אא

הכאוס בצרפת נמשך: היום (ג׳) שיבושים בעיקר בתעופה ובתחבורה הציבורית

צפויים עיכובים וביטולי טיסות בחלק מנמלי התעופה ושיבושים בתחבורה. בסוף השבוע האחרון היו שביתות גם באיטליה אשר גרמו לביטולי טיסות. חברת SWISS עדכנה כי השביתה בצרפת תשפיע מהותית גם על טיסותיה

הכאוס נמשך בצרפת. שדה״ת אורלי: צילום Shutterstock הכאוס נמשך בצרפת. שדה״ת אורלי: צילום Shutterstock

לאחר יותר מחודש מאז הפגנות ה-1 במאי, איגודי העובדים הצרפתיים קוראים ליום מחאה לאומי חדש, היום, 6 ביוני, נגד רפורמות הפנסיה השנויות במחלוקת של הממשלה.

בין ינואר למאי, במיוחד בחודש מרץ, ננקטו בצרפת פעולות שביתה נרחבות במגזרים שונים, כשאיגודי העובדים נאבקו ברפורמת גיל הפנסיה, שיעלה מ-62 ל-64.

תחום התחבורה סבל במיוחד, כאשר רכבות וטיסות בוטלו.

ומה צפוי בשביתה מחר?

מפעילת הרכבות הממשלתית של צרפת SNCF הודיעה כי שירותיה יושפעו רק "קל מאוד" מהשביתה של יום שלישי. בפריס הרכבת האזורית RATP תפעל כרגיל. גם שירותי יורוסטאר בין בריטניה לצרפת לא צפויים להיות מושפעים, וגם הרכבות לאיטליה ולשוויץ מתוכננות לפעול כרגיל.

עם זאת, שירותי התחבורה הציבורית בערים הגדולות בצרפת עלולים להיפגע.

רשות התעופה האזרחית של צרפת הודיעה, כי עד 33% מהטיסות בנמל פריס-אורלי ו-20% מהטיסות בנמלי התעופה של ליון, מרסיי, ניס, טולוז, בורדו ונאנט צפויות להתבטל. עם זאת, טיסות בנמל התעופה שארל דה גול לא תושפענה מהשביתה.

גם טיסות, שחוצות את המרחב האווירי של צרפת, עלולות להיות מושפעות עקב שביתת פקחי הטיסה ולמי שטס אל או מנמלי התעופה המושפעים, מומלץ לבדוק את מצב הטיסה מראש. 

כאמור, גם טיסות שיעברו דרך המרחב האווירי של צרפת - לספרד, פורטוגל או ארה"ב או ממנה, למשל - יושפעו באופן מהשביתה ועשויים להיות עיכובים משמעותיים. 

מלבד מגזר התחבורה צפויות שביתות ושיבושים גם בתחומים אחרים, וביניהם: מערכת החינוך, כאשר איגודי הוראה שונים קוראים לפעולת שביתה, ומערכת הבריאות, שגם בה איגודי העובדים קוראים לשביתה.

האיגודים בחרו ב-6 ביוני כיום פעולה לאומי, כי הם מאמינים שלאחר חודש ללא שביתות, יותר עובדים יהיו מוכנים להצטרף לשביתה.

יתר על כן, ביום חמישי, ה-8 ביוני, תדון האספה הלאומית בהצעה לשמירה על גיל הפרישה בגיל 62,  וחברי האספה העצמאיים מאמינים שהפעם ניתן להעביר את ההצעה, ולסכל את ההחלטה הממשלתית, שכבר התקבלה, להעלאת גיל הפרישה ל-64.

איגודי העובדים שואפים יומיים לפני ההצבעה המחודשת להראות את עוצמתם ואת תמיכתם בביטול החלטת הנשיא והממשלה והחזרת גיל הפרישה לקדמותו.

חברת התעופה השוויצרית SWISS מדווחת כי לשיבושים האלו תהיה גם השפעה משמעותית על טיסות החברה. ״טיסות רבות צפויות לסבול עיכובים, וייתכן שיידרשו גם ביטולים בודדים. קו ג'נבה-ניס-ג'נבה של SWISS למחר (שלישי) כבר בוטל. הביטול משפיע על כ-120 נוסעים, שכרגע נערכים עבורם הסדרים חלופיים.

"אנו באמת מצטערים על אי הנוחות שהנוסעים שלנו צפויים לסבול כתוצאה מההתפתחויות הללו", אומר ראש התפעול השוויצרי אוליבר בוכהופר. "האנשים שלנו עושים כל מאמץ כבר כמה ימים כדי לשמור על לוחות הזמנים ככל האפשר. העדיפות העליונה שלנו כאן היא להימנע מביטולים, ובמקביל לשאוף להפעיל את השירותים שלנו בדיוק כפי שנוכל - מה שלצערנו הרב, לא תמיד נוכל לעשות זאת".

שביתות סוף השבוע באיטליה גרמו ל-23 ביטולי טיסות

צוותי הקרקע גם נקטו בשביתה בנמלי תעופה איטלקיים שונים בסוף השבוע האחרון. השביתה השפיעה על כ-2,000 לקוחות SWISS שטסו ממילאנו, פירנצה, ונציה, רומא, נאפולי ובולוניה וממנה. "מעולם בהיסטוריה של החברה שלנו לא נאלצנו לבטל כל כך הרבה טיסות בגלל פעולות שביתה כמו שעשינו ב-12 החודשים האחרונים", אומר אוליבר בוכהופר. ההשפעות הפיננסיות של שביתות כאלה על העסקים של SWISS לשנת 2023 הן כיום במיליונים דו ספרתיים באמצע.

כפי שפורסם בפספורטניוז, חברת ריינאייר הגישה בשבוע שעבר עתירה עליה חתמו כ-1.1 מילון אזרחים אירופאים, הקוראת לנשיאת הנציבות של האיחוד האירופי, להגן על חופש התנועה של אזרחי האיחוד במהלך השביתות החוזרות ונשנות של פקחי הטיסה באירופה.מנכ"ל ריינאייר מייקל אולירי אמר: "לנוסעים האירופאים נמאס לסבול מביטולי טיסות במהלך שביתות פקחי הטיסה. נציבות האיחוד האירופי חייבת לפעול כעת בהתאם לעתירתם של יותר מ-1.1 מיליון אזרחי האיחוד האירופי ולהתעקש שכל המדינות יגנו על טיסות יתר במהלך שביתות פקחים לאומיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתSWISS

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: