״מעדיפים לעבוד בוולט״: בענף התעופה מתקשים לגייס עובדים והנוסעים משלמים את המחיר
אחרי שנתיים של סגירה ופתיחה, העובדים המקצועיים בענף התעופה נטשו את התחום ובחרו בהסבת מקצוע. בינתיים בענף מתקשים לגייס כוח אדם איכותי ואת המחיר משלמות חברות התעופה והנוסעים
נתב"ג 2022. צילום: פספורטניוז
מי שטס בחודשים האחרונים בוודאי הבחין בתורים הארוכים בשדה התעופה בישראל ובעולם. עם סגירת השמיים בכל העולם, נשלח כוח האדם האיכותי לביתו, ואף רבים נדרשו לבצע הסבת מקצוע כדי לכלכל את הבית. כך בין לילה, בימים שבהן נדרשת יציבות, ענף התעופה הפך לאחד מהענפים הכי לא יציבים שיש בתעשייה. המחסור בכוח אדם מורגש בכל העולם, כשוועדים בבריטניה הודיעו על שביתת ענק שמתוכננת במהלך חודשי הקיץ העמוסים. דיברנו עם גורמים בכירים בענף התעופה שציירו תמונה עגומה וגם לא שכחו את האמירה האומללה של שר האוצר ליברמן, שביקש מעובדי ענף התעופה לבצע הסבת מקצוע.
״הצעירים מעדיפים לעבוד בוולט״
״הצעירים מעדיפים ללכת לעבוד בוולט, מתחת לבית ולא לנסוע שעה לשדה התעופה ולהסתבך עם חנייה ודרכי הגעה״, אומר לנו גורם בכיר בענף התעופה. ״מי שעובד בוולט מרוויח 50-60 ש״ח לשעה לעומת 35 ש״ח בנתב״ג. אין אופציה לתגמל או לעלות את השכר מכיוון שמחירי הטיסות לא עלו. להפך, הדלק התייקר ושחק את הרווח, כך שבסוף זו תחרות קשה מאוד. המחסור אדיר ויוצר עומסים חריגים בנתב״ג. כולנו משוועים לכוח אדם שיגיע לעבוד בענף התעופה״, סיכם.״הממשלה פקפקה בענף התעופה״
״הדבר הראשון שהופסק עם הקורונה זה התעופה, והדבר האחרון שחזר אחרי הקורונה זה ענף התעופה. בעוד שבחו״ל הצליחו לשמור על הענף, בישראל הממשלה מאוד פקפקה בו, היא פתחה וסגרה ללא הרף. אנשים נכנסו לחוסר יציבות תעסוקתית ונטשו את הענף״, אמר לנו גורם בכיר ברשות שדות התעופה. ״מי שדאג לשמור חלק מהעובדים כמונו, נמצא במצב טוב יותר ממי שלא הצליח לשמור. יש בזה עלויות שהגדילו את הגרעון התקציבי, וגם היינו במצב של אפס תנועה. לא משנה איפה מסתכלים בשרשרת - חסר כוח אדם. אפשר ללכת לבתי הקפה בנתב״ג וחסר כוח אדם. הולכים לקופות בדיוטי פרי - חסר כוח אדם. אצלנו הבעיה כפולה - הכשרת אנשי ביטחון לוקחת חודש עד חודש וחצי, וגם כשמצליחים לגייס - יש תקופת הכשרה״, הוסיף הגורם. צילום: פספורטניוז"הקורונה שינתה את שוק העבודה העולמי והמקומי״
״הקורונה שינתה את שוק העבודה העולמי והמקומי, והיא גם שינתה את צורת הטיסה. בעבר דיילת הקדישה 2 דקות לכל נוסע והיום הדיילת מקדישה 8 דקות לכל נוסע. תקח 150 נוסעים בטיסה, תכפיל ב-8 ויש זמן המתנה ארוך. הקושי קיים לאורך כל השרשרת, החל מתדלוק מטוסים (שזו חברה פרטית) ועד לכל שרשרת השירות בשדות התעופה. אחת הסיבות הינה שענף התעופה לא חזר באופן מודרג, הענף חזר מ-0 ל-200. אנחנו נאנקים לעובדים, מתמרצים איפה שאפשר ונותנים את כל מה שאנחנו יכולים, אבל היום הדור הצעיר נמצא באינטרנט, הוא לא רוצה לשבת במקום 8 עד 10 שעות. הוא מעדיף לשבת בבית ולהרוויח פי שלושה. פעם כולם היו רוצים להיות דיילים, היום חברות התעופה חוטפות דיילים אחת מהשניה", סיכם הגורם בחברת התעופה.״מפרסמים בכל מקום אבל עדיין מתקשים לגייס״
״המחסור בכוח אדם מקצועי לא פסח על מקצועות אחרים, אבל אנשים מיומנים ומקצועיים בענף התעופה פנו לכיוונים אחרים. כתוצאה מזה, יש לנו קשיים בהשגחת כוח עבודה תעופתי מיומן. אנחנו מפרסמים בכל מקום אפשרי, מנסים לראיין ועדיין - נתקלים במחסור. אני מאוד רוצה לקוות שהדבר ישתנה לטובה כשיבינו שהחיים בתעופה ותיירות חוזרים לתיקונם. בשלב הזה יש מחסור חמור ואנחנו מתקשים למצוא אנשים טובים ומיומנים״, סיפר לנו אפרים פורטיס, מנכ"ל Open Sky. אפרים פורטיס.המנכ"ל ובעל-הבית של אופן סקיי. "רוצים להגדיל את את הקיבולת באמצעות מטוסים רחבי גוף". צילום: יח"צמחפשים עבודה בענף התעופה? בדקו בעמוד המשרות של פספורט ניוז
אחרי החזרה לשגרה, בענף משוועים לכוח אדם איכותי ואם אתם מחפשים לעבוד בענף שחוזר בקול תרועה למרכז הבמה , תוכלו למצוא את המשרה הבאה שלכם Passport Jobs עמוד המשרות של פספורט ניוז.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}