אא

מנכ"לית אל על בראיון אופטימי במיוחד: ״נושבות רוחות חדשות בחברה״

האמונה בעצמה כל הדרך עד לראש הפירמידה והשאיפה לממש את התוכנית האסטרטגית במלואה. תפסנו את דינה בן טל גננסיה, האישה הראשונה בתולדות אל על בכיסא המנכ"ל לראיון מיוחד: ״הנושא המגדרי אף פעם לא היווה אישיו מבחינתי״

מקבלים פידבקים חיוביים מקולגות בענף. מנכ"לית אל על ומנכ"ל יאט"א. צילום: דוברות אל על מקבלים פידבקים חיוביים מקולגות בענף. מנכ"לית אל על ומנכ"ל יאט"א. צילום: דוברות אל על

כנס יאט"א הבינלאומי שהתקיים באיסטנבול היווה חגיגה שלמה של ענף התעופה. למעלה מ-1500 משתתפים מרחבי הגלובוס גדשו את אולמי הקונגרסים המפוארים במטרה לקדם אינטרסים עסקיים, לצד התחככות בבכירי התעשייה.

על אף הרוב הגברי המובהק ולמרות שלאחרונה מככבות מנכ"ליות בראש מספר חברות תעופה, מי שהצליחה לבלוט דווקא מול החיסרון המגדרי המתואר הייתה הנציגה הישראלית, דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על, שכבר הספיקה להוביל מספר הישגים לא מבוטלים עבור חברת התעופה הישראלית דוגמאת החתימה על שני הסכמי "קוד שייר" עם חברת ANA היפנית ו-SAS הסקנדינבית. בנוסף להסכם עם יאט"א בנושא קיימות, במסגרתו אל על מתחייבת לנקוט במהלכים ופעולות למען הסביבה. 

"יש הרבה עניין באל על ורצון גדול לשתף איתנו פעולה", היא מכריזה בראיון ל-״פספורטניוז" בו היא מגוללת בהרחבה את המציאות העסקית בה מצויה אל על בימים אלה. "חשוב להבין שאנחנו כבר לא אותה חברה שהיינו בעבר. שני ההסכמים הללו בהחלט משרתים את התכנית האסטרטגית שהצבנו לעצמנו למשך 5 שנים ויאפשרו הגעה למגוון יעדים רחב יותר באירופה וביפן", כך לדבריה.

לשאלה באיזה מצב אנחנו תופסים את אל על לאחר ההתאוששות מהמגיפה, משיבה המנכ''לית שהתמנתה כזכור לתפקיד באפריל אשתקד, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "אנחנו מגיעים בנקודה טובה בה נמצאת אל על כיום ולא ממקום של אנדרדוג. זה נכון שיש חברות יותר חזקות מאיתנו שהגיעו עם בסיס יציב יותר, אבל יחד עם זאת מנשבות אצלנו רוחות חדשות בחברה, בדגש על תנופת עשייה, ביקושים יפים ואווירה של אופטימיות אמיתית".

אפשר לומר שמשבר הקורונה מאחוריכם?

"הכנס האחרון הוא עדות לכך שאנחנו נמצאים במקום טוב יותר כיום. אנחנו מקבלים פידבקים מצוינים מקולגות בענף שמאוד מעריכים את פועלנו, בין אם בהקשר של הצטיידות מטוסים, השקת קמפיין מטוסי הדרימליינר החדשים ומהלכים נוספים שממצבים את אל על כחברה מובילה. חשוב להגיד שהגענו לכנס מאוד מפוקסים, עם אסטרטגיה, בניסיון לייצר קשרים ולהוביל מהלכים שיקדמו את אל על קדימה דוגמאת ההסכמים האחרונים שחתמנו עליהם עם חברות ANA ו-SAS". 

מה בדבר הסכם קוד שייר עם חברת תעופה אמריקנית נוספת? 

"אמרתי במספר ראיונות בעבר שאנחנו מוכנים לקדם שיתוף פעולה עם כל חברה שתוכל לייצר עבור הלקוחות שלנו ערך מוסף. האמת היא שאנחנו מדברים עם כל החברות האמריקניות הפועלות בנתב"ג, בתקווה שנוכל לייצר את הפתרון הטוב ביותר עבור הלקוחות שלנו".

תמיד אישה 

בחזרה לאחור. המינוי של בן טל גננסיה לתפקיד המנכ"לית היווה כזכור הפתעה מרעישה עבור רבים בענף התעופה. על אף העובדה כי התקדמה בזכות כישוריה המקצועיים, לרבות קריירה מרשימה של 14 שנים בחברה, עצם העובדה כי לראשונה בתולדות אל על מונתה לתפקיד המנכ"לית אישה, הפכה לשיחת היום בענף התעופה בפרט ובמשק הישראלי בכלל.

איך ההרגשה להיות אישה בתעשייה הגברית?

"אף פעם לא חשבתי על העובדה שאני אישה תוך כדי עבודה. אני אמנם מרגישה כיום את גודל האחריות שיש לי על הכתפיים כמנכ"לית של חברה בסדר גודל של אל על, אבל הנושא המגדרי אף פעם לא היווה אישיו מבחינתי", היא אומרת. 

"זה דווקא מרענן להיות אישה מבין הרבה גברים בכנס מסוג זה. אנחנו מוסיפות צבע ועניין. אבל, זה מקום עסקי עם שיחות עסקיות וכולם מונעים מאינטרסים וזה לא משנה אם מדובר בגבר או אישה. אני לא מרגישה את זה, אולי בגלל שאני לא מעט שנים בתעשייה הזאת, אז התרגלנו לזה. אנחנו מביאות משהו אחר. יוצרות דינאמיקה יותר חיובית אבל בסופו של דבר זה מה שאתה מביא לשולחן העסקי."

ובכל זאת, המינוי שלך היה רגע היסטורי בתעופה הישראלית

"אספר לכם סיפור. לא מזמן יצר איתי קשר בחור שחנכתי במסגרת תכנית 'מעגלים' המקדמת אנשים שהגיעו מסביבה מאתגרת וביקשו להשתלב בשוק העבודה. לפני שנה וחודשיים ישבתי עם אותו בחור לסוג של שיחת מוטיבציה. סיפרתי לו בשיחה, שלא לשם הקלישאה, שאם מאמינים במשהו וחדורי מטרה להשיג אותו, סביר להניח שבסוף הוא יקרה. הוספתי גם שהשאיפה שלי היא להיות מנכ"לית אל על ביום מן הימים. לא עברו כמה שעות וקיבלתי טלפון בהול שהפציר בי להגיע לדיון חירום בדירקטוריון, שם אביגיל שורק הודיע כי הוא מסיים את תפקידו. תוך כחודש המינוי שלי אושר ומאז הכל היסטוריה. הבחור התקשר אליי מופתע ונרגש עד כמה המנטרה שחזרתי עליה בפגישה איתו, התממשה עבורי. זה היה מאוד מרגש".

את ההוכחה שעם רצון ויכולת "הכל אפשרי"?

"יוצא לי לדבר לא מעט בפורומים נשיים בארץ ובחו"ל. אני אומרת תמיד לנשים שעליהן להציב את עצמן בפרונט ולא לחכות שמישהו יעשה זאת בשבילן. יחד עם זאת, בענף גברי מאוד עדיין אנחנו כנשים זקוקות לקבל את ההזדמנות. זה המקום להודות לקני רוזנברג ודירקטוריון אל על שהאמינו בי וראו במינוי שלי כלגיטימי. מהרגע שהתמניתי לתפקיד, חשוב היה לי לקדם ניהול נשי עסקי, פרודוקטיבי ואיכותי למען עתיד טוב יותר עבור אל על".

איפה נראה את דינה בן טל ואת אל על בעוד 5 שנים?

"לא הצבתי תאריך תפוגה למינוי שלי. כל עוד ארגיש שאני תורמת לחברה, אשאר כאן. המטרה שלי היא לראות את התוכנית האסטרטגית מתממשת ואף להשאיר תוכנית נוספת ל-5 שנים קדימה. מעבר לכך, קשה לחשוב כל כך רחוק בענף דינאמי כמו שלנו. אני מאחלת לנו שנדע לשמר את קו ההתקדמות בו אנחנו נמצאים, עם צי המטוסים הנכון, כחברה הדומיננטית בנתב"ג, יחד עם כניסה משמעותית לעולם התיירות, לטובת יצירת מעטפת שירותים נרחבת ככל הניתן עבור הלקוחות שלנו. לשם אנו מכוונים".

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: