אא

בקשה לקיים דיון דחוף בוועדת הכספים על סיוע למשרדי וסוכני נסיעות

ח"כ אריאל בוסו מש"ס שפנה ליו"ר ועדת הכספים, מיכאל קושניר, מציין: "אבקש לקיים דיון מהיר על מנת לסייע לעסקים אלו. מדובר בעובדים בעלי הכנסה נמוכה והידע וההתמחות שלהם הם רק בעסקי התיירות"

הכנסת. צילום: 123rf הכנסת. צילום: 123rf
ח"כ אריאל בוסו (סיעת ס"ש) פנה אתמול (ג') ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אלכס קושניר, בבקשה לקיים דיון דחוף על סיוע למשרדי וסוכני נסיעות. בין השאר, מציין ח"כ בוסו בפנייתו כי, "לצערנו משבר הקורונה לא עזב אותנו ועסקים עדיין לא הצליחו להתאושש מהמכה הכלכלית שנחתה עליהם". עוד לדברי בוסו, "עסקי התיירות הם הנפגעים העיקריים ממשבר זה ובעקבות כך התקבלה החלטת ממשלה לעזור ולסייע גם לעסקי התיירות. אני מברך על כך, אבל העירו את תשומת ליבנו שיש מי שנגרע מקבלת הסיוע זה והם משרדי וסוכני הנסיעות".

נזכיר כי הממשלה אישרה השבוע (א') בישיבתה השבועית חבילת סיוע שתכלול בין היתר, לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה, סיוע ייעודי למורי הדרך בסך של 25 מיליון שקלים עבור סיורים מסובסדים לציבור, 60 מיליון למארגני תיירות נכנסת ו-150 מיליון שקלים נוספים עבור המלונות מבוססי התיירות הנכנסת. "זהו צעד חשוב לטובת עובדות ועובדי התיירות ולשמירה על התשתיות החיוניות לתיירות. כך תוכל התעשייה שהכניסה עשרות מיליארדי שקלים למשק הישראלי, לחזור לפעילות כששוב יפתחו השמיים. מדובר בפתרון כלכלי צודק ומיידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי המלון לתיירות הנכנסת ולעסקים נוספים שזקוקים כל כך לכל סיוע", אמר בעקבות כך שר התיירות, יואל רזבוזוב.

ביום בו הממשלה אישרה את הסיוע האמור, אמר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ מיכאל ביטון, כי "אני בדעה שהקורונה משפיעה על הכלכלה הישראלית והמדינה ידעה לגלות נדיבת עצומה כלפי שכירים ועצמאים ועסקים בגלגולים קודמים. כרגע מסתמן שההשפעה המרכזית ביותר היא על התיירות, התעופה ועסקי פנאי והממשלה נדרשת לפעול מהר ובאופן נמרץ ולא להרוג ענפים שלמים. הממשלה התמהמה מדי במענה לעולם התיירות, גם הנכנסת וגם היוצאת. התיירות היוצאת היא כמעט ללא אבא בממשלה, בניגוד לענף התיירות הנכנסת ששר התיירות מרגיש אחראי לה והאבא לתיירות היוצאת צריך להיות שר האוצר. היא חלק מעולם התעופה", אמר.

ח"כ בוסו ממשיך ומסביר כי דיון דחוף בוועדת הכספים נחוץ, "על מנת לסייע לעסקים אלו. מדובר בעובדים בעלי הכנסה נמוכה והידע וההתמחות שלהם זה רק בעסקי התיירות (סוכני הנסיעות) ויאלצו לפטר אותם. אין להם שום יכולת להפנות את כישוריהם לעבודה אחרת מפני שאין להם את הידע הרלוונטי. בנוסף לכך, והיה ויפוטרו והמשק יחזור לפעילות, הם לא יוכלו לחזור ולעסוק בתחום התמחותם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםועדת הכספים של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: