אגף ביטחון התעופה הישראלית: "לא ניתן לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי החל מיום א' הקרוב"
משבר האבטחה עם דובאי נמשך, כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז. המשמעות הינה כי עשרות אלפי ישראלים שרכשו כרטיס טיסה לדובאי יישארו ללא מענה. מנכ"לי חברות התעופה הישראלית לממשלה: "כישלון נחרץ וכניעה לתכתיבים של גופים מסחריים"
צילום: 123rf
נמשך משבר הטיסות של חברות התעופה הישראליות לדובאי, כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז. אגף ביטחון התעופה הישראלית הודיע היום (ה') כי לא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי החל מיום א' הקרוב. המשמעות, עשרות אלפי ישראלים שרכשו כרטיס טיסה לדובאי יישארו ללא מענה. מנכ"לי 3 חברות התעופה הישראליות - אביגל שורק - אל על, גדי טפר - ארקיע ואורי סירקיס - ישראייר - פנו לראש הממשלה, נפתלי בנט, לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ולשרת התחבורה, מרב מיכאלי להסדיר בדחיפות ומיידית את פעילות חברות התעופה הישראליות בדובאי. "כולנו שמחנו והתרגשנו עם החתימה על הסכמי אברהם והאפשרויות המסחריות החברתיות והתיירותיות שהן בשרו, ובעיקר הבאת המוני ישראלים לאמירויות וטיסה מעל סעודיה שתאפשר הגעה למזרח הרחוק ואף לאוסטרליה, בזמן מהיר ונוח לתייר הישראלי. לצערנו נראה כי קיים פער גדול בין התקוות שלנו, למציאות בשטח, כאשר הלכה למעשה, מזה זמן רב אנו חווים קשיים של ממש ביכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי", כך כתבו 3 המנכ"לים. עוד הם כותבים, "אגף בטחון התעופה הישראלית ביחד עם שרות הביטחון הכללי השקיעו מאמצים ומשאבים רבים על מנת להסדיר את פעילות האבטחה של חברות התעופה הישראליות בדובאי. בין היתר, אף הוקמה חברה חדשה בדובאי, לשם הסדרת פעילות מערך ביטחון. חרף השלמת כל הדרישות של שלטונות דובאי, הודיעו אגף בטחון התעופה ושירות הביטחון הכללי כי החל מ - 8 למרץ 2022 לא יינתן אישור להפעיל טיסות מדובאי ועד אז יינתן פתרון ביניים שמשמעותו הקצאת 3 טיסות בלבד לכל החברות הישראליות גם יחד. בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה לפיה החברות הישראליות יטוסו לאבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל - מצב זה אינו מתקבל על הדעת". עוד מציינים השלושה בפנייה, "פתרון הביניים ש'הושג' לפיו 'יתאפשר' לחברות הישראליות לבצע 3 טיסות יומיות מדובאי גורם בהכרח לחברות התעופה הישראליות לבטל מאות טיסות שמופיעות בלוח הטיסות אשר בעבורן נמכרו כבר כרטיסי טיסה. מנגד, חברות התעופה האמירתיות יוכלו לעמוד בכל לוח הטיסות המפורסם שלהן. מצב זה מהווה אפליה של החברות הישראליות, הוא פוגע ברגל גסה בתחרות, תוך ניסיון לכבוש נתח שוק במסווה של שיקולים מדינתיים. לכן, אנו קובעים כי אין כאן פתרון אלא כישלון נחרץ וכניעה לתכתיבים של גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מאיתנו, על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן". לאור האמור, מנכ"לי חברות התעופה הישראליות מציעים שתי דרכים לפתרון המשבר כדלקמן: א. לאשר מול ממשל דובאי הקצאה נוספת של תגי ביטחון, בהיקף שיאפשר לחברות הישראליות לממש את כל לוח הטיסות המתוכנן. ב. על מנת למנוע שליטה ושילוב שיקולים זרים של הרשויות בדובאי בכמות התדירויות הישראליות, לקבוע - על בסיס שוויון והדדיות בתעופה ובתחרות - כי כלל הפעילות של המובילים האוויריים משתי המדינות, אשר היתה מתוכננת לפעול מ/לדובאי תופנה לאבו דאבי ויעדים אחרים, בהן ההפליה אינה קיימת. את מכתבם המנכ"לים מסיימים כך, "אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד איתן ולשמר את האינטרסים המסחריים והלאומיים של מדינת ישראל. כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים אשר רכשו כרטיסים ועלולים למצוא עצמם ללא פתרון".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}