אא

מרק קווליר: ״אל על חברה מדהימה ושונה מכל חברה בעולם... לא ציפיתי לפרוש בקרוב״

פגשנו את מנהל אל על באמריקה במיאמי. קל היה להבחין בהערכה והאהדה הרבה לה הוא זוכה מבכירי תעשיית התיירות והתעופה באמריקה. חשבנו שתפסנו אותו לשיחת סיכום וגילינו שאיש התעופה הספיק להתאהב באל על ולמרות שיעזוב בקרוב הוא מבהיר: ״אני נשאר בסביבה לאל על לכל ממה שיבקשו. יש לאל על חברה הנהלה ובעלים נהדרים״

קווליר במרכז, עם בכירי משרד התיירות שך מכסיקו. צילום: פספורטניוז קווליר במרכז, עם בכירי משרד התיירות שך מכסיקו. צילום: פספורטניוז

השבוע התקיים כנס התיירות והתעופה WTE במיאמי. פגשנו לראשונה במסגרתו את מרק קווליר, מנהל אל על באמריקה בשנתיים האחרונות. קווליר, איש תעופה וותיק בעל ניסיון של מעל 40 שנה בתחום התעופה הצליח להפתיע רבים בשבוע שעבר, כאשר הודיע על החלטתו לעזוב את החברה לאחר שכיהן פחות משנתיים באחד התפקידים הכי יוקרתיים וחשובים של אל על. 

כאמור, פגשתי את קווליר ביריד וגיליתי (ע.א) מייד שהאחרון הספיק בתקופה הזאת להתאהב באל על. במהלך השבוע האחרון גילינו גם שהאיש מוערך להפליא על ידי הקולגות באמריקה, והוא הפך את הביתן של אל על למוקד לעליה לרגל הרבה גם בזכות קשריו. שרים, שגרירים, מנהלים ובכירים אחרים ממכסיקו, בהאמס, ארגנטינה, ג׳מייקה, אקוודור וכמובן ממשרד התיירות של מיאמי ועוד, פירגנו בחום לאיש שיסיים בקרוב את תפקידו בחברה. גם בפאנל מיוחד במסגרת היריד בו נטל חלק קווליר ולאורך כל היריד לא ניכר היה שמדובר באדם שבחר לסיים תפקידו. על ההחלטה לעזוב לא שמעתי אותו מדבר כלל בפני אחרים, למעט בראיון וכאשר קונסול ישראל במיאמי, מאור אלבז סטרינסקי, הגיע לביתן של אל על ואמר לו שהופתע לקרוא בפספורטניוז על ההחלטה שלו לעזוב. קווליר השיב לקונסול: ״אני עוד לא עוזב מאור״. 

מרק קווליר. צילום: פספורטניוזמרק קווליר. צילום: פספורטניוז

בראיון קווליר שב וחזר בגאווה על שיתוף הפעולה המורחב של אל על עם Jet Blue וסיפר על היתרונות המשמעותיים שההסכם יעניק לנוסעים הישראלים והאמריקאים ברחבי אמריקה, על הקו החדש של אל על לפורט לודרדייל, על הנהלת אל על ועל החיבור שנוצר לו עם אנשי אל על וכן על פרישתו הצפויה ומניעיה. האמת? לאורך כל הראיון קווליר דיבר על אל על בעיניים בורקות, עושה רושם שאיש התעופה המנוסה, בעל הניסיון הרב בחברות תעופה בכל העולם, מצא באל על משהוא ייחודי שלא נתקל במימיו עד עתה. את הראיון בחר לפתוח דווקא בשיחה על הקו החדש שהחברה תשיק בחודש ספטמבר הקרוב לפורט לודרדייל.

מרק, האם הטיסות המתוכננות לפורט לודרדייל כבר למכירה עכשיו? 

"כן, כן, זה יהיה מאוד חזק בתקופת החגים והרבה אנשים מבינים את החשיבות של הקו. אם אני בישראל והחברים ובני המשפחה שלי בפלורידה, יותר נוח לי לטוס לפורט לודרדייל. כן, אנחנו די נרגשים מזה, ואלו חדשות גדולות עבורנו."

בביתן של בהאמס. צילום: פספורטניוזבביתן של בהאמס. צילום: פספורטניוז

האם הקו יפעל רק בתקופת החגים? 

"כפי שציינתי, הקו יהיה חזק מאד בתקופת החגים, וישראלים רבים יטוסו לפורט לודרדייל כדי להגיע למגוון יעדים בפלורידה, והחל מאפריל 2024 אל על עשויה להתחיל להפעיל את הקו בצורה סדירה לאורך כל השנה."

מה עוד אתה יכול לספר לנו על הפעילות באמריקה? 

אנחנו פותחים המון אפשרויות למרכז ודרום אמריקה, כולל קאריביים ויעדים אטרקטיביים שונים. אל על בשיתוף פעולה משמעותי עם משרד התיירות כדי להפעיל ולשרת יעדים אלה.

החדשות הגדולות שאתה עוזב?

"ובכן, אלו חדשות עצובות. אני אפרוש בסוף אוקטובר. לא ציפיתי לפרוש בקרוב, אבל, לצערי, בגלל סיבות בריאות משפחתיות, המשפחה המורחבת שלי. אני צריך לבלות עכשיו קצת יותר זמן עם אמי ועם אחותי שמטפלת באימא שלי כבר זמן מה. אז עכשיו, לאחר שהודעתי, אני עדיין אהיה מעורב באל על כיועץ, ויהיה לנו ראש אזור חדש."

 כבר נקבע מי?

"עדיין לא."

 זה יהיה מישהו אמריקאי או שיש אופציה לנציג מישראל?

"אנחנו שומרים את זה פתוח כרגע. שום דבר עדיין לא סוכם. אנחנו מחפשים מישהו שיהיה אחראי על האזור, יכול להיות גם מישהו מישראל. הכי חשוב שיהיה פה מישהו שמבין את השוק ושיוכל להמשיך ולהגדיל את הנוכחות של אל על כאן.״

קווליר עם מנכ״ל  Miami Convention Visitors Bureau קווליר עם מנכ״ל Miami Convention Visitors Bureau
(עם קונסול ישראל במיאמי שלישי משמאל)(עם קונסול ישראל במיאמי שלישי משמאל)

כיצד אתה רואה את המשך ההתרחבות של אל על באמריקה?

ככל שאנחנו חזקים יותר, ככל שנהיה רלוונטיים יותר בשוק, כך זה יועיל יותר לנוסעים שלנו מישראל וגם לנוסעים בארה"ב. שנהיה חברת התעופה המועדפת לכל מי שנוסע לישראל או מישראל לארה"ב. אחת המשימות שלנו, אחת המטרות שלנו, היא איך נמשיך לבנות את הרלוונטיות, הנוכחות, ההכרה במותג של אל על ברחבי אמריקה. ברור שאנחנו מאוד מוכרים בישראל ואצל היהודים, גם אם זה שוק הרבה יותר קטן מאשר בארצות הברית. אנחנו עובדים כאן בארה״ב בשיתוף פעולה מצוין עם ההנהלה של אל על בראשותם של דינה בן טל גננסיה, ירום ודיש, שלומי זפרני ואחרים טובים מהמטה של החברה בתל אביב. זה מאוד חשוב לעבודה שלנו. יש לאל על הנהלה ובעלים מצויינים ואני בטוח שימשיכו להוביל את החברה בהצלחה. אני אישית אמשיך לתמוך באל על, לא אעלם. הצוות פה שלנו בארה״ב ובאמריקה בכלל, מאוד מקצועי ויודע את העבודה שלו."

מרק, לסיום מה עוד יש לך לספר על העבודה באל על?

"אל על שונה מחברות אחרות, בשירותיות שלה, בייחודיות של הטיפול שלה בנוסעים, בתחושה של הנוסעים כשעולים למטוס, כמובן שגם המוצר שלנו ייחודי. כדי שאל על תהיה רלוונטית יותר כאן, צריכים להיות משמעותיים לכל הלקוחות שלנו ולאלה שחושבים על טיסה לתל אביב, שמיד יחשבו עלינו כאופציה מיידית. אנחנו חייבים לשמור על הנוכחות והמותג שלנו פה, ואני אלווה את החברה עם מי שיחליף אותי כדי לוודא שהכל ימשיך כפי שתכננו״.

בפאנל. שנני שממאל. צילום: פספורטניוזבפאנל. שנני שממאל. צילום: פספורטניוז
קווליר שני ימין עם חברי הפאנל -בכירים מחברות התעופה האמריקאיות. צילום: פספורטניוזקווליר שני ימין עם חברי הפאנל -בכירים מחברות התעופה האמריקאיות. צילום: פספורטניוז

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: