אא

עכשיו זה רשמי: הנוחתים בישראל לא ידרשו לבצע בדיקת קורונה החל מ-20 במאי

סוף סוף זה קורה: שר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכם עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, על הסרת חובת הבדיקות PCR בנחיתה, ויש גם בשורה לתיירים המגיעים לישראל

אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז אולם בדיקות הקורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז

נוסעים שיינחתו בנתב״ג החל מ-20 במאי, לא יחויבו לבצע בדיקת PCR בנחיתה.

כך הודיע היום (ראשון) שר הבריאות, ניתן הורוביץ, בסיכום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט. ההחלטה לסיים את חובת הבדיקות בנתב"ג ב-20 במאי, התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.

סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך. בנוסף, שר הבריאות ויו״ר ועדת חוקה, ח״כ גלעד קריב, סיכמו כי החל מיום ג׳ הקרוב, זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס (ולא רק ב-PCR). תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

רק 4% מהמאומתים בחודש האחרון הגיעו מחו״ל

מנתוני משרד הבריאות עלה כי רק 4% מהמאומתים בחודש האחרון הגיעו מחו״ל, מספר זניח. מערך בדיקות הקורונה הוביל גם להפקעת שטחים נרחבים בנמל התעופה, מה שבין היתר יצר גם עומסים וחייב את הנוחתים בישראל לשלם 60 שקלים בגין הבדיקה.

המהלך שילשל לכיסם של חברת הבדיקות, נמל התעופה בן גוריון והמדינה, עשרות מיליוני שקלים מדי חודש.

מדובר בבשורה משמחת שתחסוך כסף לחוזרים מחו״ל, וכך גם היא מסמנת חזרה לשגרה, לפני הקורונה, כשההגבלות היחידות שנותרו זוהי חובת המסכות בטיסות ובנחיתה לישראל, כשנוסעים שיוצאים מישראל לא נדרשים לעטות מסיכות עד העלייה למטוס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גבדיקות קורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: