35 שנות אנרגיה בלתי נלאית
קבוצת 'אופן סקיי' מוסיפה בלא הפוגה לרשום הישגים בתחום ה-GSA והקרגו. אפרים פורטיס, מייסד ומנכ''ל הקבוצה, מספר על הצלחת החברה ועל המניעים האישיים: "הסוד הוא לאהוב את מה שאתה עושה''
ענף התיירות והתעופה בישראל ידוע כאחד מהענפים הדינאמיים במשק. דווקא במציאות הרבגונית הזו מוכיחה קבוצת 'אופן סקי' בבעלותו של אפרים פורטיס יציבות ראויה לציון, המציבה את החברה, המייצגת חברות תעופה בינלאומיות ועוסקת בתחומי הקרגו והתיירות מזה 35 שנים, בצמרת חברות התיירות הישראליות תוך שמירה על איתנות כלכלית, שביעות רצון מצד הלקוחות ונתוני צמיחה מרשימים מדי שנה. לאור כל אלה ועם תחילת השנה האזרחית החדשה, פגשתי את אפרים פורטיס כדי לתהות על היסודות, שהובילו את 'אופן סקיי' שלו להצלחה, ולשמוע על המניעים לעשייה הנמרצת ועל השאיפות לקראת העתיד. עבור מי שאינו בקיא בפרטים, קבוצת 'אופן סקיי' כוללת כיום 4 חברות בת. אופן סקיי קרגו הפועלת בשותפות עם 7 משלחי המטענים המובילים בישראל וכן מייצגת עשרות חברות תעופה ומטענים בשיתוף עם חברת ACI HOLDINGS. החברה מנוהלת על ידי דוד קילשטיין, ממנהליה הבכירים של אל על לשעבר בתחום המטענים, וסגנו, בני וינשטיין, שניהל בעבר את תחום המטענים עבור על אל-על בארה"ב ובאירופה. חברה נוספת, אשר אופן סקיי רכשה לפני מספר שנים 75% מאחזקותיה, היא חברת AIR BRIDGE INTERNAIONAL AGENCIES -AIA הנחשבת לאחת מנציגויות המטענים המובילות בבריטניה עם סניפים ברחבי אירופה. את החברה מנהל שותפו הבריטי של אפרים פורטיס, מרק אנדרו. ואם לא די בכך, לפני 21 שנים רכשה 'אופן סקיי' 25.1% מקבוצת AVIAREPS שבבסיסה במינכן ונחשבת כיום לחברת נציגויות התעופה והתיירות הגדולה בעולם - מייצגת כ-100 חברות תעופה ב-42 מדינות, למעלה מ-100 לשכות תיירות ברחבי העולם, עשרות שדות תעופה, בתי מלון ועוד. את החברה הגרמנית מנהל המייסד והיו''ר, מיקל גבלר, והמנכ"ל, אדגר לייקר. עבור ציבור הנוסעים הישראלי, אופן סקיי מוכרת יותר כמייצגת חברות תעופה בינלאומיות, לרבות איירופלוט - 44 טיסות שבועיות למוסקבה, טיסה יומית לסנט פטרסבורג, 4 טיסות שבועיות לרוסטוב ו-200 יעדי המשך ברחבי העולם ממוסקבה. טיסות במטוסי רחבי גוף – בואינג 777 ואיירבוס 330-A – החברה מנוהלת בישראל ע''י המנהל המסחרי מיקי רותם, ולצידו מנהלת ההזמנות, גיליאנה אסולין אייג'יאן - חברת הלאום היוונית, מפעילה 24 טיסות שבועיות לאתונה ועוד 10 טיסות שבועיות ללרנקה והחל מסוף יוני 2018 כ-2 טיסות שבועיות לסלוניקי – החברה מנוהלת בישראל ע''י המנהלת המסחרית, דבי שפיגל; לוט - חברת הלאום הפולנית, מקיימת 21 טיסות שבועיות למגוון יעדים בפולין: ורשה, ורוצלאב, גדנסק, לובלין, פוזנן וז'שוב – החברה מנוהלת בישראל ע''י נציג החברה בישראל, יונתן בוברוב, ולצידו המנהל המסחרי, תמיר גולדברג; אייר סרביה - חברת הלאום הסרבית, מפעילה 5 טיסות שבועיות בקו ת''א-בלגרד במטוסי איירבוס 320A ו-321A, לרבות טיסות המשך למגוון יעדים באירופה ומזרחה וכן טיסה יומית לניו יורק. בנוסף משמשת החברה כאחראית לקידום תיירותי של סרביה עבור השוק הישראלי – מנהל את החברה בישראל המנהל המסחרי, רוני פלדמן, ובולגריה אייר - מפעילה 4 טיסות שבועיות לסופיה במטוסי איירבוס 320A ו-319A. החל מיולי הקרוב תופעל טיסה שבועית נוספת. החברה פועלת בישראל תחת פיקוחה של מנהלת ההזמנות – אנני גלוב. חברות תעופה נוספות המיוצגות ע''י החברה הן: SAA - חברת הלאום הדרום אפריקאית, חברת אופליין המפעילה טיסות המשך למגוון יעדים מיוהנסבורג וממנה למזרח הרחוק, אירופה, אפריקה וארה"ב – החברה מנוהלת בישראל ע''י נציגת SAA בישראל, מיכל רוזנהיים; סינגפור איירליינס - מחברות התעופה המובילות בעולם, פועלת בכפוף להסכמי תעופה עם אל על וטורקיש איירליינס, מפעילה טיסות ליעדים שונים בסינגפור, המזרח הרחוק ואוקיאניה – החברה מנוהלת בישראל ע''י מנהלת ההזמנות, שושי סרפסקי; קניה איירוויס - טיסות לניירובי דרך מגוון יעדים באירופה ו-80 יעדים סה"כ ביבשת אפריקה; קופה איירליינס - חברת הלאום של פנמה, פועלת בשיתוף פעולה עם אל על, מפעילה טיסות מניו יורק לפנמה סיטי ומשם ליעדים נרחבים במרכז ודרום אמריקה. וטאפ TAP – חברת הלאום הפורטוגלית, שלמעשה הייתה לחברת התעופה הראשונה אשר עמה ובגינה ייסד פורטיס את החברה. לאחרונה חתמה טאפ על הסכם קוד שייר עם אל-על ביחס לקו ת''א-ליסבון. בחברת 'אופן סקיי' פועל צוות ניהול ושיווק ותיק בניהולה של מנהלת המכירות הראשית, ענת ננר, לצד מנהל פיתוח המכירות, רוני פלדמן, ומנהל המוצרים, אורי יבלו. אפרים, ניכר שהפעילות שלכם רק הולכת ומתרחבת מדי שנה. מהו סוד הקסם שלכם? "אני מטבעי אופטימיסט חסר תקנה ומאמין שאם יש חלומות ושאיפות, צריך לרדוף אחריהם בכל מאודך. כמו בכל מקצוע, הסוד הוא לעשות את מה שאתה אוהב. עולם התעופה והתיירות הוא חלק בלתי נפרד מחיי, ואני נהנה מהעיסוק בו מדי יום. אופן סקיי חרטה על דגלה לייצג בישראל חברות תעופה לאומיות ולא צ'רטרים או לואו קוסט, תוך הקפדה על מקצועיות, שירות אדיב ללקוחות ובניית מערך שיווקי לשנים ארוכות. האלמנטים הללו, לשמחתי, זוכים להערכה רבה מצד חברות התעופה השונות, שרואות באופן סקיי שותפת דרך''. הקמת לאחרונה באופן סקיי מחלקה חדשה בנושא של חדשנות ויזמות. במה מדובר? "העולם שלנו הולך קדימה בקצב מסחרר עם טכנולוגיות יוצאות דופן. מה שהיה תקף עד לפני 5-10 שנים, היום כבר נחשב לנחלת ההיסטוריה. החזון שלי היה לשתף פעולה עם חברות סטארט-אפ כחול לבן במטרה לראות כיצד ניתן להתקדם יחד איתם קדימה במעלה הטכנולוגיה. הרעיון שלנו באופן סקיי נולד מתוך חזון ציוני לסייע לחברות הסטארט-אפ הישראליות, להביא את המוח הישראלי לפריסה בינלאומית רחבה ככל הניתן, יחד עם השותפות שלנו מעבר לים. לצורך מטרה זו מונה לתפקיד מנהל מחלקת החדשנות, אורי יבלו, אדם צעיר, אנרגטי ומבטיח. אין לי ספק שהוא יוביל בעתיד את החברה להישגים ראויים''. טיסות ישירות לניו דלהי וניירובי על הפרק גורמים בענף התעופה מספרים על אפשרות צירופן של שתי חברות תעופה בינלאומיות חדשות, שיזכו לשירותי ה-GSA של 'אופן סקיי' בשנה הקרובה: אייר אינדיה, שצפויה להפעיל 3 טיסות שבועיות בקו ת''א-ניו דלהי, וקנייה איירוויס, שמתכננת להשיק קו טיסות ישיר בין ת''א וניירובי. על רקע הדיווחים הללו מציין פורטיס: "אחרי שנה נהדרת מכל הבחינות, לרבות התוצאות העסקיות, המטרה המרכזית מבחינתנו ב-2018 היא בראש ובראשונה לשמר את מערך הטיסות עם חברות התעופה אותן אנו מייצגים בגאווה גדולה. מעבר לכך, אנחנו נמצאים במו''מ מתקדם עם מספר חברות תעופה, ששוקלות לפתוח קווים לישראל וממנה. חיכינו עד עכשיו בסבלנות להתפתחויות, ונמשיך לעשות זאת בצורה ראויה ומכובדת''. עוד התייחס פורטיס להשפעות עסקת הרכישה המלאה של 'אופן סקיי' אשתקד מאי.די.בי בעלות של 25 מיליון שקלים, מהלך שהעניק לו את השליטה בחברה. "קצת יותר משנה אחרי העסקה, אני בהחלט שבע רצון מההחלטה שביצעתי. זהו צעד שהוכיח את עצמו בצורה מצוינת. כמייסד החברה אני מרגיש שהחזרתי עטרה ליושנה. נוצרה הזדמנות לרכישה ושמחתי לממש אותה", מציין פורטיס. מיהם בעלי התפקידים שמסייעים לך בניהול החברה בשוטף? "אני רוצה לנצל במה זו ולפרגן לכל אחד ואחת מעובדי ועובדות אופן סקיי שנושאים עמי בעול בחדווה ובשמחה לאורך עשרות שנים. אני שמח וגאה לבשר על מינויו של ליאור חנס לתפקיד יו''ר מועצת המנהלים של חברת אופן סקיי. ליאור מחזיק בכ-30% מהשליטה באופן סקיי ולמעשה סוגר מעגל, שכן הוא עבד בחברה כבר בתחילת שנות ה-2,000 כיושב ראש שכיר. ליאור הוא איש יקר ומקצוען אמיתי והינו גם חבר אמת עבורי מזה למעלה מ-20 שנה. מדובר בשותף לדרך, שעוזר לי לנווט את האנייה לחוף מבטחים. ג'וני גנדור לצידי תמיד ג'וני גנדור, סמנכ''ל הכספים הנאמן והמקצועי, שנמצא יחד איתי כבר למעלה מ-18 שנה ותורם מניסיונו ומעורבותו בניהול הכספי של אופן סקיי והחברות הבנות. אחרונה וחביבה אציין את מירה שמיס, מזכירתי הנאמנה ויד ימיני, שמסייעת לי בשוטף בכל אתגר ומשימה''. מהו היקף שיתוף הפעולה בין הקבוצה לסוכני הנסיעות? ''מאז הקמת החברה ולמעשה לכל אורך הדרך, סוכני הנסיעות מהווים שותף מרכזי ומהותי עבור קבוצת אופן סקיי. עבדנו בעבר, אנו עובדים בהווה וגם בעתיד נמשיך לעבוד עם סוכני הנסיעות בסינרגיה ותוך שמירה על קשרים הדוקים. חשוב לי להבהיר, מבחינתנו הסוכנים הם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו, וכך זה גם יישאר". רגע אחרי פתיחת השנה האזרחית החדשה, מה נאחל לך ולאופן סקיי? "בתור מי שנמצא בעסקי התיירות כבר הרבה שנים, אני מאחל לי, לחבריי ולשותפיי לעשייה, קודם כל, הרבה בריאות. שתהיה זו שנה בה האנרגיות לא תיפסקנה, שנמשיך לרוץ תרתי משמע, ושהחלומות, שעדיין רצים במוחי, יתממשו והכול בחדווה ובשמחה. אני סמוך ובטוח שאנו עומדים בפני שנה נוספת של הגשמת חלומות והישגים''.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}