אא

"לא ניתן שהטייסים יקימו לנו באל על חברה בתוך חברה"

טייסי אל על דורשים להפוך ליחידה עצמאית המיוצגת בהסתדרות בנפרד מיתר עובדי החברה. לכך מתנגדים הנהלת אל על, ההסתדרות ויתר מגזרי העובדים בחברה התעופה. מדוע?

צילום: ספיר פרץ. איור בתמונה: קצין ראשון באל על, ארנון קרמר צילום: ספיר פרץ. איור בתמונה: קצין ראשון באל על, ארנון קרמר
טייסי אל על עדיין חותרים להפוך ל"יחידת מיקוח" עצמאית במסגרת המו"מ עם הנהלת חברת התעופה. יחידת מיקוח הוא מונח מתחום דיני העבודה שמשמעותו היא  שטייסי אל על ייפרדו מיתר עובדי החברה ויהפכו להיות יחידה עצמאית, ללא קשר לשאר מגזרי העובדים בחברת התעופה. כיום ישנה נציגות אחת לכלל עובדי אל על. כזכור, הצדדים הגיעו ביום חמישי האחרון לבית הדין לעבודה, ששלח את הניצים לנהל מו"מ תוך עדכון בית הדין. אולם בשלב זה, נראה שהצדדים עדיין רחוקים לגשר על הפערים ביניהם. לצעד המשמעותי הזה, מתנגדים בהנהלת אל על, בהסתדרות וגם יתר מגזרי העובדים בחברה. "לא ניתן שיקימו לנו חברה בתוך חברה", אומרים גורמים המעורבים במו"מ בין הצדדים. מלבד זאת, הנהלת אל על מתמודדת עם בעיה נוספת לפיה אם יפתחו את ההסכם עם הטייסים, ישדרגו את תנאי העסקתם שנפגעו בשיא משבר הקורונה (בימים בהם החברה הושבתה מפעילות), החברה תיאלץ לפתוח את ההסכמים מול כל שאר מגזרי העובדים האחרים, שמן הסתם לא ישבתו בשקט ויצפו מן הצד. לפיכך, באל על ברור שלכל צעד שכזה, השלכות כלכליות ניכרות. מאידך, על החברה לסיים לאלתר את הסכסוך עם הטייסים המבטלים שוב ושוב טיסות, דבר המסב לחברה הן נזק תדמיתי והן נזק כספי כבד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: