אא

ועדת המשמעת של ההסתדרות הדיחה את ועד טייסי אל על וזה ממשיך להתנהל כרגיל

"פעילותם של ועד הטייסים מהווה הפרת מרות חמורה לכן יש לנקוט בצעד משמעתי של הרחקה כנגדם", כך מנמקת ועדת המשמעת של ההסתדרות את החלטתה להדיח את ועד טייסי אל על. הטייסים: "ההסתדרות, שאמורה לייצג את עובדי החברה, פעלה בשירות בעלים כושלים שהודחו"

Shutterstock Shutterstock
כצפוי, ועדת המשמעת של ההסתדרות החליטה להדיח את כל חברי ועד טייסי אל על, זאת לאחר שוועד הטייסים החליט לנטוש את ההסתדרות ולעבור להיות מיוצג בהסתדרות הלאומית - החלטה שקיבל בתגובה להסכם התייעלות שחתמו ההסתדרות והנהלת אל על, לטענת הטייסים, מעל ראשם. למרות ההדחה כאמור, ועד הטייסים ממשיך להתנהל כרגיל. בוועד הטייסים חברים: יו"ר הוועד, קברניט ניר ראובני, קברניט רועי גיל, קברניט יעקב לימור, קברניט אילן פייר, קצין ראשון ניר קורן וקצין ראשון אופיר יפה. בוועדת המשמעת של ההסתדרות שהחליטה להדיח כאמור ישבו: אלי בן גרא, אמיר ירון ויפתח הלינג. נסביר כי המשמעות של מהלך ההדחה הוא שוועד טייסי אל על לא יוכל יותר לבוא בדין ודברים מול הנהלת החברה, כל עוד יתר הסקטורים באל על מיוצגים בהסתדרות העובדים. אי לכך ובהתאם לזאת, השלב הבא של הסתדרות צפוי להיות החלפה של כל חברי ועד טייסי אל על בחברים חדשים - מהלך שלא ברור אם יצלח להסתדרות מאחר וטייסי אל על משדרים לעת עתה קו אחיד במאבקם מול הנהלת החברה. למרות האמור וכפי שפרסמנו הבוקר (ד'), מנכ"ל אל על הנכנס, אביגל שורק, שיגר אתמול (ג') לטייסים אגרת עם מסר מפייס. "מחובתו של ועד העובדים, שפועל מכוחה של ההסתדרות ומהווה ידה הארוכה, לא לעמוד מנגד כאשר מתרחש מהלך של עזיבת ההסתדרות והצטרפות לארגון העובדים אחר, כי אם מצופה ממנו לעשות מעשה ולקרוא לעובדים 'להישאר בבית'", טוענת ועדת המשמעת של ההסתדרות בנימוקי ההדחה שלה. עוד מנמקת, "לא זו בלבד שהטייסים לא עשו כן, אלא ממכתבם לציבור הטייסים מיום 7.1.21, משתמע בבירור כי מבחינתם המהלך של הצטרפות של טייסים ללאומית היא תוצאה מסתברת ואף ראויה, לנוכח התנהלות ההסתדרות, אותה הם טורחים לגנות בפני הטייסים בכל הזדמנות מזה חודשים". הטייסים טוענים מנגד כי ההליך המשמעתי נועד "לפגוע במהלך הערעור שהגישו על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה, בהליך שעניינו תביעת לבטל את ההסכם הקיבוצי שנחתם בין אל על לבין ההסתדרות בעניין הטייסים. הליך משמעתי בעת הזאת מזהם את ההליך המשפטי בבית הדין ועל האיגוד בהסתדרות למשוך תלונתו ולבטל את ההליך המשמעתי". ועדת המשמעת של ההסתדרות שדחתה את טענת הטייסים קבעה כי, "לעניין טענת הסף לשיקולים זרים לכאורה בהגשת התלונה, הוועדה לא ראתה לצורך לדון בטענת הטייסים לקיומו של מניע זר להגשת התלונה, כאשר מדובר בטענה שהיא חיצונית להחלטת הוועדה ואינה קשורה אליה. תפקידה של הוועדה הוא לבחון האם יש בסיס בטיעונים שהעלה האיגוד כדי לקבוע שוועד הטייסים הפרו את מרות ההסתדרות ולאשר לאיגוד לנקוט בסנקציה של הדחה מהוועד". עוד מציינת הוועדה, "אין לחברי הוועדה יכולת לדעת באיזו מידה השפיעה התנהלות הוועד על החלטת הטייסים לנטוש את ההסתדרות ולהצטרף ללאומית, ובאיזו מידה מדובר בפרי חשיבה עצמית של כל טייס וטייס במנותק מהתנהלות הוועד". אך הוועדה קובעת כי, "סביר להניח כי להתנהלות הוועד, אשר במהלך חודשים ארוכים משדר לטייסים כי ההסתדרות והאיגוד מועלים בתפקידם כלפי הטייסים ומייצגים אותם באופן לקוי, יש חלק בהחלטה זו של הטייסים או של חלק מהם לפחות". עוד מציינים בוועדה, "לא ניתן להתעלם כמו כן מ'צירוף המקרים' שבו יום לאחר פניית האיגוד לוועד מתקבלת בחברה פנייה של ההסתדרות הלאומית בדבר מעבר של 330 טייסים ללאומית, כאשר עולה מהטפסים כי ההצטרפות התמשכה על פני מספר חודשים. במכתבו לציבור הטייסים, הוועד הציג את ההתכתבות באופן שמבהיר את עמדתו האוהדת והמזדהה עם המהלך של הטייסים אשר הצטרפו להסתדרות הלאומית". בשורה התחתונה, ועדת המשמעת קבעה: "עם כל הצער שבכך, אין מנוס מקביעה לפיה, התנהלות ועד הטייסים תוך שימוש במעמדם כחברי ועד, שהוא בעל חובת נאמנות מוגברת כלפי ההסתדרות, שבמסגרתה הוא אמור לפעול ובמסגרתה נבחר, מהווה מעילה באמון והפרת מרות. הוועדה מצאה כי יש לקבל את טענת המתלונן ולקבוע כי פעילותם של ועד הטייסים מהווה הפרת מרות חמורה. לנוכח כל האמור לעיל, מתקבלת בקשת המתלונן, לנקוט בצעד משמעתי של הרחקה כנגדם". מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה לדברים: "טובת החברה ושרידותה עומדת לנגדי טייסי אל על והם ימשיכו לסייע לבעלים ולהנהלה החדשים על מנת שהחברה תצא ממשבר הקורונה באופן הטוב ביותר. ההסתדרות, שאמורה לייצג את עובדי החברה, פעלה בשירות בעלים כושלים שהודחו מהחברה. היא הדיחה את ועד אצ"א, לאחר שהתנגד לכך, שתחתום הסכם מול הבעלים הקודמים, אשר הובילו את החברה לעברי פי פחת. ביצוע ההדחה בעיתוי זה, ללא כל סיבה, לפני הדיון בבית הדין הארצי לעבודה בנוגע לערעור שהגשנו ובזמן שמצב התעופה בארץ ובעולם רק מידרדר מעלה תהיות רבות. לא מיותר לציין, כי טייסי אל על בחרו בוועד אצ"א ברוב של מעל 80% ורק הם שיקבעו מי נכון לייצג אותם".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: