אא

ארה״ב התיירות בהתאוששות - התיירים הזרים הוציאו 16.5 מיליארד דולר בדצמבר

בעוד שכאן בישראל פורסם לאחרונה תסקיר של משרד האוצר ״שהתיירות מחו״ל גורמת לגודש בכבישים ומצוקת דיור״, מחלקת הנסיעות והתיירות הלאומית (NTTO) פרסמה את נתוני התיירות הבינלאומית בארה״ב בשנה החולפת, ומסתבר שהתיירות הנכנסת הכניסה יותר כספים מאשר התיירות היוצאת הוציאה

ניו יורק. צילום: 123rf ניו יורק. צילום: 123rf

בזמן שבישראל משרד האוצר דוחף לבטל את הפטור על המע״מ ובתסקיר מיוחד אף קבע שהתיירות מחו״ל אפילו גורמת ״לגודש בכבישים ומצוקת דיור״! כדאי לשים לב להכנסות מתיירים בארה״ב, שם כנראה לא תמצאו תסקירים כמו זה שהתפרסם כאן בישראל בשבוע שעבר.

תיירים בינלאומיים בארצות הברית הוציאו כמעט 16.5 מיליארד דולר בחודש דצמבר האחרון, נתון המעיד על התאוששות משמעותית של התיירות הנכנסת למדינה ומציג את רמת ההוצאות הגבוהה ביותר מאז הופעת מגפת הקורונה בחודש פברואר 2020.

נתוני הוצאות התיירים בחודש דצמבר הם חלק מתסקיר רחב יותר, שפרסמה מחלקת הנסיעות והתיירות הלאומית של ארה"ב (NTTO).

רמת השיא של דצמבר 2022 מייצגת עלייה של 49 אחוז בהשוואה לדצמבר 2021. התסקיר השנתי מגלה שבמשך כל שנת 2022 תיירים בינלאומיים הוציאו כ-162 מיליארד דולר על נסיעות ותיירות בארה"ב, כמעט פי שניים מההוצאות בשנת 2021. במילים אחרות, התיירים הזרים בארה"ב הוציאו בשנה שעברה כ-445 מיליון דולר ליום.

עוד עולה מהנתונים החדשים, כי ארצות הברית סגרה את חודש דצמבר בעודף הכנסות. האמריקאים הוציאו כ-15.5 מיליארד דולר בנסיעות לחו"ל, וזאת בהשוואה ל-16.5 מיליארד דולר, שהוציאו תיירים זרים בארצות הברית. דהיינו, התיירות הנכנסת בשנת 2022 הייתה בעודף של כמיליארד דולר על התיירות היוצאת מארצות הברית.

ג'ף פרימן, נשיא ומנכ"ל מחלקת הנסיעות והתיירות הלאומית, אמר: "נסיעות חיוניות לכלכלת ארה"ב, וגם למגזר הציבורי והפרטי יש תפקידים בהובלת הענף הזה למיצוי הפוטנציאל שלו. כשאנחנו מדברים על תעשיית הנסיעות, אנחנו מדברים על כל ענף. הצמיחה וההצלחה של תעשיית הנסיעות הן חלק בלתי נפרד כמעט מכל דבר, מייצור ועד חינוך והרבה מעבר לכך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: