אא

המנהלת האזורית של וירג׳ין אטלנטיק בישראל, מדברת על הכל: "השאיפה הגדולה שלנו להיות חברת התעופה האהובה בעולם"

המנהלת האזורית של וירג'ין אטלנטיק, האחראית על פעילות החברה בישראל, בריאיון מיוחד ל'פספורטניוז', מספרת על ההיערכות המיוחדת בקו לונדון – תל אביב, על ההתאוששות וההתייצבות של החברה ועל השאיפות והתוכניות לעתיד, ומדגישה את השותפות והערכה לסוכני הנסיעות בישראל

Liezl Gerickeä:״ נוחות לנוסעים ותנאי טיסה מצוינים״. צילום: סיון פרג׳ Liezl Gerickeä:״ נוחות לנוסעים ותנאי טיסה מצוינים״. צילום: סיון פרג׳

ליזל גריקה, (Liezl Gericke), המנהלת האזורית של חברת וירג׳ין אטלנטיק האחראית על מזרח התיכון, אפריקה והודו (MEAI),  הגיעה בשבוע שעבר לביקור מיוחד לישראל, לרגל החסות שהעניקה החברה הבריטית למצעד הגאווה שהתקיים בסוף השבוע האחרון בת״א.

פגשנו את גריקה בשבוע שעבר, לראיון מיוחד במשרדי החברה בתל אביב,  בו נכח גם ה-County Manager של וירג׳ין אטלנטיק, האחראי גם על ישראל, ג׳סטין בל- Justin Bell. גריקה, מכירה היטב את תעשיית התיירות והתעופה בישראל, לאורך כל הראיון הפגינה בקיאות רבה בכל הקשור למה שקרה בישראל בשנתיים האחרונות, את השחקנים המרכזיים בתעשיית התיירות היא מכירה היטב ועושה הרושם שבחברת התעופה הבריטית הסימפטית עושים כל מאמץ לתקוע יתד עמוקה בישראל.

גריקה חזרה וציינה בראיון את מחוייבותה של וירג׳ין אטלנטיק לישראל ושיבחה את שיתוף הפעולה של החברה עם חברת ממן תעופה נציגת החברה בישראל.

וירג'ין אטלנטיק היא חברת תעופה חדשה יחסית בישראל. התחלתם לטוס בין לונדון לתל אביב בספטמבר 2019, ולרוע המזל, מגפת הקורונה אילצה אתכם להפסיק את הפעילות בקו. איך את רואה את הפעילות שלכם בקו, שזכה למחמאות רבות מאז ההתחלה המחודשת בחודש שעבר?

"אכן, חזרנו בחודש שעבר להפעיל את הקו לישראל. תל אביב הייתה למעשה היעד הראשון, שהשקנו אחרי מגפת הקורונה, והמטרה הייתה לעשות זאת נכון. השוק קשה מאד ואנחנו צריכים לנווט היטב ונכון בשוק הישראלי. אני והצוות שלנו מכירים את ישראל, אבל לא מספיק. היה לנו הרבה זמן במהלך מגפת הקורונה ללמוד על ישראל. למדנו כל מה שאפשר כדי להבין את התרבות ולהכין את הצוותים שלנו. השקענו הרבה בהכרת השוק הישראלי ובכל הנושאים והבעיות הקשורות לישראל. במערכת הכריזה אנחנו מפרסמים הודעות בעברית ובתפריט שלנו בקו, ואגב, גם בקווים אחרים, כמו להודו ודרום אפריקה, שילבנו שקשוקה. בימים אלה אנחנו עומדים לגייס נציג ישראלי, דובר עברית, שמכיר היטב את השוק ויעזור לנו לפעול כאן בצורה טובה ויעילה".

אתם מפעילים כעת טיסה יומית בקו. עפ"י התוכנית שלכם, ששובשה עקב משבר הקורונה, הייתם אמורים כבר להפעיל טיסה יומית שנייה בקו לתל אביב. האם יש סיכוי שנראה זאת בקרוב?

"חידשנו את הקו רק בחודש שעבר, ואנחנו עוקבים כל הזמן אחר התנועה והביקוש בקו. אם נראה ביקוש גובר, כמובן נגדיל את התדירות לשתי טיסות יומיות, כפי שתכננו בתחילת הדרך. זו התוכנית שלנו, ותלוי כמובן בהתפתחויות". גריק במרכז, עם בכירי וירג׳ים וצוות החברה בישראל. צילום: סיוון פרג׳

הישראלים הם לקוחות לא פשוטים. הם קונים כרטיס וחושבים שקנו את המטוס. חברות רבות טסות ללונדון ויש לא מעט טיסות יומיות. אולי אתם צריכים לחשוף את עצמכם יותר בשוק הישראלי ולהדגיש את הייחודיות שלכם?

"נכון בהחלט. אנחנו צריכים לעשות זאת. הטיסה בין תל אביב ללונדון היא למעשה הטיסה הקצרה ביותר שלנו. בסך הכול ארבע וחצי שעות. אנחנו חייבים להדגיש את ההבדל בינינו ובין החברות האחרות שטסות בין תל אביב ללונדון, בעיקר חברות הלואו קוסט, ולהצביע על האיכות והנוחות של טיסה במטוס רחב, שירות מעולה, נוחות לנוסעים ותנאי טיסה מצוינים".

ליזל, נחזור קצת למשבר הקורונה. בסך הכול קיבלתם תמיכה כוללת של 1.2 מיליארד ליש"ט מגורמים שונים, כשגם בעלי הבית, ריצ'רד ברנסון עם 51% ודלתא אייר ליינס עם 49%, היו צריכים להשקיע משמעותית כדי לשמור על החברה. האם המצב הפיננסי של החברה אכן התייצב?

"השנתיים האחרונות היו כמובן קשות מאד. הממשלה והבעלים נרתמו כדי לסייע לחברה להחזיק מעמד. החברה הכינה תוכנית שימור מתוך אמונה שאחרי המגפה נצליח להתאושש. בעלי הבית, המשקיעים ומחזיקי המניות נתנו אמון בעתיד החברה, כשברור שהמטרה הראשונית והחשובה ביותר כעת היא היציבות, כדי שבשנה הבאה נוכל כבר לצפות לרווחיות. יש לנו תוכניות ברורות ומוגדרות. תוכנית הטיסות שלנו כבר הולכת ומתקרבת לתוכנית שלפני המגפה. כחברת תעופה קטנה יחסית אנחנו מקבלים החלטות ומיישמים אותן במהירות. במערך הצי שלנו ביצענו שינויים חשובים. את המטוסים הישנים שלנו הוצאנו משירות ואנחנו מנצלים היטב את המטוסים החדשים. הצי שלנו הוא אחד הצעירים והחדישים מבחינה טכנולוגית בענף, עם ממוצע של 5.5 שנים".

דלתא אייר ליינס מחזיקה 49% בוירג'ין אטלנטיק, וכמו כן יש לכם הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת אייר פראנס-KLM. איך הקשרים האלה משפיעים על הפעילות שלכם?

"השותפות הזאת מועילה לכל החברות השותפות, וכמובן, המשמעות הגדולה שלה בקווים הטרנסאטלנטיים וביעדים שונים בעולם. אנחנו בוחנים כל הזמן איך אנחנו יכולים להרוויח מהשותפות הזו ומה הנוסעים שלנו יכולים להפיק ממנה. לשותפות הזו יש גם חשיבות הקשורה בקו לתל אביב. לרשות הנוסעים הטסים מישראל ללונדון עומדות מגוון אפשרויות לטיסות המשך לרחבי ארצות הברית". ״נשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו ונצליח לייצב את הפעילות שלנו לקראת התרחבות בעתיד": צילום: Shutterstock תעשיית התעופה הבינלאומית חווה עכשיו התאוששות חזקה. מה היקף הפעילות הנוכחית של וירג'ין בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019?

"תלוי כמובן איך ולאן אנחנו טסים. הסרת המגבלות ע"י המדינות השונות מועילה מאד לחזרת הביקוש לטיסות. הקווים החשובים הם הקווים הטרנסאטלנטיים, בין בריטניה וצפון אמריקה, והם אלה שיקבעו את רמת ההתאוששות שלנו. המטרה שלנו, כפי שכבר ציינתי, היא להגיע ליציבות של הפעילות. חשוב לנו מאד, גם אם פה ושם אנחנו נאלצים לבצע שינויים כאלה ואחרים, לזכות באמון הלקוחות שלנו. אני מאמינה שבמשך השנה, 2022, אנחנו נשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו ונצליח לייצב את הפעילות שלנו לקראת התרחבות בעתיד".

בישראל יש בעיות רציניות בנמל התעופה. תורים עצומים, מחסור בעובדים, בלגאן באיסוף מזוודות, עיכובי טיסות. הנהלת הנמל הודיעה שזו רק הקדמה לסיוט הצפוי ביולי – אוגוסט. אנחנו יודעים שגם בבריטניה יש בעיות דומות... "אותו דבר בכל מקום, ברוב נמלי התעופה בעולם, כשכולם רוצים לטוס אחרי תקופה ארוכה. מתוך ניסיון אישי אני ממליצה לטוס ללא מזוודה ורק עם תיקי עלייה למטוס. אי אפשר בימים אלה לטוס כמו שטסנו קודם לפני מגפת הקורונה. בבריטניה בכל נמלי התעופה המצב קשה מאד".

את יכולה לספר לנו על התוכניות של וירג'ין אטלנטיק לשנה הקרובה? "המטרה שלנו, כאמור, קודם כל לייצב את הפעילות שלנו ובהמשך להרחיב אותה. השאיפה הגדולה שלנו להיות חברת התעופה האהובה בעולם. כשאתה בוחר לטוס וירג'ין, אתה בוחר את מה שאתה אוהב. יחד עם זאת, מובן שיש לנו אתגרים תפעוליים שונים, שאנחנו מקווים להגשים. המטרה המעשית שלנו להפוך בשנה הבאה, 2023, לחברה רווחית, גם למען היציבות של החברה וגם למען בעלי המניות".

ולבסוף, האם את רואה הבדל בין אופן הזמנות הנוסעים בימים אלה לבין ההזמנות בתקופה שלפני מגפת הקורונה. לאור המצב הלא יציב, הן בגלל החשש מהקורונה, הן בגלל בעיות הביטחון באזור, הן בגלל ביטולי טיסות, האם הנוסעים מעדיפים לבצע הזמנות ישירות או באמצעות סוכני הנסיעות?

"אין ספק שחשיבות סוכני הנסיעות גדלה ברחבי העולם לאחר משבר הקורונה ובתקופתה. הנוסעים רוצים ביטחון, שיהיה מי שיסייע להם כשהנסיעה שלהם משתבשת. אנחנו בווירג'ין סומכים מאד על נוסעי הנסיעות בכלל ובישראל בפרט, הם שותפים חשובים שלנו, אנחנו מעריכים אותם, הם חשובים לנו מאד, והקשר הטוב איתם חיוני מאד לפעילות שלנו".

וירגין אטלנטיקוירגין אטלנטיק
מימין: טליה אריאלי, דארן תומאס וליזל גאריקה צילום:פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםוירג'ין אטלנטיקממן תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: