אפרים קרמר: "כבר לא מנסים למכור טיסה, אלא את הפעילויות הסובבות אותה"
כך אמר מנכ''ל אשת טורס, אפרים קרמר, במפגש עיתונאים בנושא השפעות מעבר תעשיית התיירות לעידן הדיגיטלי. קרמר תקף את השלכות חברות הלואו-קוסט על שוק הנסיעות: ''לוקחות נתח משמעותי מהיקף הטיסות בנתב''ג ומקטינות את אפשרויות הרווח"
דו"ח רש"ת לחודש אפריל: גידולים בתנועת הנוסעים. צילום: 123rf|אפרים קרמר
חברת ''אשת טורס'' קיימה הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים במהלכה פרסה את משנתה בנושא מעבר תעשיית התיירות המסורתית לעידן הדיגיטלי. מנכ''ל אשת טורס, אפרים קרמר, פתח את הכינוס שהתקיים במסעדת DECA בתל-אביב, בהרצאה על התמורות שהביאה הטכנולוגיה ורשת האינטרנט עבור קהל סוכני הנסיעות וחברות התיירות. לדבריו של קרמר: ''האינטרנט הקטין את עלויות ההפצה של יצרני תיירות ראשיים, לרבות בתי מלון וחברות תעופה, והנגיש אותם ללקוחות. מסיבה זו כוחם של ה-OTA הבינלאומיות הלך והתחזק, כאשר חברות התיירות הפכו מעסק מסורתי לעסק טכנולוגי. עוד נרשם שיפור ברווחיות של בתי המלון בכל העולם וכן פותחו מודלים חדשים עבור סוכני הנסיעות כולל מוצרים ייחודיים עבור חברות 'לגאסי' ו'לואו קוסט. כפועל יוצא מכך, הכוח עובר מהמתווכים המסורתיים למתווכים טכנולוגיים בינלאומיים ו-OTA יחד עם היצרנים (בתי מלון, חברות תעופה ויצרני חבילות)''. באשת טורס ציינו באחרונה מספר פעולות טכנולוגיות על מנת להתמודד עם המהפכה הדיגיטלית, ביניהן מתן דגש על מכירה אינטרנטית, אריזת מוצרים קבוצתיים, הגדלת יכולת הייצור של נופשים מאורגנים וחבילות קונספט בעלות ערך מוסף בנושאים כמו ספורט, סקי, שייט ופעילויות חוץ. עוד סיפרו בחברה על פיתוח מנוע מתקדם ליצירת חבילות דינאמיות בכ-300 יעדים ברחבי העולם אשר יושק בסוף 2018. על שנת 2018 הוסיף קרמר ואמר :''2018 היא שנת מפנה, אך בד בבד גם שנה קשה עבור תעשיית התיירות הישראלית. הסיבה לכך נעוצה בהגדלת הנתח שתופסות חברות הלואו קוסט בנתב'ג. אם לפני 3 שנים נפח הפעילות שלהם הסתכם עד 5 אחוזים מהפעילות הכוללת, הרי שעל פי ההערכות עד סוף השנה הנפח ייגדל לאזור 20 אחוזים מהתנועה האווירית הכוללת בשדה. תופעה זו פוגעת בסיטונאים וחברות הנסיעות ומורידה את הרווחיות שלהם. מסיבה זו אנחנו לא מנסים למכור את הטיסה, אלא את הפעילויות הסובבות אותה''. קרמר ציין בנוסף כי בוצעו החברה ביצעה מספר פעילויות שנועדו להתאים אותה לעידן החדש כמו: הכנסת הפיתוח הטכנולוגי לתוך מוסדות החברה, השקת מנוע טיסות חדש, איחוד מערך השיווק המסורתי והדיגיטלי, קליטת כוח אדם חדש עם יכולות טכנולוגיות וכמותיות, שינוי תרבות ארגונית, פיתוח ממשקים ומוצרים חדשים ועוד. ''חברה שלא תכניס את הטכנולוגיה לתוך הבית לא תוכל להתקיים'', כך לדבריו. אפרים קרמר ויוחאי אנגלסמן כתבות בנושא אשת טורס: יעד חדש לאשת טורס: פאפוס אשת טורס משכה את העתירה נגד מכרז המשטרה יעד חדש לאשת טורס
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}