אא

האם סוכני נסיעות יקבלו פיצוי בגלל אירוע ביטחוני?

בעקבות הודעת רשות המיסים על הפעלת נוהל פיצוי לעסקים בטווח של 40 ק"מ מסבב הטילים שנורו מלבנון בפסח שחלף, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל פועלת להשגת פיצוי גם לסוכנים

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

האם גם סוכני הנסיעות בענף התיירות הנכנסת לישראל, יקבלו פיצוי מהמדינה בגין ביטולי קבוצות תיירים עקב אירוע ביטחוני?

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, עדכן את חברי הלשכה כי בעקבות הודעת רשות המיסים בשבוע החולף על הפעלת נוהל פיצוי לעסקים בטווח של 40 ק"מ מסבב הטילים מלבנון שנורו אל ישראל בפסח שחלף, הלשכה פועלת לשלב את חברות הלשכה כזכאיות לפיצוי, בדומה לזכאים לפיצויים על פי הנוהל הקבוע המופעל במקרים כאלה.

"ידוע לכל מי שרגליו נטועות בקרקע העובדת והיגיון הישר, כי תחום העסקים שנפגע ראשון ומתאושש אחרון, הינו תחום התיירות הנכנסת", כתב פתאל. עוד כתב, "ואכן, לעניין התיירות הנכנסת, ביטולי הזמנות כרוכים באובדן הכנסות עבור הוצאות והשקעות שנעשו חודשים לפני הביטול בעתיו של האירוע הביטחוני".

פתאל מוסיף וכותב, "כזכור, ישנה החלטת ממשלה משנת 2105 (החלטה 333) הקובעת כי יופעל מכניזם לפיצוי עסקי תיירות נכנסת הנפגעים בעת משברים גיאופוליטיים. הצוות אמור להתכנס תוך 14 יום ופיצויים אמורים להיות משולמים תוך 120 יום".

עוד מוסיף פתאל, "אולם, מאז ההחלטה עבר זמן רב, ולצערנו ההחלטה מעולם לא יושמה. בנוסף, דו"ח מבקר המדינה העוסק בסיוע לתעשייה בזמן קורונה מדגיש את הצורך בהגדרה רחבה של מי הם העוסקים בתיירות, וקיום מנגנונים מוכנים מראש, המתחדד ללא ועם קשר לאירוע האחרון ובמיוחד לאור מסקנות מבקר המדינה. הלשכה תפעל בכל הזדמנות לקדם נושא זה בכדי שמשרדי הממשלה הרלוונטיים לא יעסקו בהמצאת "גלגל התמיכה בתיירות הנכנסת" מחדש בכל אירוע בטחוני הגורם לנזקים לתעשייה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: