אא

זינוק במקרי אלימות בטיסות: תקרית אלימות על כל 568 טיסות

על פי נתוני יאט"א, על כל 568 טיסות ארעה תקרית אלימה ב-2022 לעומת אחת לכל 835 ב-2021. יאט"א: "המגמה הגוברת של נוסעים סוררים, מדאיגה. נוסעים וצוות זכאים לחוויה בטוחה. יש לוודא שלממשלות יש את הסמכות החוקית להעמיד לדין נוסעים סוררים״

צילום: Shutetrstock צילום: Shutetrstock

יאט״א פרסמה ניתוח חדש המראה כי תקריות נוסעים סוררים גדלו בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2021. IATA קוראת למדינות נוספות לקחת את הסמכות הנדרשת להעמיד לדין נוסעים במסגרת פרוטוקול מונטריאול 2014 (MP14).

הנתונים האחרונים מראים כי דווח על תקרית סוררת אחת על כל 568 טיסות בשנת 2022, לעומת אחת לכל 835 טיסות בשנת 2021. הקטגוריות השכיחות ביותר של תקריות בשנת 2022 היו אי ציות, התעללות מילולית ושיכרון חושים. אירועי התעללות פיזית נותרו נדירים מאוד, אך אלו היו בעלייה מדאיגה של 61% לעומת 2021, שהתרחשו אחת ל-17,200 טיסות.

"המגמה הגוברת של אירועי נוסעים סוררים מדאיגה. הנוסעים והצוות זכאים לחוויה בטוחה במטוס. לשם כך, על הנוסעים לציית להוראות הצוות. למרות שהצוותים המקצועיים שלנו מאומנים היטב לנהל תרחישים סוררים של נוסעים, זה לא מקובל שמיעוט קטן אך מתמיד של נוסעים לא מציית לכללים הקיימים לבטיחות כולם. אין שום תירוץ לא למלא אחר הוראות הצוות", אמר קונרד קליפורד, סגן מנכ"ל IATA.

למרות שאירועי אי ציות ירדו בתחילה לאחר הסרת חובת עטיית המסכה ברוב הטיסות, התדירות החלה לעלות שוב במהלך 2022 והסתיימה השנה בכ-37% לעומת 2021. הדוגמאות הנפוצות ביותר לאי ציות היו: עישון של סיגריות, סיגריות אלקטרוניות, ואפים ומכשירי נשיפה בתא או בשירותים, אי חגורת חגורות בטיחות וצריכת אלכוהול.

ביאט״א מציינים את האסטרטגיה הקיימת לגישת אפס סובלנות הדרושה להתנהגות סוררת:

רגולציה: יש לוודא שלממשלות יש את הסמכות החוקית הדרושה להעמיד לדין נוסעים סוררים, ללא קשר למדינת מוצאם ושיהיה להם מגוון אמצעי אכיפה המשקפים את חומרת האירוע. סמכויות כאלה קיימות בפרוטוקול מונטריאול 2014 (MP14), ו-IATA קורא לכל המדינות לאשרר זאת בהקדם האפשרי. עד כה, כ-45 מדינות המהוות 33% מתנועת הנוסעים הבינלאומית אשררו את MP14.

הדרכה למניעה והסלמה של אירועים: מניעת אירועים באמצעות שיתוף פעולה עם שותפים בתעשייה בשטח (כגון שדות תעופה, ברים ומסעדות וחנויות פטורות ממכס), לרבות למשל קמפיינים למודעות על ההשלכות של התנהגות סוררת. בנוסף, שיתוף שיטות עבודה מומלצות, כולל הכשרה, לצוות כדי להחליש תקריות כשהן מתרחשות. מסמך הנחיות חדש פורסם בתחילת 2022 המאסף שיטות עבודה מומלצות עבור חברות תעופה ומספק פתרונות מעשיים לממשלות בנושא מודעות ציבורית, קנסות נקודתיים ותיקון פערי תחומי שיפוט.
"לנוכח העלייה במספר התקריות הסוררות, ממשלות והתעשייה נוקטות בצעדים חמורים יותר כדי למנוע תקריות סוררות של נוסעים. מדינות מאשרות את MP14 ובוחנות את אמצעי האכיפה, ומשדרות מסר ברור של הרתעה בכך שהן מראות שהן מוכנות להעמיד לדין התנהגות סוררת. מצד התעשייה, יש שיתוף פעולה גדול יותר. לדוגמה, מכיוון שהרוב המכריע של אירועי שכרות מתרחשים כתוצאה מאלכוהול שנצרך לפני הטיסה, התמיכה של ברים ומסעדות בשדה התעופה כדי להבטיח צריכה אחראית של אלכוהול חשובה במיוחד.

"אף אחד לא רוצה למנוע מאנשים ליהנות כשהם יוצאים לחופשה - אבל לכולנו יש אחריות להתנהג בכבוד לנוסעים אחרים ולצוות. למען הרוב, איננו מתנצלים על כך שביקשנו לדכא את ההתנהגות הרעה של מספר זעיר של נוסעים שיכולים לגרום לטיסה להיות מאוד לא נוחה עבור כל השאר", אמר קליפורד.

כזכור פרסמנו בחודש האחרון על מקרה של נוסע יונייטד שהתפרע ואיים כי יפתח את דלת המטוס בזמן הטיסה ועל מקרה נוסף חודש לפני כן, בו הטיסה חזרה על עכבותיה בעקבות נוסע שהתפרע במהלך הטיסה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"אIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: