אא

אחרי מכתב השימוע: אל על לא תאפשר לקברניט להשתתף בהטסת המטוס חזרה לישראל

סערת קברניט אל על: בעקבות דברים שאמר ביום השואה הטייס דורון גינצבורג לנוסעי טיסת אל על לניו יורק. החברה החליטה שלא יטיס את המטוס חזרה לארץ

מטוס אל על. צילום: עידו וכטל מטוס אל על. צילום: עידו וכטל

סערת טייס אל על. אחרי שקברניט דורון גינצבורג זומן לשימוע בעקבות דברים שאמר השבוע בטיסה 007 של החברה מתל אביב לניו יורק, בחברה הוחלט שלא יוכל להשתתף בהטסת המטוס חזרה לישראל מניו יורק.

ביום שלישי האחרון, עם נחיתת המטוס בניו יורק, קיבל קברניט גינצבורג, מכתב זימון לשימוע לפני פיטורין מהחברה. את המכתב קיבל בעקבות דברים שאמר בטיסה האמורה וחוללו מהומה רבתי. 

וכך אמר לנוסעים, "דברים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות. מדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה". לאחר מכן, התנצל על דבריו אלה, "אני מודע לחשיבות יום השואה והגבורה, ביום זה כולנו מתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדבריי".

בעקבות דבריו אלה, כאמור, בהנהלת אל על הכינו לקברניט, בעודו בטיסה האמורה, מכתב זימון לשימוע אותו קיבל עם הנחיתה בניו יורק.

גורם באל על ציין: "זה הזמן להתעסק בעשייה. החברה עובדת טוב ולא צריך עוד דברים כאלה שיפריעו. העובדים הבינו שאת הדעות הפוליטיות כל אחד ישמור לעצמו ולא יביא לתוך עבודת החברה".

נזכיר כי מנכ"לית אל על, דינה בן טל, שפרסמה בעמוד האינסטגרם האישי שלה פנייה בנושא זה ללקוחות אל על, כתבה כך: "התבטאות הקברניט היום במהלך הטיסה לא הייתה במקומה, והצהרנו כי אין לה מקום בשיח. זיכרון השואה הוא תהום מוסרי עמוק שאין דומה לו בתולדות האנושות. גינינו בתוקף את אמירתו של הקברניט באופן ברור שלא משתמע לשתי פנים. הקברניט בעצמו אף התנצל במהלך הטיסה על דבריו. מדובר במקרה חריג שלא מייצג לא את אנשי אל על ולא את ערכיה. מיד עם היוודע המקרה התחלנו בהליך משמעתי ע״פ הנדרש בחוק ונעשה כל מאמץ למצות את התהליך בהקדם האפשרי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: