אא

מנכ"ל SWISS לפספורטניוז: "ברגע שתהיה לנו מספיק קיבולת ומטוסים ארוכי טווח, נאמוד מחדש את הקו לת"א"

פגשנו את Dieter Vranckx לשיחה קצרה במהלך ערב בחסות איירבוס, בכנס IATA באיסטנבול. אופטימי וגאה בחברת התעופה השוויצרית: "עשינו שינוי ארגוני מהיר שאפשר לנו לשנות את המאזן מהפסד ב-2021 לרווח ב-2022"

Dieter Vranckx. צילום: SWISS Dieter Vranckx. צילום: SWISS

במהלך הערב האחרון בכנס יאט"א באיסטנבול פגשנו את מנכ"ל SWISS לשיחה קצרה.

 Dieter Vranckx, בן 50, מילא תפקידי ניהול שונים בענף התעופה מאז 1999. לפני שמונה כמנכ"ל SWISS בשנת 2020, שימש בתפקידים שונים כ-20 שנים בקבוצת לופטהנזה, כולל יותר מ-13 שנים ב-SWISS וב-Swissair. בתפקידו האחרון היה מנכ"ל חברת התעופה בריסל איירליינס בקבוצת לופטהנזה, לאחר שהצטרף לחברה כסמנכ"ל כספים וסגן מנכ"ל במאי 2018. בשנתיים שקדמו לכך, כיהן כסגן נשיא אסיה פסיפיק עבור קבוצת לופטהנזה, האחראי הכולל על פעילויות המכירות והשיווק של האזור עבור כל חברות התעופה של הקבוצה (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines ו-Eurowings) מבסיסו בסינגפור.

משנת 2013 עד 2016 שימש Dieter Vranckx כסגן נשיא מכירות ושיווק של SWISS עבור השווקים הביתיים שלה בשוויץ, גרמניה ואוסטריה. מ-2006 עד 2009 הוא היה סגן נשיא Swiss WorldCargo, אסיה, המזרח התיכון ואפריקה. ומ-2004 עד 2006 הוא היה מבוסס בהונג קונג כסגן נשיא מכירות של SWISS לאזור אסיה פסיפיק. 

איך אתה מרגיש להיות פה בכנס?

״זה מאוד מהנה להיות באירועים האלו, לפגוש קולגות, לשמוע על מה שחם בתעשייה, ובעיקר למצוא טרנדים חדשים וחמים, לצד הרבה אתגרים שיהיו לנו בעתיד״, כך פתח את השיחה מנכ״ל SWISS.
 

איך התאוששתם מהקורונה? 

"תקופת הקורונה הייתה קשה, הייתה לנו תקופה קשה ב-2020 וב-2021, לשמחתנו אנחנו נמצאים גם בעסקי המטענים שעזרו לנו להתאושש. ב-2022 עשינו שינוי ארגוני מהותי של החברה, ועשינו זאת במהירות, שאפשרה לנו לשנות את המאזן מהפסד ב-2021 לרווח ב-2022. אנחנו בין חברות התעופה היחידות והראשונות באירופה שעשו את המהפך הזה והובילו לתוצאות חיוביות, בתקווה שנמשיך את המגמה גם ב-2023."

איך מרגיש ב- SWISS כחלק מקבוצת לופטהנזה?

"כל חברות התעופה שייכות לאותה קבוצה (לופטהנזה), אך לכל חברה יש את התרבות והזהות שלה, לצד זה שאנחנו עובדים בצמוד זה לזה באותו כיוון. אנחנו שמחים ומברכים את ITA שתצטרף לקבוצה, והכוח של הקבוצה אף יגדל וייצר ערך נוסף".

איזה נושאים יובילו את הענף ואת SWISS במיוחד בשנים הבאות? 

יש שני נושאים שאנחנו רוצים להוביל: קיימות וטכנולוגיה, ושני הדברים האלו לא תמיד הולכים ביחד. בהיבט של הטכנולוגיה, אנחנו עובדים עם גוגל על פיתוחים שונים ובהיבט של קיימות, יש לנו את הצי הצעיר ביותר באירופה, וגם החסכוני ביותר. למעשה, אנחנו חברת התעופה הירוקה ביותר באירופה, ואנחנו רוצים להמשיך לחזק את זה. אנחנו רוצים להקטין את פליטת ה-CO2, וזה מאוד חשוב לנו. אנחנו חייבים להיות בחזית של דלק בר קיימא (SAF) שישחק תפקיד מאוד חשוב. זו גם הסיבה שבגללה אנחנו משקיעים בחברת סטארט-אפ שוויצרית שמפתחת דלק SAF, בה היא משתמשת בשמש כדי לייצר דלק סינטטי."

טסתם לכאן בעבר עם מטוסים רחבי גוף, עכשיו זה השתנה ורק בימי שישי מופעל מטוס רחב גוף. זאת בעוד שכל החברות עוברות להפעיל מטוסים רחבי גוף, כדוגמת KLM שהשיקה לאחרונה B777 בקו לת"א. האם זה ישתנה שוב? 

"שאלה טובה. כמו מטוטלת בעסקי התעופה דברים משתנים. הייתה תקופה ש-KLM הפעילה מטוסים צרי גוף, ולנו היה ״עודף״ במטוסים רחבי גוף, ועכשיו המצב הפוך, יש לנו בעיה כרגע בכמות המטוסים רחבי הגוף שאנחנו מפעילים ברשת הקווים. ברגע שתהיה לנו מספיק קיבולת ומטוסים, נאמוד מחדש את הקו לת"א. ת"א ממשיכה להיות יעד מאוד חשוב ל-SWISS וברגע שנוכל להגדיל את הקיבולת, נעשה זאת."

נזכיר כי SWISS חברת התעופה השוויצרית מפעילה 14 טיסות שבועיות מהן 2 בימי שישי מופעלות על ידי מטוס רחב גוף מסוג A330.

כפי שפרסמנו לאחרונה, SWISS תרחיב עוד יותר את פעילותה בלוח טיסות החורף הקרוב. חברת התעופה תפעיל טיסות מציריך וז'נבה לסך של 68 יעדים כאלה, מבחר רחב אף יותר מאשר אשתקד. החברה תחדש את הקו שלה מציריך לברמן שבצפון גרמניה. כמו כן, תתגבר את שירותיה הקיימים לדיסלדורף, המבורג, הנובר, פראג, בוקרשט ועוד.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SWISSקבוצת לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: