אא

לופטהנזה ו-MSC מנהלות מו"מ לרכישת רוב המניות של ITA Airways

העניין של שני תאגידי הענק של התעופה והספנות באירופה בחברת התעופה האיטלקית מסמן את תחילת הטלטלה הצפויה בענף התעופה לאחר מגפת הקורונה

צילום: ITA airways צילום: ITA airways
בהמשך לדיווח ב'פספורטניוז' מלפני שבועיים, מסתבר שהעניין ברכישת אחזקות בחברת התעופה האיטלקית החדשה, ITA Airways, הולך וגובר, ואל לופטהנזה הגרמנית הצטרף תאגיד הספנות השוויצרי-איטלקי MSC, ושני תאגידי הענק של התעופה והספנות באירופה מביעים עניין ברכישת רוב המניות של החברה האיטלקית. MSC, שבסיסה בז'נבה, הודיעה אתמול, כי יחד עם לופטהנזה היא שואפת ליצור שותפות עם ממשלת איטליה, המחזיקה בבעלות מלאה על ITA Airways, תוך כניסה למשא ומתן בלעדי במשך 90 יום. ITA מצידה ציינה כי MSC ולופטהנזה ביקשו מממשלת איטליה, שתמשיך להחזיק אחזקת מיעוט בחברת התעופה, ואילו לופטהנזה אישרה את השותפות עם קבוצת MSC. כבר בתחילת דרכה של ITA Airways, היו"ר אלפרדו אלטווילה, אמר שהחברה החדשה תצטרך לעשות עסקה עם חברת תעופה אחרת כדי לאפשר לה להתחרות עם חברות תעופה גדולות אחרות באירופה. זה מכבר צפו מומחי תעופה, כי עם יציאת תעשיית התעופה ממשבר הקורונה צפויה טלטלה בענף, שתבוא לידי ביטוי בגל של איחודים ומיזוגים, והשותפות האפשרית בין לופטהנזה ו-ITA עשויה להעיד על האופן בו חברות התעופה ממצבות את עצמן בעולם שלאחר המגפה. במקביל ללופטהנזה, שהפכה זה מכבר לקבוצת תעופה בינלאומית מובילה, קבוצת הספנות MSC שינתה את האסטרטגיה שלה מצמיחה אורגנית בענף הספנות והתובלה הימית ונכנסה לביצוע עסקאות בתחומים נוספים, למשל, המגעים לרכישת הנמלים והלוגיסטיקה של Bolloré Group, תאגיד העסקים הצרפתי הענק, תמורת 5.7 מיליארד אירו. חברות שילוח מכולות, כשתאגיד MSC מדורג בין המובילות בתחום, מתחרות בתעריפי הובלה בשמיים, והמהלך מוביל לעלייה בהשקעות בנכסי תחבורה אחרים, כולל מטענים אוויריים, נמלים וספקי לוגיסטיקה, ומכאן העניין של MSC בכניסה לאחזקה בחברת ITA Airways.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםקבוצת לופטהנזהMSC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: