דו"ח רת"א: נתח השוק של חברות התעופה הישראליות והזרות בנתב"ג עלה בינואר-נובמבר 2021
עפ"י הדו"ח של רשות התעופה האזרחית, הגידול בנתח השוק של המובילים הישראלים נגזר מגידול מרשים בחלק השוק של ישראייר ומגידול מתון בנתח השוק של ארקיע בעוד שהחלק של אל על רשם ירידה מתונה. מהו נתח השוק המצטבר של חברות החסך הזרות בנתב"ג?
צילום: עידו וכטל
נתוני תנועת הנוסעים הבינלאומית בנמל התעופה בן גוריון לחודשים ינואר-נובמבר 2021 מצביעה על עלייה בחלק השוק המצרפי של חברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע מסך כל הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בהשוואה לינואר-נובמבר 2019. כך עולה מדו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית (רת"א). עוד עולה מהדו"ח כי הגידול בחלק השוק של המובילים הישראלים, נגזר מגידול מרשים בחלק השוק של חברת ישראייר ומגידול מתון בנתח השוק של חברת ארקיע בעוד החלק השוק של חברת אל על רשם ירידה מתונה. נתוני הדו"ח מצביעים על גידול משמעותי בחלק השוק המצרפי של חברות הלואו קוסט המובילות בנתב"ג בתקופה האמורה לעומת ינואר-נובמבר 2019 ועל התחזקות נוספת בנתח השוק במהלך החודשים האחרונים. על פי הדו"ח, הירידה בתנועת הנוסעים הבינלאומית המצרפית שנרשמה למובילים הישראלים במהלך נובמבר מול נובמבר 2019 הייתה נמוכה מעט משיעור הירידה המצרפית של החברות הזרות בנתב"ג בין אותן תקופות. כפועל יוצא, חלק השוק המצרפי של אל על, ישראייר וארקיע מסה"כ תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג עלה מעט בהשוואה בין נובמבר לנובמבר 2019. נתח השוק של אל על ירד מנתח של 23.9% לנתח שוק של 20.8%. החברה הטיסה בנובמבר 193 אלף נוסעים לעומת 417 אלף בתקופה המקבילה, ירידה של 54%. ישראייר עלתה לנתח שוק של 5.6% לעומת 2.7% בנובמבר 2019, הטיסה 52 אלף נוסעים לעומת 47 אלף בתקופה המקבילה, עלייה של 11%. ארקיע עלתה מנתח שוק של 1.4% ל-3%, הטיסה 28 אלף נוסעים לעומת 24 אלף בנובמבר 2019, גידול של 18%. סך הכול נתח השוק של הישראליות עלה ל-29.4% לעומת 28% בנובמבר 2019, עם 274 אלף נוסעים לעומת 488 אלף בנובמבר 2019, ירידה של 44%. אל על: נתח השוק ירד מ-23.9% ל-20.8%. צילום: עידו וכטל
רווחי ישראייר ברבעון השלישי
ישראייר: נתח השוק עלה ל-5.6% מ-2.7%. צילום: ספיר פרץ זילברמן ארקיע
ארקיע: נתח השוק עלה מ-1.4% ל-3%. צילום: ספיר פרץ זילברמן רת"א מפרטת בדו"ח כי במהלך חודש נובמבר ישראייר הפעילה את כל צי המטוסים שלה - 5 מטוסי איירבוס 320 ו-3 מטוסי ATR וכן, כמות משמעותית של טיסות במסגרת הסדרי חכירה רטובה של מטוסים מחברות זרות. אל על הפעילה 32 מטוסים מתוך 45 מטוסים בצי שלה, כאשר כל 15 מטוסי בואינג 787 פעלו, 6 מטוסי בואינג 777 לא פעלו, 9 מתוך 16 מטוסי בואינג 738 פעלו וכל 8 מטוסי בואינג 739 פעלו. ארקיע הפעילה 4 מטוסים מתוך 5 מטוסים בצי שלה - 3 מטוסי אמבראייר פעלו ומטוס אחד מתוך צמד מטוסי האיירבוס 321 שהחברה מחזיקה. השוואת התפלגות תנועת הנוסעים בטיסות ישירות לפי מדינות במהלך ינואר-נובמבר 2021 לתקופה המקבילה במהלך 2019, מצביעה על התאוששות מואצת בתנועת הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל ליעדים בארה"ב וקנדה וירידה בשיעורים גבוהים משיעור הירידה הממוצעת, בתנועת הנוסעים בטיסות ישירות בין ישראל ליעדים במזרח הרחוק, רוסיה, ספרד, איטליה וירדן. חתימת הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות בסוף שנת 2020, אפשרה הפעלת טיסות ישירות בין שתי המדינות כשחלק השוק של הנוסעים בטיסות אלה הגיע במהלך התקופה ינואר-נובמבר לכ-4% מסך הכול תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. עוד עולה מהדו"ח כי חלק השוק המצרפי של חברות הלואו קוסט המובילות בנתב"ג: ריינאייר, וויז אייר ואיזי ג'ט גדל במהלך ינואר-נובמבר ל-15.2% לעומת נתח שוק של 12.9% במהלך התקופה המקבילה ב-2019. במהלך 3 החודשים האחרונים נרשמה האצה בתנועת הנוסעים המצרפית של חברות החסך האמורות וגידול בנתח השוק המצרפי שלהן לסדר גודל של כ-20%. חלק השוק המצרפי של יתר החברות הזרות, הכוללות את החברות הסדירות, ירד משמעותית במהלך ינואר-נובמבר ל-51.8% לעומת 56.3% במהלך התקופה המקבילה במהלך שנת 2019.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}