אא

״וזאת רק ההתחלה״

פגשנו את רמי לוי באיסטנבול לשיחה על הקו החדש והטיסה ההיסטורית של ישראייר לטורקיה: ״כבוד גדול עבורנו״, התוכניות הקרובות: ״בוחנים הזדמנויות נוספות״ וגילינו שאיש העסקים הוותיק כבר הספיק להתאהב בענף התעופה

מימין: רמי לוי ורעייתו עם מירי רגב ושגריר טורקיה בישראל. צילום: ששון תירם מימין: רמי לוי ורעייתו עם מירי רגב ושגריר טורקיה בישראל. צילום: ששון תירם

חברת ישראייר השיקה בשבוע שעבר את הקו ההיסטורי לאיסטנבול, כ-15 שנה לאחר שהופסקו הטיסות של חברות ישראליות בקו שכנראה נחשב כנראה לאהוב ביותר של התיירים הישראלים.

הצטרפנו לטיסת הבכורה של ישראייר לאיסטנבול ואי אפשר היה שלא להבחין בניצוץ בעיניהם של בעלי חברת ישראייר החדשים רמי לוי ושלום חיים, שרכשו את החברה בשיא משבר הקורונה בסכום של כ-162 מיליון שקל.

קשה גם שלא להבחין בדינמיקה המצויינת שיש בחברת ישראייר, שיש לה כיום את הכלים להיות חברה תעופה מצליחה: הבעלים (לוי וחיים) דואגים לשקט בצד הפיננסי, אורי סירקיס המנכ״ל, שמזוהה עם ישראייר יותר מכל אדם אחר וזכה לתואר השגריר של ״תעשיית התעופה בתקופת הקורונה״, זוכה לאמון אינסופי להוביל את החברה, כל זאת יחד עם צוות של אנשי מקצוע מנוסים וטובים ולצד שורת חידושים ופיתוחים טכנולוגים ורכישת חברות המתאימות לפעילות קבוצת ישראייר.

תפסנו את רמי לוי, במוצאי שבת האחרון לשיחה קצרה על המהלכים האחרונים של החברה ומצאנו אדם אופטימי במיוחד ולפחות על פי דבריו זאת רק ההתחלה.

רמי, אתה שותף כבר למהלך היסטורי בתעופה הישראלית, איך אתה מסכם את טיסת הבכורה שלכם ביום חמישי?

״אני מאוד שמח על המהלך החשוב של ישראייר שהינה חברת התעופה הישראלית הראשונה שהחלה לטוס לאיסטנבול שוב לאחר 15 שנה, כבוד גדול עבורנו שאנחנו החברה הישראלית הראשונה שעושה זאת וזה מהלך מרגש וחשוב שאני גאה שאנחנו שותפים לו.״

אתה חושב שהקו יצליח ותוכלו להיות מובילים בקו החדש לאיסטנבול?

״אני באופן אישי מאוד אוהב את טורקיה. אני חושב שזה היה מתבקש וחשוב ביותר לאפשר לחברות התעופה הישראליות לחזור ולטוס לטורקיה. התכוננו זמן רב למהלך החשוב ולמרות האסון הכבד שפקד את העם הטורקי עם רעידת האדמה הקשה, החלטנו בכל זאת לקיים את אירוע ההשקה, מה עוד שבטיסה הראשונה הובלנו מוצרים הומינטריים לטובת תושבי טורקיה שנפגעו באסון המזעזע, הלב שלנו עם העם הטורקי. לי יש עסקים נוספים בטורקיה בתחומים נוספים ואני חייב לומר שיש הרבה כבוד לישראל בטורקיה ויחסי מסחר שוטפים והגונים כבר שנים רבות בעסקים הנוספים שלי. אני מקבל תגובות מאוד אוהדות על המהלך וזה עושה אותי שמח שנוכל להביא לכאן הרבה ישראלים לחופשה ביעד קרוב ונוח כמו איסטנבול שהיא עיר מדהימה בעיני.״

אתם משיקים כעת יעדים חדשים, רכשתם מלונות ביוון, החלפתם את מטוסי ה-ATR, רכשתם את חברת PTC מה עוד אתה יכול לספר לנו על העתיד הקרוב של ישראייר?

״ראשית, אנחנו עסוקים בימים אלו בהרחבת הפעילות של ישראייר כחברת תיירות. לצד המלונות שרכשנו באתונה ומונטנגרו, אנחנו בוחנים ומחפשים רכישת מלונות נוספים גם בישראל באילת למשל. ישראייר תהיה חברת תיירות גדולה עוד יותר, עם מטוסים גדולים שיאפשרו לה להעניק ללקוחותיה מבחר רב של אפשרויות לטוס ליעדים שונים ברחבי העולם והכי חשוב במחירים הגונים. אנחנו נדאג שהמחירים יהיו נוחים ולטובת הצרכנים בישראל.״

ואם נחזור שוב לפעילות בינלאומית של קבוצת ישראייר? מה עוד בקנה?

״כפי שכבר פורסם, רכשנו לאחרונה חברה בקפריסין שתעניק טיפול למטוסים של חברות תעופה בינלאומיות מובילות ואנחנו מקווים שבתקופה הקרובה תיסגר עסקת רכישת חברת התעופה הצ׳כית ״סמרט ווינגס״ Smart Wings , מה שייצור סינרגיה נוספת עם מהלכים נוספים של ישראייר ושם את החברה על המפה כגורם משמעותי וחשוב גם בטיסות בתוך אירופה יעמיד את ישראייר כחברה גדולה בעלת יכולות גם בקני מידה בינלאומיים, המהלכים יתחברו גם למהלך של הקמת מועדון הלקוחות עליו אנחנו עמלים כבר. בכלל, יש לנו עוד הרבה בקנה אנחנו בוחנים אפשרויות רבות נוספות ושוקדים על המשך הרחבת הפעילות של ישראייר והמשך מיצובה כחברה מובילה לא רק בישראל.״

״האמנתי בהצלחת החברה בשיא משבר הקורונה״. צילום: ישראייר יחצ״האמנתי בהצלחת החברה בשיא משבר הקורונה״. צילום: ישראייר יחצ

רמי, כשקנית את החברה לפני כשנתיים האמנת שאחרי פרק זמן כה קצר, החברה תונפק בבורסה, תשדרג את צי מטוסיה, תתמודד במכרזים בינלאומיים עם חברות גדולות, זה משהו שהוא לא מפתיע אותך?

״תראה, אני מאוד האמנתי בישראייר. כבר בעבר שדיברו איתי על רכישתה. את אורי סירקיס הכרתי הרבה לפני ועשינו כבר שיתופי פעולה עם ישראייר. ידעתי שאפשר לעשות רבות עם החברה ולהצליח איתה לא היה לי ספק בכך. אני מאמין גדול תמיד בחברות שאני רוכש ובאנשים. כשקניתי את החברה בשיא משבר הקורונה ידעתי שייקח זמן רב עד שתעשיית התעופה תתאושש, אבל אני רץ למרחקים ארוכים, ידענו שנצטרך להיות סבלניים ושייקח זמן עד שיחזרו לטוס. אני חוזר אבל שמאוד האמנו בחברה מהתחלה וככל שעובר הזמן אנחנו מזהים שיש עוד ועוד הזדמנויות לחזק אותה ולהרחיב את פעילותה ולהביא אותה לשיאים חדשים עם האנשים המצויינים שבה.״

צילום: מוני שפירצילום: מוני שפיר

רמי, לפני שנסיים, דיברת על האפשרות הריאלית שתזכו במכרז לרכישת חברת התעופה הצ׳כית המחזיקה ב-42 מטוסים באירופה- אם אכן זה יקרה -כיצד זה עומד להתנהל?

״זה יתנהל כפי שאורי סירקיס יחליט״. מה שהוא יחשוב שנכון אנחנו נעשה אם וכאשר זה יקרה.״

רמי, והזכרת את אורי סירקיס...

״כן, אי אפשר לסיים את הראיון הזה בלי לדבר על אורי סירקיס. כל מה שקורה בישראייר היום ובשנתיים האחרונות לא היה קורה בלעדיו. תרשום טוב: אני קניתי את ישראייר רק בגלל אורי סירקיס, זה היה התנאי שלי לרכישת החברה. הוא עושה כל זאת עם צוות מדהים של עובדים בכל החזיתות ומגיע להם שאפו גדול על כך.״

ממש לפני שנפרדנו, סיכם: ״סירקיס, יוביל את ישראייר למהלכים גדולים נוספים, תרשום את זה״. רשמתי.

סירקיס ולוי בטיסת הבכורה. צילום: פספורטניוזסירקיס ולוי בטיסת הבכורה. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אורי סירקיסישראייררמי לוי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: