IAG מזמינה 50 מטוסי בואינג 737 MAX עם אופציה ל-100 נוספים
קבוצת התעופה, הכוללת את בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס, וולינג ו'לוול', מחדשת את צי המטוסים לטווחים קצרים במטרה לחסוך בדלק ולצמצם את פליטת הפחמן
MAX 10. צילום: בואינג
מטוס ה-MAX, שהיה מקורקע במשך תקופה ארוכה בעקבות שתי התאונות הקטלניות, חוזר בגדול. כל המטוסים שהיו מקורקעים חזרו זה מכבר לפעילות ובואינג עמוסה בהזמנות, כפי שפרסמנו, ומגדילה את ייצור הגרסאות השונות של מטוס ה-MAX. בואינג ו-International Airlines Group) IAG), קבוצת התעופה, הכוללת את בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס, וולינג ו'לוול', הכריזו היום על הזמנה של 50 מטוסי 737-8-200 ו-737-10 (25 כל אחד), בתוספת אופציה ל-100 מטוסים נוספים. "התוספת של מטוסי בואינג 737 חדשים היא חלק חשוב בחידוש הצי לטווח קצר של IAG. המטוסים מהדור האחרון חסכוניים יותר בדלק מאלה שהם יחליפו ובהתאם למחויבות שלנו להשיג פליטת פחמן אפסית נטו עד 2050", אמר לואיס גאייגו, מנכ"ל IAG. ה-737-8-200 יאפשר ל-IAG להגדיר את המטוס עד 200 מושבים, להגדיל את פוטנציאל ההכנסות ולהפחית את צריכת הדלק. הדגם הגדול במשפחה, ה-737-10, מכיל עד 230 נוסעים בתצורה של מחלקה אחת ויכול לטוס עד 3,300 מיילים. המטוס החסכוני בדלק יכול לכסות 99% מהנתיבים, אליהם טסים המטוסים החד-מעבריים של קבוצת התעופה. "עם הבחירה של מטוסי 737-8-200 ומטוסי 737-10 הגדולים יותר, IAG השקיעה בעתיד בר קיימא ורווחי, שכן שתי הגרסאות יורידו משמעותית את עלויות התפעול ואת פליטת ה-CO2", אמר סטן דיל, נשיא ומנכ"ל החטיבה המסחרית של בואינג. "ההסכם של היום לעד 150 מטוסים, כולל 100 אופציות, הוא תוספת מבורכת של ה-737 לציי הטיסות הקצרות של IAG ומשקף את המחויבות שלנו לתמוך בהתאוששות הרשת והצמיחה העתידית של הקבוצה". משפחת מטוסי MAX 737 חסכונית יותר בדלק ב-14% ממטוסי ה-Next Generation 737 החדשים ביותר ו-20% יותר מה-Next-Generation 737 המקוריים כשנכנסו לשירות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}