"מדיניות המגבילה חופש תנועה של אנשים, עסקים, והתפתחות כלכלית חייבת להתחלף בתוכנית לחיבורה של ישראל לעולם"
כך אומר מנהל יאט"א ישראל שזועם על המחדל של מקבלי ההחלטות בכל הקשור לסגירת נתב"ג. "קשה להבין מדוע במדינה אשר אחוזי המתחסנים הוא הגבוה בעולם עדין אין אופק ברור עם ביסוס מדעי לפתיחה של הקשר האוירי הבין לאומי של מדינת ישראל"
צילום: 123rf
סגירת נתב"ג והשמים של ישראל, אינה נותנת מנוח לקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, ארגון חברות התעופה הבינלאומי, (International Air Transport Association). זוסמן מתוסכל לנוכח אוזלת ידה של הממשלה שסגרה כבר זמן כה רב את נתב"ג בניגוד ליתר מדינות העולם, ואינו רואה שמקבלי ההחלטות כלל מכינים איזה שהוא מתווה לפתיחתו מחדש, אמר היום לפספורטניוז: "בדיון אשר נערך בחודש יוני האחרון בועדת הכלכלה של הכנסת חזרתע והדגשתי כי מה שמאפיין את סקטור התעופה בישראל, הוא חוסר תכנון ארוך טווח והעדר יד מכוונת. ארועי השבועות האחרונים בכל האמור לפעילות התעופתית בישראל, וחוסר הוודאות בו שרויה התעשיה, ממחישים שוב את הסכנה בו שרויה תעשית התעופה אשר אמורה להיות אחד ממנועי ההתאוששות הכלכלית המרכזית של מדינת ישראל. זוסמן מוסיף ואומר: "בהתבוננות רחבה יותר על מה שקורה בשווקים אחרים בעולם, קשה להבין מדוע בישראל אין תוכנית ברורה להתנעת תעופה תוך המשך ברור של שמירה על בריאות הציבור. קשה להבין מדוע במדינה אשר אחוזי המתחסנים הוא הגבוה בעולם עדין אין אופק ברור עם ביסוס מדעי לפתיחה של הקשר האוירי הבין לאומי של מדינת ישראל. מדיניות המגבילה חופש תנועה של אנשים, עסקים, והתפתחות כלכלית חייבת להתחלף בתוכנית הדרגתית לחיבורה של ישראל לעולם. יש לאפשר לחברות התעופה לפעול לאור תחזיות פיננסיות קשות בשל חוסר הפעילות. ללא התרה הדרגתית של ההגבלות והאפשרות לייצר תזרים מזומנים חיובי - יש ממש סכנה להמשך פעילות של חברות תעופה".
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל. צילום יאט"א ישראל
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}