אא

3 שעות לאיסוף המזוודות: העומסים בנתב״ג שוברים שיאים

לא רק המתנה ביציאה לחו״ל, אלא גם בחזרה: נוסעים שנחתו היום (שני) בנתב״ג התלוננו על עומסים חריגים בקבלת המזוודות, שהגיעו אף ל-3 שעות המתנה

תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז
אחרי שדיווחנו כי אמש (ראשון) היה היום העמוס ביותר בנמל התעופה בן גוריון מאז תחילת הקורונה, במהלכו עברו כ-75 אלף נוסעים, נראה כי כעת גם הנוסעים הנכנסים לישראל מושפעים מהעומסים.  על פי דיווחים של נוסעים בנתב״ג מהיום (שני), מאולם הטיסות הנכנסות, משך ההמתנה לקבלת המזוודה עמד על בין שעה ועד לשלוש שעות. נזכיר כי במהלך אפריל, נוסעים רבים בטיסות יוצאות דיווחו על זמני המתנה חריגים, מה שהוביל להגעת נוסעים לנמל התעופה כארבע ועד חמש שעות לפני הטיסה. לכן המלצתנו היא במידה והדבר מתאפשר, להגיע עם כבודת יד בלבד. כך תוכלו לדלג על תורי הביטחון ולגשת למגזר W, במידה ואתם טסים בחברת תעופה שמאפשרת צ׳ק אין דיגיטלי, ולא תצטרכו להמתין.

העומסים נוצרים מחוסר התאמה של כוח האדם לכמות הטיסות. במהלך תקופת הקורונה והסגרים, פוטרו והוצאו לחל״ת אלפי עובדים בשלל המחלקות, לרבות הביטחון. נזכיר כי התחזיות על 2022 הצביעו על חזרה חלקית לשגרה, אך הן פספסו את התחזיות, כשבפועל נוצרה התנפלות המונית ועומסים חריגים נרשמו בנתב״ג, מה שהוביל בין היתר גם לסגירת חלק מחניוני נמל התעופה.

הנתונים המעודדים על שבירת השיא בנתב״ג נתמכים גם על ידי דבריו של מנכ״ל ישראייר, אורי סירקיס. באגרת לעובדי החברה ערב חג הפסח, ציין כי היקף הפעילות של החברה גדל בכ-50% בהשוואה לפסח 2019.  "אחרי הצמצומים בשנתיים האחרונות, בפסח הזה, הגדלנו עצמינו לטובת החיים. קלטנו לצי המטוסים שלנו, מטוס איירבוס חמישי, תגברנו את הצי בשישה מטוסים חכורים ובנינו את פסח העמוס ביותר בתולדות ישראייר. בשבוע שעבר (ה') ביצענו בהצלחה כ-35 טיסות ביום אחד. היקף הפעילות שלנו גדול בכחמישים אחוזים בהשוואה לפסח 2019״, אמר סירקיס.

 

העומסים בנתב״ג הצליחו לעשות רעש ואף הגיעו לכנסת

על המחדל בנתב״ג כתבנו בהרחבה, וכך גם על זריקת האחריות מגוף לגוף. התורים הגדולים אף הגיעו לועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ מיכאל ביטון. במהלך תיקון נוסף לתקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש, ח״כ ביטון אמר כמה שנשמע כמו ביקורת על עובדי רשות שדות התעופה: ״רבים נכנסים לארץ, בהם גם פליטים מאוקראינה ועולים חדשים ממדינות נוספות, וכן ישראלים רבים יוצאים לטייל בעולם. את כולם אנחנו מברכים בטיסה נעימה ובטוחה, ומבקשים מעובדי רש"ת, למרות העומס, לגלות רגישות והומניות במיוחד כלפי הפליטים״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: