אא

"העסקים מתנהלים כיום בתוך ים סוער"

כך אומר ראובן אלקס, מנכ"ל ומבעלי רשת המלונות ישראל-קנדה, בראיון סיכום שנה לפספורטניוז. עוד אמר, "גם אנחנו עשינו שנה טובה מאוד. המטרה להגיע לחברה חזקה עם שווי משמעותי"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רשת מלונות ישראל קנדה נמצאת בתנופה גדולה ביחס לרשת מלונות צעירה הנמצאת רק בתחילת דרכה. הרשת סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2022 עם רווח תפעולי של כ-13 מיליון שקל.

החברה, בראשה עומד השותף והמנכ"ל ראובן אלקס, אמורה להמשיך להתרחב בפעילות שלה בישראל ובמקביל גם ביוון. בראיון סיכום שנה  פורס אלקס לפספורטניוז את מטרות הרשת, התכניות, שיתוף הפעולה שלו עם בעלי ישראל-קנדה ומזהיר את הממשלה החדשה שצפויה לקום מה יקרה אם היא תחזיר אחורה את הגלגל ותכביד שוב למלונאים את היקף ההוצאות שגם ככה גדול.  

 

איך רשת ישראל קנדה מלונות מסכמים את 2022? 

"השנה התחילה  מאוד קשה כי עדיין היה את האומיקרון ובהמשך השנה דברים החלו להשתפר. העובדה שנכנסו השנה כמעט 2 מיליון תיירים עם כל ההשפעות של הקורונה וכו', אני חושב שבסך הכל זה היה בסדר. שנה מאתגרת, אבל בהחלט אי אפשר להגדיר אותה כלא טובה".

ראובן אלקס מנכ״ל ישראל קנדה מלונאות. צילום: ישראל קנדהראובן אלקס מנכ״ל ישראל קנדה מלונאות. צילום: ישראל קנדה

היו לא מעט רשתות בתי מלון שעשו שנה מעולה. איך השנה מסתיימת אצלכם?

"גם אנחנו עשינו שנה טובה מאוד. צריך לזכור שזה ביחס  לשנה קודמת, שהמצב היה קשה. אני חושב שזו שנה של יציאה ממשבר הקורונה.  ביציאה כזו, זה תהליך. אני לא חושב שהחברות שעשו תוצאות מצוינות מיצו את הפוטנציאל שלהם". 

לאן פני רשת ישראל-קנדה מלונאות?

"אנחנו מחזקים כרגע את היסודות של החברה. היא גדלה בצורה מהירה. במקביל, מפתחים חלק מהעסקאות שהם בפיתוח וחלקן בבנייה. כמובן, לא זונחים את תהליך ההתרחבות גם בישראל וגם ביוון,  ששם הפעילות מתפתחת גם בצורה מהירה מאוד".

לכמה בתי מלון יש כוונה להגיע בישראל?

"נכון להיום, בתוך 5 שנים, ישראל-קנדה רק בעסקאות הקיימות כיום  יהיו לחברה 2,500 חדרים, רובם ברמה גבוהה במדינת ישראל. אנחנו לא מסמנים כיעדים להגיע למספר חדרים מסוים, אנחנו מתייחסים לכל עסקה לגופה שהיא מתאימה לנו בהיבט המיתוגי ובהיבט האיכות והן בהיבט הכלכלי".

עד כמה המצב הכלכלי העולמי מלחיץ אתכם מבחינת תכנון והתחייבויות?

"זו בהחלט תקופה של צונאמי. בעיניים שלי, העסקים מתנהלים כיום בתוך ים סוער בכל נושא המימון. עסקאות שפעם נראו משתלמות, הן כבר לא משתלמות בגלל עלויות המימון הכרוכות בזה. לדעתי, התוצאה של זה תהיה - מי שיתנהל באחריות יוכל ליהנות בעתיד מעסקאות טובות יותר מאשר שהיו בשוק בשנים האחרונות".

מהו המודל מבחינת ישראל-קנדה - קונספציה?

"אנחנו בעצם חברה שעוברת תהליך מיתוג. מוצאים מלון ומיקום מתאימים, כלכלית עושה שכל אז אנחנו אז הולכים על זה. הרעיון להמשיך לפתח, ולהגיע לחברה חזקה בשוק עם שווי מאוד משמעותי. הדרך לשם ברורה, כפי שציינתי, מה שמתאים, מיתוג, מיקום, ומבחינה כלכלית".

לאיזו רשת מלונאית אתם רוצים להידמות? האם המיתוג הוא יוקרתי?

"אני בטוח שהרשת תהיה כזו שכל המוצרים שלה בכל הרמות יהיו מובילים ברמתם.  הפרויקטים העתידיים של החברה רובם ככולם הם מלונות באיכות גבוהה  ורמה גבוהה".

איך שיתוף הפעולה שלך עם השותפים שלך, ברק רוזן ואסי טוכמאייר?

"יש שיתוף פעולה מעולה עם קבוצת ישראל-קנדה, בלעדיהם שום דבר לא היה יכול לקרות. שילוב של כוח כלכלי וידע אדיר בנדל"ן. בזכות זה שהם שותפים, עם כל הנכסים שלהם בירושלים, ת"א, המקומות הכי טובים, לחברה יש עתיד ורוד".

כמה מלונות הרשת מבוססים על תיירות פנים וכמה על תיירות חוץ?

"כל מלון לגופו. יש מלונות אצלנו שבשנה נורמלית, היקף התיירות יכול להגיע ל-50%-60% ויש מלונות שפחות. 2023 צריכה להיות יותר טובה מבחינת תיירות נכנסת בצורה משמעותית. צריך לשים לב שעדיין יש סכנה למיתון, שאין ספק שיפגע גם בענף. סכנה מרחפת על כולם. בשנת 2022 הגענו לממוצע של כ-30% תיירות חוץ".  

אתה פעיל בענף המלונאות עשרות שנים.  מה הכי מלהיב אותך מבחינת עשייה, יזמות וכו'?

"אין הרבה ענפים במשק שאתה בעצם מתעסק עם הכל. שיווק ברמה הכי גבוהה, יזמות ברמה הכי גבוהה, עיצוב ברמה הכי גבוהה. כל זה ביחד בעצם נותנים לי את הדרייב לקום כל בוקר ליצור ולעשות דברים חדשים. לצד עבודה הכי אינטנסיבית שיכולה להיות עם אנשים".

לסיום, אומרים שהממשלה החדשה מעוניינת לבטל את כל הרגולציה שעשתה הממשלה היוצאת בנושאי כשרות. האם זה עלול לייקר לכם את ההוצאות סביב הכשרות?

"אני יכול רק לקוות שהממשלה החדשה תבין שתיירות זה מנוע צמיחה ובמקום להכביד ולהעמיס עליו עלויות, חקל עליו. אם לא, בטווח הכמעט מידי זה יעשה נזק לכלכלת מדינת ישראל. אני אמרתי את זה יותר מפעם אחת, אנשים לא יודעים לספור את כמות הכסף שמייצר כל מה שמסביב למלונות ולאנשים הפשוטים. אם הממשלה חפצה לטובת האנשים הפשוטים כפי שהיא טוענת ואמורה להיות, היא צריכה לעודד ולא להקשות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ראובן אלקסישראל קנדה מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: