84% מהישראלים חושבים שחדר מעוצב הוא החלק החשוב ביותר בבית המלון
כך עולה מסקר שערכה התאחדות בתי המלון וממצאיו נחשפו בכנס עיצוב בתי מלון הבינלאומי שהתקיים היום. עוד מתברר כי עיצוב ייחודי משפר את מצב רוחם של אורחי המלון ורבים מוכנים לשלם יותר עבור חופשה במלון מעוצב
הכנס הבינלאומי ה-5 לעיצוב בתי מלון. צילום: עמית
התאחדות בתי המלון בשיתוף בית & ונוי קיימו היום במרכז הקונגרסים 'אבניו', שדה התעופה את הכנס הבינלאומי ה-5 לעיצוב בתי מלון. מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת הכנס וממצאיו נחשפו היום בכנס עולה כי לדעת 84% מהציבור הישראלי, חדר מעוצב הוא החלק החשוב ביותר במראה בית המלון; 46% מהציבור חושבים שחדר האוכל והלובי חשובים שניהם באותה מידה. זאת לעומת, עשירית בלבד מהישראלים המייחסים חשיבות לצורה החיצונית של בית המלון – כלומר, למבנה החיצוני. ואילו עיצוב המעליות נתפס כפחות עוד יותר (4%) מהמבנה החיצוני. מהסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בגילאי 18 פלוס, עולה גם כי כ-34% מהציבור בארץ מעדיף בית מלון בסגנון עיצובי כפרי; כ-30% מהציבור מגלה שמרנות ומעדיף בית מלון המעוצב בסגנון סטנדרטי, בלי אפיונים יוצאי דופן; וכשליש מהציבור מעדיף בתי מלון בעיצוב ייחודי, עם מאפייני רטרו (19%); או מראה חדשני והייטקיסטי (17%). תובנה נוספת העולה מן הסקר: בתי מלון סטנדרטיים במראה שלהם מועדפים על אוכלוסיות במעמד נמוך יחסית ובמגזר הדתי והחרדי, זאת, בין היתר, משום שהם לרוב עממיים יותר במחיר. לעומת זאת, בתי מלון בעיצוב הייטקיסטי מועדפים בעיקר על צעירים ובעלי הכנסה גבוהה, שמחפשים חוויית חדשות, ולרוב מוכנים לשלם יותר לשם כך. לדברי רומי גורודסקי, סמנכ"לית התאחדות המלונות: "כבר שנים אנו מתלבטים האם ההיבט העיצובי משפיע על האורח בבחירת בית המלון? מסתבר, שהתשובה חיובית וההשפעה היא רבה. אורחים מעדיפים כמובן לשהות בבית מלון יפה, מה שמייצר תחרות גדולה בין בתי המלון בארץ על מראה, שהוא חלק חשוב בחוויית האורח. משום כך, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה של שכירת מעצבים מפורסמים לעיצוב בתי המלון והשקעה כלכלית גבוהה בנושא". לדברי איריס מושלי, מנכ"לית קבוצת בית & ונוי: "השוק הישראלי פתוח לרעיונות חדשים, בייחוד על רקע התחרות על כל תייר ואורח. הכול מתחיל ונגמר בתדמית בית המלון, בחוויה ובבידול. העיצוב הוא אמצעי מרכזי במערכה זו". ממצאים אחרים העולים מן הסקר: עיצוב אכן משכנע את הישראלים לחזור אל בית המלון או לבחור בו מלכתחילה. כמחצית (46%) סבורים כי עיצוב ייחודי מושך לחזור ולבקר באותו בית המלון. לעומת כ-30% שאינם מושפעים מההיבט העיצובי של בית המלון בבחירת היעד הבא. ואילו לשאלה, האם בבית מלון עם עיצוב ייחודי, ניתן לצפות למנות ייחודיות במסעדה? 69% השיבו כי הם מצפים שיהיה קשר בין האוכל המוגש במסעדת בית המלון, לבין הפן העיצובי הכללי של בית המלון; 25% ענו שהם לא מצפים לכך. עוד נמצא בסקר כי ככל שעיצוב בית המלון ייחודי יותר – ישנה השפעה חיובית על חווית האורח. כ-60% מעידים כי עיצוב ייחודי משפר את מצב רוחם בעת השהות בבית המלון; כשליש מהציבור אף מוכן לשלם עד 10% יותר עבור חופשה במלון בעיצוב מיוחד וכ-15% נוספים מגלים נכונות להוציא אף יותר מכך (יותר מ- 10% תוספת במחיר).
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}