אא

עושים סדר: ת״א – דובאי - מי טס בקו החם וכמה לאמירות הנוצצת? סקירה

חברות התעופה האמירתיות והישראליות מציעות לוח טיסות מגוון לדובאי שהפכה ליעד נופש מבוקש ואהוד על התייר הישראלי. מי טסה בקו ובאיזו תדירות? סקירה

דובאי. צילום: Shutterstock דובאי. צילום: Shutterstock
איחוד האמירויות, אבו דאבי ובעיקר דובאי, הפכה זה מכבר ליעד פופולרי ביותר לנוסעי הפנאי הישראלים. כזכור, החל מהחודש שעבר אין עוד צורך להוציא ויזה על מנת לבקר באיחוד האמירויות, תמריץ נוסף לאלה שעדיין לא נסעו ולאלה הכמהים לשוב וליהנות ממגוון האטרקציות. בימים אלה ממש מתחילה עונת התיירות במדינה וגם היריד הבינלאומי - 'אקספו 2020' בדובאי בשיאו. לרשות הנוסעים לדובאי, עשרות טיסות שבועיות ישירות מנתב"ג במחירים אטרקטיביים וכך גם מגוון חבילות נופש ותיור. לא מכבר, נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) דורג במקום הראשון כשדה התעופה הבינלאומי העמוס ביותר בעולם בחודש אוקטובר, עפ"י סקירה סטטיסטית של חברת OAG, המנתחת ומדווחת על נתוני נסיעות ברחבי העולם – עדות לפופולריות התיירותית העולמית של דובאי. מי טס מנתב"ג אל היעד? סקירה:

Arkia

טיסת הבכורה של ארקיע המריאה ב-3 בדצמבר 2020 מנתב"ג לנמל התעופה של דובאי ומאז, הפעילה טיסות בקו באופן סדיר, פרט לחודשים הראשונים של 2021, כשנאלצה לצמצם ואף להקפיא את הפעילות נוכח התפרצות הקורונה. ארקיע מפעילה בימים אלה 6 טיסות שבועיות בקו ת"א-דובאי, בימים א'-ו’, חלקן בשעות הבוקר המוקדמות וחלקן בשעות אחה"צ. החברה משווקת אף היא מגוון חבילות נופש בטיסותיה לדובאי.

טיסות לדובאי עם ארקיעטיסות לדובאי עם ארקיע
טיסות לדובאי עם ארקיע. צילום: Shutterstock

Israir

הטיסה המסחרית הרשמית הראשונה של חברת התעופה ישראייר המריאה מנתב"ג לדובאי ב-2 בדצמבר 2020 לאחר שערב הסעודית אישרה לטיסות של חברות התעופה הישראליות לטוס מעל שטחה. מאז תחילת פעילותה של ישראייר, שהייתה החברה הישראלית הראשונה שפעלה בקו ת"א-דובאי, המשיכה להפעיל באופן סדיר את הקו, למעט הפסקות בחודשים הראשונים של 2021 בגלל התפרצות מחודשת של הקורונה. בימים אלה מפעילה ישראייר טיסה יומית בין נתב"ג לדובאי, בימים א'-ו' בשעות הבוקר וערוכה לתגבר את הפעילות בקו בהתאם לצורך ולביקוש. מלבד טיסות, החברה גם משווקת מגוון חבילות נופש ברמות שונות.

טיסות לדובאי עם ישראיירטיסות לדובאי עם ישראייר
טיסות לדובאי עם ישראייר. צילום: סיון פרג'

El Al

אל על החלה לטוס לדובאי ב-13 בדצמבר 2020. תחילה ביקשה להפעיל 14 טיסות שבועיות לדובאי, 3 טיסות יומיות בימים א' ו-ה' ו-2 טיסות בשאר ימי השבוע, אלא שחילופי הגברי בהנהלת החברה ובעיקר מגבלות הנסיעה עקב הקורונה, מנעו מהחברה לממש את התוכנית המקיפה. בתחילת 2021 הוקפאו התוכניות עקב התפרצות מחודשת של הקורונה, הן בישראל והן באיחוד האמירויות, ורק בהמשך השנה, באביב ובקיץ, החברה חידשה את הטיסות. עד לאחרונה הפעילה החברה 5 טיסות שבועיות בקו נתב”ג-דובאי, כשהמוקד בימים ד’ ו-ה’ ובתחילת השבוע, בימים א’ ו-ב’, על מנת להציע לנוסעים מגוון חופשות סופשבוע. לקראת שיא עונת התיירות באמירויות, בחודשי החורף, הכריזה החברה על עיבוי והרחבת מערך הטיסות תוך הפעלת 2 טיסות יומיות, בוקר וצהריים, בימים מסויימים, כולל גמישות בהקצאת מטוסים לפעילות בקו עפ”י הצורך והביקוש, כולל מטוסי הדרימליינר 787.

טיסות לדובאי עם אל עלטיסות לדובאי עם אל על
טיסות לדובאי עם אל על. צילום: Shutterstock

Sundor באמצעות השטיח המעופף

סיטונאית התיירות השטיח המעופף חכרה מסאן דור של אל על, מטוס לטיסה יומית מנתב"ג לדובאי החל מ-11 בנובמבר. הטיסה מנתב"ג תמריא מדי יום בשעה 13:50 והטיסה חזור מדובאי לת"א תמריא בכל יום בשעה 20:30. ביום ו' הטיסה תמריא לדובאי בשעה 10:00 בבוקר ובשבת הטיסה חזרה לישראל תמריא מדובאי בשעה 18:30. השטיח המעופף, שחכרה את המטוס בבלעדיות, משווקת חבילות נופש למלונות בדרגת 5 כוכבים כולל כבודה בטיסה במחיר של החל מ-449 דולר לאדם.

Flydubai

חברת הלואו-קוסט של אמירות דובאי, פליי דובאי, לה הסכם שותפות וקוד שייר עם חברת התעופה הלאומית של דובאי, אמירייטס, על הקו בין לתל אביב, מובילה את הפעילות בקו. בחודשים האחרונים הפעילה החברה 3 טיסות יומיות מתל אביב לדובאי והחל מהחודש, נובמבר, נוכח הביקוש הגובר לטיסות לדובאי, היא מפעילה 4 טיסות יומיות: 2 בבוקר-צהריים ו-2 בערב-לילה. בסך הכול 28 טיסות שבועיות. פליי דובאי, המיוצגת בישראל על ידי חברת הנציגויות "אופן סקיי", החלה לטוס לישראל בנובמבר אשתקד. עם פרוץ משבר הקורונה, ירדה להפעיל 3 טיסות יומיות וכעת חוזרת להפעיל 4 טיסות יומיות והביקוש לטיסות לדובאי בתקופה הקרובה צפוי, כאמור, לעלות.

טיסות לדובאי עם פליי דובאיטיסות לדובאי עם פליי דובאי
טיסות לדובאי עם פליי דובאי. צילום: Shutterstock

Emirates

חברת התעופה אמירייטס הודיעה ב-4 בנובמבר כי תחל להפעיל קו טיסות יומי בקו דובאי-ת"א החל מ-6 בדצמבר. השקת הקו החדש מגיעה בעקבות המשך פיתוח שיתוף הפעולה הכלכלי בין איחוד האמירויות לישראל. הטיסות של אמירייטס יופעלו במטוס בואינג 777-300ER בתצורה של 3 מחלקות ויציע תאים פרטיים במחלקה ראשונה, מחלקת עסקים עם מושבי מיטה שטוחה ומחלקת תיירים. הטיסה היומית שמספרה EK931 תמריא מדובאי בשעה 14:50 ותנחת בנתב"ג ב-16:25 (שעון ישראל). טיסת החזרה, EK932, תמריא מת"א בשעה 18:25 ותנחת בדובאי ב-23:25 (שעון איחוד האמירויות). לקוחות אמירייטס יוכלו ליהנות מהסכם הקוד המשותף עם flydubai, המאפשר לנוסעים קישוריות מת"א ל-210 יעדים ב-100 מדינות ברחבי העולם.

טיסות לדובאי עם אמירייטסטיסות לדובאי עם אמירייטס
טיסות לדובאי עם אמירייטס. צילום: Shutterstock

קונקשן במפרץ הפרסי

Gulf Air: לדובאי דרך בחריין

חברת התעופה הלאומית של בחריין, שהחלה לטוס לישראל ב-4 באוקטובר ומפעילה 2 טיסות שבועיות בקו בימים ב' ו-ה', מציעה לנוסעים הישראלים טיסות המשך ממנאמה, בירת בחריין, לדובאי. משך טיסת ההמשך מבחריין לדובאי כשעה וחצי. החברה מציעה טיסות מת"א לדובאי דרך מנאמה במחיר השקה של 123 דולר לטיסה הלוך וחזור, כולל כבודה וארוחה.

טיסות לדובאי עם גולף איירטיסות לדובאי עם גולף אייר
טיסות לדובאי עם גולף אייר. צילום: Shutterstock

Etihad Airways: לדובאי דרך אבו דאבי

חברת התעופה הלאומית של אמירות אבו דאבי, השיקה את הקו בין אבו דאבי לתל אביב ב-6 באפריל השנה, ולמעט השעיה קצרה של הפעילות עקב התפרצות הקורונה, היא מפעילה באופן סדיר 2 טיסות שבועיות בקו, בימים א’ ו-ד’. ראוי לציין כי מאז חודש יולי, תקף הסכם קוד שייר בין איתיחאד איירווייס לאל על בקו בין אבו דאבי לתל אביב. חברת התעופה של אבו דאבי מודעת לדרישת הנוסעים הישראלים להגיע לדובאי ומציעה להם ללא תמורה הסעה מנמל התעופה של אבו דאבי למרכז דובאי. יתר על כן, בימים אלה, כשנוסעים רבים מעוניינים לבקר ביריד אקספו בדובאי, איתיחאד מציעה לנוסעים הישראלים גם כרטיס כניסה חינם ליריד.

טיסות לדובאי עם איתיחאד איירווייסטיסות לדובאי עם איתיחאד איירווייס
טיסות לדובאי עם איתיחאד איירווייס. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעדובאיאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCCפליי דובאי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: