אא

מנכ״לית אוסטריאן איירליינס לפספורטניוז: ״מעולם לא הקדשתי מחשבה לכך שאני אישה בתעשייה של גברים״

פגשנו את Annete Mann, מנכ״לית אוסטריאן איירליינס מקבוצת לופטהנזה. מה יש לה לומר לפספורטניוז על השילוב ההולך וגדל של נשים בתעשיית התעופה (״מעולם לא הרגשתי שזה חיסרון״). על הקו לישראל: "ימשיך להיות יעד חשוב, נעמיק את השותפות בין המדינות״. ראיון

Annete Mann, מנכ"לית אוסטריאן איירליינס. צילום:Austrian airlines Annete Mann, מנכ"לית אוסטריאן איירליינס. צילום:Austrian airlines
כבר לא קשה למצוא בשנים האחרונות מנכ״ליות של חברות תעופה בתפקידים בכירים בתעשיית התעופה. בקבוצת לופטהנזה למשל, יש כיום שתי מנכ"ליות: Dorothea Von Boxberg, מנכ"לית בריסל איירליינס ו-Annete Mann, מנכ"לית אוסטריאן איירליינס, אותה פגשנו בכנס התעופה החשוב בעולם של IATA, שהתקיים באיסטנבול, טורקיה.
 
Mann מביאה קשת רחבה של ניסיון בניהול, אותו צברה בתפקידים אסטרטגיים, שונים בקבוצת לופטהנזה מאז נכנסה לקבוצה בשננת 2003. בין השנים 2004-2009, הגתה והטמיעה את המוצר הנוכחי של לופטהנזה ועד 2020, הייתה אחראית על חטיבות שונות הקשורות למוצר בתוך קבוצת לופטהנזה, כמו כן, שימשה כסגנית נשיא לניהול מוצר ב-SWISS. בנוסף, Mann הייתה אחראית על חטיבת האחריות התאגידית ועל פיתוח, תפעול ויישום תוכנית קיימות משולבת וכלל קבוצתית. בחודש מאי 2022 מונתה להיות מנכ״לית ומנהלת הכספים של אוסטריאן איירליינס. 
במהלך הכנס של IATA באיסטנבול פגשנו את Mann בין שורת הדיונים והאירועים הרבים בכנס לראיון.
 
אנט, מה דעתך על הכנס?
זו הפעם הראשונה שלי כאן בכנס, וזה נהדר וחשוב לפגוש עם כל כך הרבה מובילים ובכירים בתעשייה ואף ליצור קשרים חדשים.
 
כיצד את רואה את תעשיית התעופה היום לאחר ההתאוששות מהמגיפה?
"זו שנה טובה לתעופה, אך אנחנו עומדים כל הזמן בפני אתגרים. בנוסף, יש כל כך הרבה אי ודאות, אז תמיד צריך להתכונן ולהיות מוכנים לדבר הבא. כן צריך ליהנות מהדינמיקה כל עוד היא שם, אבל צריך לזכור שאנחנו בתעשייה מאוד הפכפכה."
 
איך ההרגשה לעבוד בחברה גדולה כמו קבוצת לופטהנזה?
"לא חשבתי שאעבוד עבור החברה 20 שנה, אך בשל העובדה שהחברה כל כך גדולה ומציעה תפקידים רבים, מגוונים ומעניינים תמיד היה לי מרגש לעבור מתפקיד לתפקיד ולגלות חוויות חדשות. עכשיו באוסטריאן איירליינס אני שמחה לגלות דברים חדשים ועדין להיות חלק מהחברה הגדולה. אני חושבת שזה שילוב נהדר לעבוד בחברה שניתן לגוון בה ועדין להיות באותה סביבה מוכרת עם עובדים שמכירים אחד את השני גם במעבר מתפקיד לתפקיד."
 
איך ההרגשה להיות אישה בין כל הגברים בכנס? 
אני חושבת שרוב המשתתפים כאן הם גברים, אבל אני אישית, מעולם לא הקדשתי מחשבה רבה לכך שאני אישה בתעשייה של גברים, ולא היה לי את הרושם שיש לי פחות סיכויים, ומעולם לא הרגשתי שזה חיסרון. כשהייתי חלק מצוות הפנים של תא הנוסעים ב-A380, הייתי לצד המון מהנדסים גברים ומנהלי פרויקטים, וזה היה פשוט טבעי להיות שם, והם קיבלו אותי, כך גם בשאר התפקידים. אני באמת מקווה שיהיו יותר נשים בתעשייה, זה נהדר לקבל קפיצות מהסוג הזה ופשוט לשבת ליד השולחן, אני מקווה שאוכל לעודד ולגרום להשראה לנשים צעירות להתקדם לתפקידי מפתח מעניינים".
 
היכן את רואה את אוסטריאן איירליינס בעוד 5 שנים?
כרגע נראה שאנחנו במצב די טוב. את יודעת, יש לנו הרכב טוב, אנחנו יעילים והנתונים טובים. אנחנו דייקנים, והכל נראה בסדר. יש לנו חזון שנוכל להסתמך לחלוטין על צי המטוסים לטווח ארוך. אנחנו גדלים גם בטווחים הקצרים כמו קליטת A320 Neos, עם זאת אסור לנו לשכוח שמאתגר להפעיל טיסות מבסיס (HUB) קטן יחסית כמו וינה, כמו כן להתחרות בבסיסים גדולים יותר, שכנראה מציעים קישוריות טובה יותר. אנחנו נעבוד על המיצוב של וינה כבסיס ועל האסטרטגיה שלנו כדי לתחזק את הקיים למען העתיד".

אנט, שאלה אחרונה לסיום, אנחנו יודעים כמה חשוב הקו וינה -ת״א לאוסטריאן איירליינס, האם יש סיכוי שתעברו להפעיל מטוס רחב גוף בקו?

"זו שאלה טובה. למעשה, אני לא עמוק בתכנון המפורט, עם זאת ישראל תמיד הייתה יעד חשוב לאוסטריאן איירליינס. מהשיחות בשוק, הוא ימשיך להיות חשוב, ואני חושבת שיש קשרים חזקים בין שתי המדינות, כך שנמשיך להעמיק את השותפות."
 
נזכיר כי חברת אוסטריאן איירלינס מפעילה 18 טיסות שבועיות בקו תל אביב - וינה. החברת האוסטרית מקבוצת לופטהנזה, הכריזה לפני כחודשיים, כי תתחדש בעשרה מטוסי דרימליינר 787-9. המטוס הראשון יקלט בבסיס החברה כבר במהלך שנת 2024. בלוח טיסות הקיץ של 2023, אוסטריאן איירליינס, תפעיל טיסות לכ-120 יעדים עם מעל 1,200 טיסות שבועיות.
 
כמו כן, החברה האוסטרית הציגה בלוח הטיסות השנה שבעה יעדים חדשים אליהם תטוס מוינה: פורטו (Purtogal), מרסיי (France), בילונד (Denmark), טיבאט (Montenegro), פאלרמו (Italy), וילנה (Lithuania) וטרומוסו (Norway).
Annete Mann צילום: פספורטניוזAnnete Mann צילום: פספורטניוז
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוסטריאן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: