אא

חשיפת פספורטניוז: בשל משבר אבטחה - הטיסות בין ישראל לדובאי עלולות להיפסק בשבוע הבא

דרמה בטיסות לאיחוד האמירויות, כפי שכבר נחשף בפספורטניוז. ענייני אבטחה מול איחוד האמירויות גרמו לשיבושים בטיסות, כעת חברות התעופה הישראליות קיבלו הודעה להתכונן כי הטיסות עשויות להיפסק למספר ימים. משרד התחבורה: ״סוגיית האבטחה איננה באחריות משרד התחבורה״

צילום: 123rf צילום: 123rf
משבר התעופה עם איחוד האמירויות, עולה שלב ועשוי לגרום שכבר בשבוע קרוב יופסקו הטיסות בין ישראל לדובאי. כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז, בשבועות האחרונים מספר טיסות מדובאי לישראל יצאו באיחור של מספר שעות, זאת בשל סוגיות אבטחה מול המקומיים.

כך למשל , טיסת אל על מדובאי לישראל המריאה ב-12 בינואר באיחור של כשעתיים, זאת בשל נושא של רישום אל על כחברה מקומית. יש לציין, כי אל על, שאחראית על מערך אבטחת התעופה הישראלית, רשומה כבר מחודש מארס אשתקד כחברה מקומית כפי שהיא נוהגת בכל העולם, אך בין הצדדים מסתבר שעדיין נותרו מחלוקות בנושאים טכניים.

אך לא רק אל על, בחודש שעבר גם טיסת ישראייר המריאה באיחור בשל אותן סיבות. גם שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, מעורב בסוגיה ופועל לפתרון המשבר.

בנתיים, חברות התעופה הישראליות קיבלו הודעה בסוף השבוע שעליהן לקחת בחשבון כי כבר בשבוע הבא הטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות עשויות להיפסק למספר ימים. כאמור, הכל החל מרישום חברה מקומית ע"י אל על  ומסיבה שאינה ברורה, נותרו עניינים שלא נפתרו עד כה, המקשים על פעולת המאבטחים מישראל. בין הצדדים – נציגי חברות התעופה הישראליות, נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א) ונציגים רלבנטיים מאיחוד האמירויות – מתנהלות בשבועות האחרונים שיחות אינטנסיביות במטרה להביא לפתרון המשבר שכאמור טרם הגיעו לפיתרון. לפספורטניוז נודע כי אל על העבירה את הנושא לגורמים מדיניים, בראשות שרת התחבורה, מרב מיכאלי וכפי הנראה, גם רה״מ נפתלי בנט, מעודכן בהתפתחות הדרמטית. גורמים בישראל איימו כי אם חברות התעופה הישראליות לא תוכלנה לטוס, אז גם חברת התעופה מאיחוד האמירויות פליי דובאי ואמיירטס לא תוכלנה לטוס לישראל. בישראל הביעו תקווה והערכה כי ברגע האחרון הנושא בכל זאת ייפתר, אך בשלב זה עדיין אין תשובות לגבי גורל הטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות בימים הקרובים. ממשרד התחבורה נמסר: ״סוגיית האבטחה איננה באחריות משרד התחבורה. משרדנו מעודכן מהגורמים הרלוונטיים ויפעל בהתאם להנחיות הביטחוניות של הגופים האחראים על הנושא.״      

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: