אא

טייסי אל על צפויים לעתור לבג"צ נגד ההסכם שההסתדרות חתמה בשמם עם הנהלת החברה

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק? ועד טייסי אל על אומנם הודח על ידי ההסתדרות מייצוג סקטור טייסי החברה, אך זה נערך לעתור לבג"צ נגד ההסכם עליו חתמה ההסתדרות עם הנהלת החברה בשמם ושלא בהסכמתם

אל על. צילום: יוחאי מוסי אל על. צילום: יוחאי מוסי
לאחר שוועדת המשמעת של ההסתדרות הדיחה בשבוע שעבר את ועד טייסי אל על מייצוג סקטור הטייסים, לאחר שזה בחר לנטוש את ההסתדרות לטובת ייצוג בהסתדרות הלאומית, הטייסים נערכים כעת לעתור לבג"צ נגד ההסכם עליו חתמה הנהלת אל על עם ההסתדרות בשמם ושלא בהסכמתם. אם וכאשר יעתרו לבג"צ, יהיה זה רק אחרי החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שבפניו עומד ונמצא ההסכם כאמור. טייס אל על ערערו בפני בית הדין הארצי לעבודה, אך הם אינם תולים תקוות רבות שבית הדין יורה על ביטול ההסכם, שלטענת הטייסים אינו חוקי ואינו על דעתם. בוועד טייסי אל על שהודח כאמור, חברים יו"ר הוועד, קברניט ניר ראובני, קברניט רועי גיל, קברניט יעקב לימור, קברניט אילן פייר, קצין ראשון ניר קורן וקצין ראשון אופיר יפה. ההסתדרות טענה כי ועד הטייסים עודד את המהלכים של הצטרפות טייסי החברה להסתדרות הלאומית אם במעשה ואם במחדל זועק. לטענת ההסתדרות, "מחובתו של ועד העובדים, שפועל מכוחה של ההסתדרות ומהווה ידה הארוכה, לא לעמוד מנגד כאשר מתרחש מהלך של עזיבת ההסתדרות והצטרפות לארגון העובדים אחר, כי אם מצופה ממנו לעשות מעשה ולקרוא לעובדים 'להישאר בבית'. לא זו בלבד שהטייסים לא עשו כן, אלא ממכתבם לציבור הטייסים מיום 7.1.21 משתמע בבירור כי יש מבחינם המהלך של הצטרפות של טייסים ללאומית היא תוצאה מסתברת ואף ראויה, לנוכח התנהלות ההסתדרות, אותה הם טורחים לגנות בפני הטייסים בכל הזדמנות מזה חודשים".
טייסי אל על צפויים לעתור לבג"צטייסי אל על צפויים לעתור לבג"צ
קוקפיט בטיסת אל על. צילום: ספיר פרץ זילברמן הטייסים טענו מנגד, "התלונה נגדם הוגשה ממניעים לא עניינים, על מנת לפגוע במהלך הערעור שהגישו הטייסים על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה, בהליך שעניינו תביעת הטייסים לבטל את ההסכם הקיבוצי שנחתם בין אל על לבין ההסתדרות בעניין הטייסים. לטענת הטייסים, הליך משמעתי בעת הזאת מזהם את ההליך המשפטי בבית הדין, ועל האיגוד למשוך תלונתו ולבטל את ההליך המשמעתי". לפי שעה, ועד הטייסים ממשיך לעבוד כרגיל ואינו תולה תקוות רבות בהנהלה החדשה של אל על. להערכת הטייסים, ההנהלה תלך בתקופה הקרובה יד ביד עם ההסתדרות על מנת ליישם תכנית התייעלות במסגרתה צפויים פיטורים של כ-2,000 מעובדי החברה, מהלך לשמו ההנהלה זקוקה להסתדרות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: