, כשנכסי חברות התעופה של התאגיד, ובראשן היינאן איירליינס, יימכרו או ישולבו בחברות התעופה הלאומיות. עפ"י הערכות מומחי תעופה, חברת אייר צ'יינה עשויה להשתלט על היינאן איירליינס, כיוון שהיא מתאימה בדיוק לפעילותה, הפעלת טיסות ארוכות טווח מחוץ לבייג'ינג. עם זאת, ייתכן כי היינאן איירליינס תימכר לאחת מחברות התעופה הסיניות הגדולות, צ'יינה איסטרן או צ'יינה סאות'רן. בשנים האחרונות התאגיד, שרכש מכל הבא ליד בענפי התעופה והמלונאות הבינלאומיים, מכר כמה מנכסיו כדי להתמודד עם חוב מצטבר של כ-94 מיליארד דולר, אך לא הצליח לעצור את ההידרדרות הכלכלית. היום מחזיק תאגיד HNA בחברות התעופה: היינאן איירליינס, פוז'ו איירליינס, לאקי אייר, טיאנג'ין איירליינס, אורומקי אייר, ומניות בהונג קונג איירליינס, בחברת אזור הברזילאית ובטאפ אייר פורטוגל, וכן בנמל התעופה בייג'ינג קפיטל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}