אא

10 סיבות לטיול בטאורמינה

טאורמינה נחשבת ובצדק, לאחת העיירות היפות בסיציליה, בזכות שילוב משכר של סמטאות צרות ומרפסות עטורות בוגנוויליה, נופים מרהיבים והרבה אוכל סיציליאני משובח

קורסו אומברטו, טאורמינה, איטליה. צילום: shutterstock קורסו אומברטו, טאורמינה, איטליה. צילום: shutterstock

המדרחוב הציורי

הרחוב הראשי של טאורמינה הוא קורסו אומברטו (Corso Umberto) היפהפה, התחום משני עבריו בשערי הכניסה העתיקים לעיר, פורטה קטניה ופורטה מסינה. לאורך הרחוב יש גם בתים מרשימים בשלל סגנונות, ואם תסתכלו היטב תמצאו גם מגן דוד על חזיתו של בית העירייה, וגם שמות של סמטאות כמו Vico Ebrei שמעידים על נוכחות יהודים בעיירה. המדרחוב הוא ה-מקום לטיול נינוח לעת ערב, עם שלל חנויות, גלידריות, מסעדות וברים, אבל המלצה שלי, רדו (או עלו) במדרגות המובילות לסמטאות צדדיות ולחצרות פנימיות, ותגלו עוד שפע מסעדות ומקומות בילוי נסתרים. אחד המקומות המומלצים לגרניטה או לגלידה הוא Bam Bar, ולארוחה קלה של ארנצ'יני או פיצה במשקל, חפשו את Antica Rosticceria Da Cristina, קרוב מאוד לפיאצה דואומו היפה.

התיאטרון היווני

אל תפספסו ביקור בתיאטרון היווני העתיק, שנחשב השני בגודלו בסיציליה. הוא שמור היטב, ולכן משמש גם היום לשלל הצגות ואירועים נוספים כמו הקרנות סרטים, כך שתוכלו להצטרף לאלפים נוספים שנוהרים ליציעים כדי ליהנות מהאווירה ומהנוף היפה אל המפרץ. טאורמינה, איטליה. צילום: shutterstock

הגן הציבורי

לא רחוק משם, מוקד עניין נוסף הוא גן הציבורי היפהפה (Villa Comunale). את הגן נטעה במקור אצילה סקוטית בשם פלורנס טרבליאן, שנאלצה לעזוב את ארצה בעקבות שמועות על רומן שניהלה עם יורש העצר אדוארד השביעי. היא הגיעה לטאורמינה ב-1882, רכשה את הקרקעות ונטעה כאן גן יפהפה שנושא עד היום את שמה. יש כאן בריכות דגי נוי, ערוגות פרחים, שבילים מוצלים וגם מבנים שנקראים באנגלית פוֹלי (שטות או הבל), כי הם משמשים לקישוט בלבד – או כתפאורת רקע לתמונות באינסטגרם.

האי היפה

סעו ברכבל מטאורמינה למצארו (Mazzaro), ומשם רדו בכמאה מדרגות עד לקו החוף הזרוע אבנים. לכל אורכו של החוף הצר יש בתי קפה ושמשיות להשכרה, ותוכלו לשחות או לשנרקל במים הצלולים, אבל רוב האנשים באים לכאן כדי לצעוד ברגל (בשעות השפל) אל האי הקטן והיפה איזולה בלה (Isola Bella), שהיה שייך בעבר לאותה פלורנס טרבליאן והוכר כשמורת טבע ב-1990.

מלון סן דומניקו פאלאס

אל תחמיצו ביקור קצר (או אפריטיף) במלון המפורסם (San Domenico Palace), השייך היום לרשת פור סיזנס היוקרתית. המלון ההיסטורי היה בעבר מנזר ומכאן גם שמו. בגלגולו הקודם התארחו בו כמה מהכוכבים הגדולים של הוליווד ושווה לבקר בו כדי להתרשם מיצירות האמנות, מחצרות המנזר הפנימיות ומהגן היפהפה שמשקיף אל בריכת האינסוף ואל הים היוני.

סאבוקה

שוחרי "הסנדק" ודאי לא ירצו לפספס את הכפר הזה (Savoca), המרוחק כ-40 דקות נסיעה מטאורמינה. בכפר הזעיר צולמו כמה סצנות מפתח בסרט, והביקור כאן אמנם קצר אבל הכפר הציורי בהחלט מצדיק את הנסיעה. תוכלו לעלות בטוקטוק עד לכנסייה הגבוהה ביותר, ומשם לרדת ברגל ברחובות הצרים והציוריים עד שתגיעו חזרה לכיכר המרכזית, שם תוכלו להתרענן בגרניטה (לכו על טעם הלימון המקורי) ב-Bar Vitelli, שהפך למעין מוזיאון קטן המוקדש לסרט.

הסופר גי דה מופסן. קרדיט: shutterstock

"אם יש לכם רק יום אחד לביקור בסיציליה, חובה להקדישו לעיירה הקטנה והקסומה טאורמינה, שכמו גולשת במדרון התלול היישר לתוך הים"

קסטלמולה

במרחק של כעשר דקות נסיעה תלולה מטאורמינה, תגיעו לכפר הקטנטן (Castelmola), שנחשב אחד היפים באיטליה. יש nכאן נוף מרהיב לאטנה, כמה סמטאות ציוריות וגם כיכר קטנה ועטורת כנסייה שהתפרסמה בעיקר בזכות Bar Turrisi, בר-מסעדה שהפך לאטרקציה של ממש ולמוקד עלייה לרגל בגלל העיצוב הייחודי (קשה לפספס את המוטיב הפאלי כשנכנסים פנימה). למרבה ההפתעה, גם האוכל היה טעים. המלצה נוספת שנאלץ ליישם בביקור הבא בכפר הוא פיצרייה קטנה בשם Ciccino. את ההמלצה קיבלנו ממנהל מלון סן דומניקו פאלאס, שסיפר כי זה אחד המקומות האהובים עליו באזור כולו, גם בזכות הפיצה, גם בזכות הבעלים ששר ומנגן בגיטה, וגם משום שאפשר למצוא שם מיליארדרים שיושבים לצד משפחות סיציליאניות טיפוסיות.

ערוץ נהר אלקנטרה

קריאה לכל חובבי הטבע והאקסטרים לא לפספס את הערוץ הזה (Alcantara Gorges), כחצי שעה נסיעה ברכב עד למרגלות הר האטנה. הנקיקים שיצרה כאן זרימת הלאבה לפני אלפי שנים נחשבים היום לגראנד קניון של איטליה - אורכם הכולל מגיע ל-53 ק"מ – וזה המקום למי שמחפש לצנן קצת את הגוף בשיא הקיץ בבריכות של מים צוננים, לצאת לטרק בתוך ערוץ הנהר, להצטרף למסלול רפטינג או לשכור טרקטורונים.

הר אטנה

את הר הגעש הפעיל והגדול באיטליה (Etna) תוכלו לראות כמעט מכל מקום בטאורמינה ובסביבותיה, קשה מאוד לפספס אותו ואת העשן המיתמר מתוכו. אם תרצו להכיר מקרוב את ההר שעיצב את פניה של סיציליה והוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו, תוכלו לנהוג בעצמכם עד לרכבל שיוצא מבקתת ההרים Rifugio Sapienza ומטפס לגובה של 2500 מ'. הנועזים שביניכם יכולים להצטרף לטרק מודרך שמטפס קרוב יותר אל הפעילות הגעשית, או לסיור ברכב שטח. בחורף אפשר גם לעשות סקי על ההר, ואם אתם מעדיפים טיול נינוח יותר, יש גם טיולי יום או חצי יום מטאורמינה, המשלבים בין ביקור על ההר לסיור טעימות באחד מהיקבים הרבים שבאזור.

טעימות יין

האדמה הגעשית הפורה באזור הר אטנה היא כר פורה לגידול ענבים, ומורדות הר אטנה עשירים כאמור בכרמים וביקבים מצוינים. ברבים מהם תוכלו להצטרף לסיורי טעימות, ובכמה יש אפילו חדרים להשכרה, מריזורטים מפוארים ועד לינה כפרית (אגרוטוריזמו). שניים מהיקבים שעליהם קיבלנו המלצה חמה מהקונסיירז' במלון סן דומניקו הם Barone di villa Grande ו-Cottanera. הכותבת הייתה אורחת פור סיזנס בסיציליה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: