אא

לא סופרים את התיירות: התקציב קוצץ - הפטור ממע"מ לתיירים יבוטל

תקציב ענף התיירות ירד ל-כ-530 מיליון שקל בלבד וזאת למרות ששר התיירות החרים את ישיבת הממשלה. כץ: "לא הגענו להסכמות בתחום התיירות ובכוונתי לפעול לתיקון העוולות בהמשך הליך החקיקה"

צילום: יחצ משרד התיירות צילום: יחצ משרד התיירות

ממשלת ישראל לא רואה חשיבות בענף התיירות.

בתקציב המדינה שאושר היום (ו') ע"י הממשלה ובתוכו גם תקציבי משרדי הממשלה, משרד התיירות הוא המשרד שזכה לקיצוצים ופגיעה הכי משמעותיים.

הממשלה אישרה את ביטול הפטור ממע"מ לתיירים, משמע כל חבילות התיירות לישראל יתייקרו כעת מאוד.

שר התיירות חיים כץ: "אני מברך את ממשלת ישראל על אישור התקציב. לא הגענו להסכמות בתחום התיירות ובכוונתי לפעול לתיקון העוולות בהמשך הליך החקיקה. אני מקווה שהשכל הישר ינצח. פגיעה בתיירות היא פגיעה כלכלית והסברתית כאחד. התיירים הם השגרירים שלנו, התיירות היא נכס ואין לנו את הפריבילגיה לזלזל בה".

כזכור לא מכבר, בדו"ח של משרד הכלכלנית הראשית באוצר קובעים כי התיירים גורמים בין היתר לעליית זיהום האוויר בישראל, בגודש בכבישים ובעליית מחירי הדיור.

תקציב משרד התיירות השנתי ירד לסך של כ-530 מיליון שקל בלבד כאשר בשנת 2022 הוא עמד על כ-740 מיליון שקל. לפני כן, בתקופת השר יריב לוין גובה התקציב הגיע לסך של כמיליארד שקל.

כזכור השר אמר אתמול בשיחות סגורות: "לא אשתתף בהלוויית המשרד שלי" ובסביבת השר אמרו כי "התקציב לשנת 2023 משבית את המשרד לשנה״.

כעת עדיין נערכות שיחות שונות במטרה לנסות לשנות את הדברים, אולם לשר כץ אין יותר מדי אפשרויות לאיים על הממשלה, לאחר שהתפטר במסגרת החוק הנורבגי כבר בתחילת חודש ינואר.

הבוקר כץ נועד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ וגם ניהל שיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך כל זאת לא בדיוק עזר לו. 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: