אא

היסטוריה: יצרנית המטוסים הסינית COMAC סיפקה את ה-C919 הראשון ל'צ'יינה איסטרן'

A – Airbus, B – Boeing, ומעתה גם C – Comac הסינית, שקיבלה כבר יותר מ-1,000 הזמנות למטוס ה-C919, השואף להתחרות במטוסי איירבוס A320 ובואינג 737 הפופולריים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

מטוס ה-C919 הראשון בעולם, תוצרת יצרנית המטוסים הסינית  Comac- Commercial Aircraft Corporation of China, נמסר ללקוחה הראשונה בעולם, צ'יינה איסטרן איירליינס (CEA), חברת התעופה הסינית שבסיסה בשנחאי, שהייתה אף מעורבת בפיתוח המטוס.

ה-C919 הוא מטוס הנוסעים הגדול הראשון של סין שעומד בתקנים בינלאומיים וזכה לרישוי והסמכה. המטוס נועד לטיסות לטווח קצר עד בינוני ומסוגל לשאת 158 עד 192 נוסעים למרחק של 4,075 ק"מ. המטוס יתחרה ישירות במטוסי איירבוס A320 ובואינג 737 הפופולריים והנפוצים ביותר בתעופה הבינלאומית.

למרות הייצור הסיני, ראוי לציין כי מטוס ה-C919 מכיל לא מעט חלקים מערביים, והמנועים שלו מיוצרים על ידי התאגיד הצרפתי-אמריקאי - CFM International General Electric ו-Safran.

עוד עדכוני תעופה בפספורטניוז

מיילים בתמורה לצ׳ק אין באפליקציה: הפעילות החדשה של ענקית התעופה

הכירו את חברת התעופה שתתחרה בקרוב בחברות הלואו קוסט האירופיות

ה-C919 שנמסר ל'צ'יינה איסטרן' מכיל 164 מושבים בשתי מחלקות: 8 מושבים במחלקת עסקים ו-156 מושבים במחלקת תיירים. המושב האמצעי בכל שורה של שלושה מושבים רחב ב-1.5 ס"מ מהמושבים האחרים כדי להפחית אי נוחות לנוסעים היושבים במושב האמצעי.

גובה המעבר בתא הנוסעים 2.25 מטר, מתאים גם לנוסעים הגבוהים ביותר. למטוס יש גם מערכת סינון אוויר מתקדמת, מערכת תאורה ממוקדת נוסע, ו-20 מסכים נפתחים בגודל 12 אינץ'.

צ'יינה איסטרן איירליינס תהיה חברת התעופה הראשונה בסין ובעולם כולו, שתטיס את המטוס בטיסות מסחריות סדירות בקווים פנימיים ובינלאומיים. היא הזמינה 5 מטוסי C919, שיחלו לפעול בשירות החברה כבר ברבעון הראשון של 2023.

חברת COMAC דיווחה כי קיבלה כבר יותר מ-1000 הזמנות למטוס, כולל כ-300 הזמנות חדשות עם הצגתו הפומבית הראשונה בתערוכת התעופה בזוהאי בחודש שעבר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: 737-800צ'יינה איסטרןA320c919

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: