אא

"בנק המטרות להצעת החוק לאיסוף נתוני נוסעים רחב יותר מזה הקבוע בארה"ב והאיחוד האירופי"

כך אומרים המכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת דיון שאמור להתקיים היום (ג') בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. "בחינה מעמיקה של מטרות השימוש המוגדרות להצעת החוק מלמדות על מסגרת שימושים רחבה יותר אף מזו המוצעת באמנת שיקגו של האו"ם"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון היום (ג') בהצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני הנוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה שאושרה באחרונה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. 

המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם באחרונה מסמך העוסק בהצעת החוק האמורה ובו המכון מעלה תהיות: "הצעת החוק מציגה בנק מטרות רחב יותר מזה הקבוע בארה"ב ובאיחוד האירופי אשר כולל, למשל, גם מאבק בהגירה בלתי חוקית והגנה על בריאות הציבור, החי והצומח. אף שבדברי ההסבר מכירים בשוני משמעותי זה, לא מוצג בהם הסבר מניח את הדעת להרחבה זו".

עוד מציינים במכון הישראלי לדמוקרטיה, "יתרה מכך, לפי דברי ההסבר מטרות השימוש המוגדרות בהצעת החוק מצויות בהלימה עם המסגרת הכללית שבהנחיות ארגון התעופה הבינלאומי, ICAO. אולם, בחינה מעמיקה של מטרות השימוש המוגדרות בסעיף 12 (א) להצעת החוק מלמדת על מסגרת שימושים רחבה יותר אף מזו המוצעת באמנת שיקגו של האו"ם".

עוד מוסיפים במכון, "ראשית, לא ברורה לנו ההבחנה בין 'זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין של חברי ארגון טרור, פעילות טרור או עבירת טרור', שבסעיף 12 להצעת החוק, לבין המטרה של 'אבטחת התעופה האזרחית אל ישראל וממנה, ובכלל זה הגנה על ביטחונם של הנוסעים מישראל ואליה פני איומים ביטחוניים' שבסעיף 12 להצעת החוק. לדעתנו, מדובר בכפילות מיותרת. שנית, על אף צמצומה של רשימת העבירות שזיהויין, מניעתן, סיכולן או חקירתן הוא אחת מהמטרות המניות בסעיף 12 להצעת החוק מזו שהוצעה בתזכיר, עדיין מדובר ברשימה רחבה מדי לדעתנו".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: