אא

בדרך לדיוטי פרי עוצרים לבדיקת קורונה בנתב"ג: איך זה יעבוד?

משרד התחבורה פרסם את תנאי המכרז שגיבשה רש"ת להקמת מעבדת קורונה בשדה. הזוכה במכרז יידרש להקים את המעבדה תוך 45 יום, לבדוק לפחות 800 נוסעים בשעה שיידרשו להגיע לבדיקה 72 שעות לפני הטיסה. מי שישלם פי 3 יוכל לקבל תוצאות במסלול מהיר. מה עוד כולל המכרז?

בדיקת חום גוף דרך מצלמות טרמיות בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן בדיקת חום גוף דרך מצלמות טרמיות בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן
    זמן קצר לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה היום (ה') באתר האינטרנט שלה כי רק ביום שני הקרוב תפרסם את תנאי המכרז המלאים להקמת מעבדה לבדיקות קורונה בנתב"ג, מפרסם בשעה זו משרד התחבורה את פרטי המכרז כחלק מההיערכות הכוללת והמתווה לפתיחת השמיים החל מ-16 באוגוסט. על פי משרד התחבורה, סמוך לטרמינל 3 (טרמינל 1 מושבתת כרגע), יוקם שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים מהארץ, בו יוקמו, במסגרת המכרז, עמדות לקיחת דגימה מנוסעים באמצעות "דרייב אין" היישר מהרכב. הזוכה במכרז יתחייב להקים את מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג עד 45 יום מרגע חתימת החוזה ולאחר זכייתו. על פי המכרז, הזכיין שינהל את מערך הבדיקות יחויב בבדיקות של לא פחות מ-800 נוסעים בשעה. כמו כן, ניהול תהליך הרישום ותוצאות הבדיקה יבוצעו באפליקציה אותה יוריד הנוסע. הנוסעים היוצאים לחו"ל יגיעו לצורך הבדיקה כ-72 שעות טרם הטיסה ללקיחת דגימה ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה ומדינה. מעבדת הקורונה בנתב"ג תאפשר גם לנוסעים הנכנסים לארץ לבצע בנתב"ג בדיקת PCR (מטושים) במעבדת הקורונה. הזוכה במכרז יתחייב במתן תשובה תוך פרק זמן של עד 14 שעות לנוסעים הנכנסים לישראל. עוד עולה מהמכרז כי המפעיל יוכל לגבות עבור בדיקת קורונה בשירות מהיר תמורה שלא תעלה על פי 3 מהתמורה אותה יגבה עבור בדיקה במסלול הרגיל. כמה תעלה בדיקת קורונה במסלול רגיל או המהיר, המכרז לא מפרט מחירים.
בדיקות קורונה בנתב"גבדיקות קורונה בנתב"ג
כך נערך נתב"ג לשגרת טיסות בעידן הקורונה. צילום: דיויד סילברמן בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב, ועל פי הסיכום עם משרד הבריאות, הזוכים במכרז יצטרכו להביא ציוד רפואי ועובדים מחו"ל, על מנת שלא לפגוע בכוח האדם של משרד הבריאות למעבדות הקורונה. הזוכה במכרז לא יוכל להשתמש במעבדה קיימת המבצעת בדיקות עבור משרד הבריאות לרבות השימוש בכוח אדם, ציוד מטושים וחומרים כימים המשמשים את מערך הבדיקות של משרד הבריאות והוא יחויב בהקמת המעבדה והמערך באופן עצמאי, ושימוש בכ"א וציוד ייעודים למערך. במסגרת המכרז יוכלו להשתתף מציעים להם יכולת הקמת מעבדה וכן גורם שיציג הסכם חתום עם גורם המפעיל מעבדה מורשית או גורם המפעיל בעצמו מעבדת קורונה. המכרז להפעלת מערך הבדיקות הינו למשך 3 שנים רצופות עם תקופת הארכה לשנתיים נוספות. במצב בו יפחת הביקוש לבדיקות קורונה מכל סיבה שהיא (מציאת חיסון או כל אמצעי אחר) יהיו רשאים הצדדים להפסיק את ההתקשרות. על פי המכרז, הזכיין שיזכה במכרז יאלץ לשאת בכל ההוצאות הקשורות בהקמת המעבדה ובהפעלתה ורש"ת לא תישא ולא תשתתף בשום עלות.

לא רק נתב"ג: בדיקות קורונה גם בשדה התעופה רמון

המכרז יכלול אפשרות הרחבה לנמל התעופה רמון ולכלל המעברים למעבר נוסעים בניהול רשות שדות התעופה. כמו כן, קיים במכרז סעיף המאפשר הפסקת התקשרות או שינוי בצורת הבדיקה כפי שיאושר על ידי הרשויות. כמו כן, רשות שדות התעופה לא תגבה דמי זיכיון על השימוש בשטחי המעבדה בכדי להוזיל עלויות לנוסעים. במכרז הוכנס סעיף תחרותי על המחיר לצרכן.
שדה התעופה רמוןשדה התעופה רמון
דואגים לבריאותך בכניסה לשדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ זילברמן לדברי השרה רגב, "אנחנו נערכים לביצוע בדיקות קורונה בנתב"ג בכפוף למתווה הסופי שיאושר על ידי ועל ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין ובשיתוף עם שר החוץ גבי אשכנזי. אין ספק שהתעופה הישראלית חייבת לחזור. כזכור, קיבלתי לכך אור ירוק מראש הממשלה ואנו ממשיכים בהיערכותנו להפעלת התעופה הישראלית. עם הסיכום על המתווה נציג אותו לציבור על מנת שכל אחד יוכל להחליט באשר לנסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה, בהתאם לדרישות שייגזרו ממתווה התעופה המאושר".
משרד התחבורהמשרד התחבורה
אור ירוק לחו"ל. מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: