אא

פרסום ראשון: ״קרן ספרה״ היא השותפה העסקית החדשה של איסתא

הקרן נכנסת שותפה בכ-25% ב"אופן סלע" מקבוצת איסתא הפועלת בתחום מרכזי המסחר השכונתיים, תמורת כ-56 מיליון שקל. המטרה: להגיע לכ-11 מרכזים עם שווי חברה של 700-800 מיליון שקלים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

״קרן ספרה״ היא שותפתה העסקית החדשה של איסתא בחברה הפועלת בתחום מרכזי המסחר השכונתיים, כך נודע לפספורטניוז.

איסתא מתכוונת להרחיב את פעילות חברת הנכדה של איסתא, "אופן סלע" הפועלת בתחום מרכזי המסחר ופנאי השכונתיים.

במסגרת זו, החברה התקשרה בהסכם עקרונות עם ״קרן ספרה״ המתמחה בנושא, לבחינת אפשרות השקעה ע"י המשקיע על סך כולל של כ-56 מיליון שקל באופן סלע.

ההשקעה אמורה להיות כמחצית השקעה הונית באופן סלע כנגד הקצאת כ-25% מהונה המונפק, והיתרה כחלק יחסי בהלוואת בעלים, וזאת בכפוף, בין היתר, להשלמת בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מפורט.

״קרן ספרה״, היא חברת קרנות הגידור הוותיקה בישראל. נוסדה בשנת 2004, ונחשבת לאחת משתי החברות הגדולות בעולם קרנות הגידור.

בהתאם להסכם העקרונות ניתנה ל״קרן ספרה״ תקופת בלעדיות מסוימת ונקבע כי במסגרת ננסכם המפורט יסוכמו, בין היתר, הגנות מסוימות על החזקות המשקיע, וכן יוקנו לספרה זכויות וטו ביחס לפעולות מהותיות מסוימות באופן סלע, הכל כמקובל בהסכמים מעין אלה.

אופן סלע מנוהלת ע"י ארנון תורן המכהן כיו"ר החברה. תורן נחשב למומחה בתחום זה בארץ. במסגרת הסכם העקרונות עם תורן, סוכם כי יוענקו לו אופציות הניתנות למימוש ל-9.9% מהונה המונפק של אופן סלע.

כיום אופן סלע מחזיקה במספר מרכזיים מסחריים קיימים/ בתכנון, ועם השלמת העסקה צפויה אופן סלע לרכוש מסלע איסתא נדל"ן ישראלי בע"מ, 3 מרכזיים מסחריים נוספים. המטרה להגיע לכ-11 מרכזים מסחרים שכונתיים בשווי חברה של כ-700-800 מיליון שקל.

היתרון במרכזיים מסחריים שכונתיים הוא בהוצאות המופחתות. הם לא מצריכים העסקת שמירה ואין הוצאות מיזוג אוויר, ניקיון וכו'. כמו כן, כיום הציבור החל להעדיף את המרכזים הקטנים יותר, בהם למשל אנשי עסקים מקיימים פגישות עבודה, קרוב לבית, כחלופה להתניידות למרכזי המסחר הגדולים המצריכים כניסה לפקקים וכו'.

איסתא סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם רווח של כ-21.260 מיליון שקל לעומת 13.220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר התיירות צמחו לסך של 136.966 מיליון שקל לעומת 65.743 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מגזר התיירות גם נהנה מעמלות בסך של 64.715 מיליון שקל. מגזר התיירות סיים עם רווח תפעולי של 4.317 מיליון שקל.

מגזר התעסוקה סיים את הרבעון הראשון עם רווח תפעולי של 5.227 מיליון שקל, מגזר המלונות בארץ סיים את הרבעון עם רווח תפעולי של 7.932 מיליון שקל, מגזר המלונות בחו"ל סיים עם רווח תפעולי של 5.599 מיליון שקל, מגזר לוגיסטיקה סיים עם רווח תפעולי של 6.378 מיליון שקל ומגזר המגורים רשם רווח תפעולי של 19.672 מיליון שקל.

הרווח הגולמי הסתכם בסך של 47.238 מיליון שקל לעומת סך של 31.414 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ללא שינוי לעומת רווח של 5.866 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: