רכבת VS מטוס: היורוסטאר חוגגת 25
לפני תחילת פעילותה של הרכבת המהירה בין לונדון לפריס, שרבים הטילו ספק בהצלחתה, 100 טיסות יומיות פעלו בין שתי הבירות וקיבולת שנתית של 4.8 מיליון מושבים, ואילו היום פועלות 46 טיסות יומיות בקו וקיבולת שנתית של 2.7 מיליון מושבים בלבד
רכבות יורוסטאר בתחנת 'קינגס קרוס' בלונדון. צילום: rf123
רכבת היורוסטאר מציינת 25 שנות פעילות. בנובמבר 1994 כשיצאה לראשונה לדרך הרכבת המהירה בין לונדון לפריס, רבים הטילו ספק ביכולתה להוות תחליף ראוי לקווי הטיסה בין שתי ערי הבירה. לפני שמנהרת התעלה הפכה לנתיב נסיעה פופולרי בין בריטניה לאירופה, טיסה הייתה האמצעי המהיר והמקובל ביותר. עד מהרה הסתבר, כי הנסיעה המהירה והישירה של הרכבת ממרכז לונדון למרכז פריס, שחסכה זמן ואת הצורך לעשות את הדרך בין נמלי התעופה למרכז העיר, מהווה יתרון משמעותי, שהוכיח את עצמו יותר ויותר בחלוף השנים עפ"י אתר OAG, הסוקר את ענף התעופה הבינלאומי, בשנת 1994 היה קיים היצע שנתי של 4.8 מיליון מושבים בקווי התעופה בין לונדון לפריס, ואילו היום מוצעים מדי שנה רק 2.7 מיליון מושבים בקווי התעופה בין שתי הערים. בשנת 1994 המספר הממוצע של טיסות יומיות בין שתי הבירות עמד על 100 טיסות, ואילו היום מתקיימות בממוצע 46 טיסות יומיות בין לונדון לפריס. בשנת 1994 פעלו 36,600 טיסות סדירות ביניהן, ואילו בשנה שעברה רק 16,755 טיסות, גם אם מרבית המטוסים גדולים יותר. לעומת זאת, בשנת 2018 נסעו ביורוסטאר, בכל קוויה של הרכבת המהירה, 11 מיליון נוסעים, ובהדרגה היא מרחיבה את קוויה. מלבד הקווים בין לונדון ופריס היא מפעילה קווי פנים בבריטניה, קו לבריסל, בירת בלגיה, קו לרוטרדם ואמסטרדם בהולנד, קו לדיסנילנד פריס, וכן קווים עונתיים – בקיץ לחוף התכלת ובחורף לאתרי האלפים בצרפת.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}