אא

מנכ"ל רש"ת: "יותר מ-70 חברות נרשמו למכרז להקמת מעבדה בנתב"ג"

כך חשף הבוקר (ב') יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה בדיון בוועדה לביקורת המדינה. "אני מתפלל שהמציעים יבואו עם רעיונות שלא חלמנו עליהם". מנהל נתב"ג: "אם לא נפתח את המדינות האדומות לא נגיע לשום מקום". חי מהוועדה

יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת. צילום מסך יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת. צילום מסך

הוועדה לענייני ביקורת המדינה מקיימת בשעה זו בכנסת דיון מיוחד במעקב אחר פתיחת השמיים. יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת) המשתתף בדיון עדכן כי אתמול, היום בו נפתחו השמיים למספר מדינות ירוקות, עברו בנמל התעופה בן גוריון כ-5,000 נוסעים.

באשר למכרז להקמת מעבדה לבדיקות קורונה בנתב"ג, אמר גנות כי "יותר מ-70 חברות נרשמו למכרז להקמת המעבדה בנתב"ג. אני מתפלל שהמציעים יבואו עם רעיונות שלא חלמנו עליהם. 70 מציעים - אני מניח שגם יהיו דברים חדשים".

שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, אמר בדיון, "לגבי יוון הרעיון שישראייר תקבל 300 מושבים של ישראלים בשבוע, ואג'יאן תקבל 300 מושבים של ישראלים נוספים וככה יהיה אפשר לפקח על זה". עוד לדברי זכאי, "מאז שרוני גמזו נכנס לתפקיד הפרויקטור, יש שינוי בכל עניין הבדיקות. אני מקווה שלאחר שיראו שאפשר לטוס, גם המדינות האדומות יכנסו למתווה. יש אצלנו ניסוי של בדיקות משאף עם בית חולים תל השומר, וככה אתה משחרר את עצמך מתלות במעבדה. מקווה שתהיה פריצת דרך טכנולוגית. נמצא בניסוי בבית חולים מאיר ובבית החולים תל השומר".

עוד לדברי זכאי, "לאזרח שיגיע ארצה תהיה בחירה או ללכת לבידוד של 14 יום או לעבור בדיקה בתשלום. קשה לאנשי עסקים להתנהל מול העמיתים שלהם בחו"ל. אין תחליף לפגישה פנים אל פנים. המצב הזה עוצר את העסקים הישראלים. הקורונה לא תיעלם מכאן, צריך לנהל את הסיכון בצורה אחרת עם 1-3 בדיקות. לבטל או לקצר את תקופת הבידוד. הקמנו פה מדינה שאנשים יוכלו לחזור הביתה, סטודנטים, קהילות יהודיות". זכאי הוסיף ואמר, "אם לא נפתח את המדינות האדומות לא נגיע לשום מקום".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון, "יש סיכוי גדול שנגיע למצב של בדיקות מהירות שיתקבלו תשובות על המקום. זו הייתה המטרה לנסיעה להודו, בדקו 11,000 איש עם 3 טכנולוגיות שונות, נקווה שזו תהיה פריצת דרך. מקדמים איגום משאפים שאפשר להכניס כמה לבדיקת מעבדה אחת. נוכל קבוצות שלמות של אנשים בבדיקה אחת לשחרר אותם".

פרופ' איתמר גרוטופרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום מסך מהוועדה לביקורת המדינה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםרש"ת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: