אא

"אני לא יודע אם אנחנו הכי יקרים, אבל יש אצלנו תמורה לכסף"

ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, לפספורטניוז על יוקר המחירים: "אנחנו נותנים ערך אדיר לכסף. כרגע לא מעלים מחירים. עושים תהליכי התייעלות בכל התחומים בעיקר במזון"

מלון גומא. צילום: יחצ ישרוטל מלון גומא. צילום: יחצ ישרוטל

רשת מלונות ישרוטל הבהירה בדו"ח האחרון שפרסמה לרבעון הראשון של 2023  שהרשת עלולה לבצע עליית מחירים. "ככל והעלייה בשיעור ריבית בנק ישראל תימשך יחד עם עליית שיעור האינפלציה, הרי שהדבר יוביל גם לעלייה במחירי התשומות ולהתאמת מחירי המכירה לצרכן", נימקה בדו"ח. 

למרות האמור, ליאור רביב, מנכ"ל הרשת, מבהיר בשיחה עם פספורטניוז, "כרגע אנחנו לא מעלים מחירים. סופגים כרגע את כל העלויות האלה. עושים תהליכי התייעלות מאוד רציניים בכל התחומים. עיקר העלויות אצלנו הן עלויות מזון, אבל גם אנרגיה, חשמל. במזון אנחנו עושים עבודה מאסיבית כדי לדייק את עלויות המזון מבלי לפגוע באיכות. עובדים עם השפים בצורה הכי אינטנסיבית שאפשר כדי לשמור על העלויות, שם אנחנו עלולים לחטוף מכה מאוד רצינית".

ליאור רביב. צילום: ספיר פרץליאור רביב. צילום: ספיר פרץ

ישרוטל רוכשת בשנה מזון בכ-190 מיליון שקל. במידה והרשת לא תבצע התייעלות בנושא, "ישרוטל תצטרך להוסיף כ-15 מיליון שקל תוספת לעלות מזון בשנה", אומר רביב.

גם ככה ישרוטל נחשבת לרשת מלונות היקרה בישראל

"אני לא יודע אם אנחנו הכי יקרים, אבל יש תמורה אצלנו לכסף. אנחנו נותנים הרבה. נותנים ערך אדיר לכסף. לכל מלון יש את הסיפור שלו, התמחור והחוויה שלו. אנחנו נותנים הרבה תמורת לכסף".

בשבוע שעבר ישרוטל הודיעה על רכישת מלון נוסף מעבר לים, ברומא, איטליה יחד עם החברות בנייני העיר הלבנה והפניקס

"להערכתי נמשיך להתפתח בחו"ל. נקים חברה אחות, דומה לישרוטל, מחוץ לישראל. לא יצאנו לחו"ל בשביל 2-3 בתי מלון ברומא ועוד יעד. אנחנו רוצים לבנות פורטפוליו משמעותי שייתן ערך לחברה ולבעלים".

איזה יעדים, חוץ מרומא?

"אנחנו מסתכלים על יוון ועל מקומות נוספים. על הדרך גם בונים בארץ 11 בתי מלון". 

לא רק ברומא. צילום: שאטרסטוקלא רק ברומא. צילום: שאטרסטוק

רווח של כ-21 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023

נזכיר כי ישרוטל סיימה את הרבעון הראשון של 2023 ברווח של 21.35 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.904 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022.

ברשת אמרו על תוצאות הרבעון כי "בתקופה של 3 החודשים, שהסתיימו ב-31 במארס 2023, לעלייה במדד המחירים לצרכן לא הייתה השפעה מהותית על רווחיות הקבוצה. כ-35% מהלוואות החברה הינן הלוואות צמודות לריבית הפריים, הלוואות אלה משמשות בעיקר למימון פרויקטים ומהוונות לרכוש ואין להן השפעה כל רווחיות הקבוצה".

זאת ועוד, הכנסות הרשת זינקו ברבעון הראשון של השנה בכ-15% והסתכמו לסך של כ-339 מיליון שקל לעומת כ-294 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מפתיחת המלונות גומא בכנרת, פורט טאואר ואלברטו בת"א ופעילות מלאה של בתי המלון העירוניים בת"א, ירושלים והרצליה. ברבעון המקביל אשתקד, מלונות אלה עבדו באופן חלקי. זאת, בניכוי ירידה במחזורים במלונות שהיו סגורים לשיפוץ, בעיקר יערות הכרמל, נגה ואגמים.

יערות הכרמל. צילום: שאטרסטוקיערות הכרמל. צילום: שאטרסטוק

הרווח התפעולי של הרשת הסתכם לסך של 5.808 מיליון שקל לעומת 417 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון ירדו ל-4.184 מיליון שקל לעומת 10.154 מיליון שקל אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון נובע בעיקר מהכנסות ריבית על פיקדונות ושערוך יתרות דולאריות בניכוי השפעת עליית מדד המחירים לצרכן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ליאור רביברשת מלונות ישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: