אא

"רמון פיל לבן כי עצרנו את הסבסוד. תייר היה נוחת ברמון ועובר לעקבה. לא מסבסד את עקבה"

כך אמר שר התיירות, חיים כץ, בוועדת הכלכלה של הכנסת: "לא מסבסד בגרושים שיש לי את עקבה. אין סבסוד מיותר. הולכים לשפר את רמון". התייחס גם לפיליפין איירליינס ולחסם הוויזות לישראל. דיווח מהוועדה

שר התיירות. צילום: מתוך ועדת הכלכלה של הכנסת שר התיירות. צילום: מתוך ועדת הכלכלה של הכנסת

"אם רוצים תיירים בישראל, צריך לשחק בבירוקרטיה. לקצר תהליכים. לא יכול להיות שלוקח 10 שנים לבנות כאן בית מלון. בדובאי, את כל אי התמרים לקח 6 שנים לבנות. אני יודע מי מספק את הסחורה ומי לוחץ שלא לספק כאן את הסחורה. הקייטנה נגמרה. אם המדינה רוצה תיירים, שתעשה. "המדינה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירים. אנחנו לא מתגאים ב-4 מיליון תיירים", כך אמר הבוקר (ב') שר התיירות, חיים כץ, שהוזמן להציג בפני ועדת הכספים של הכנסת את פעילות משרדו.

הכנסת. צילום: 123rfהכנסת. צילום: 123rf

השר כץ התייחס בדבריו בוועדה גם לסוגיית הוויזה לתיירים נכנסים. "היום בשעה אחת אני נפגש עם שר הפנים בענייני ויזה. צריך להחליט אם רוצים תיירים. אם כן, אז צריך להקל עליהם עם הוויזה. הייתה לי פגישה בחברת הקרוזים רויאל קאריבין. לוקח 4 שעות לרדת מקרוז. עושים כאן צחוק. יריב לוין צריך לקבל החלטה בנושא. הנושא הזה מחפיר. אין לי סמכות לקבל בנושא ויזות. מקשים מאוד בכניסה של תיירים לישראל, בדגש מהודו. צריך להחליט אם רוצים כאן תיירים".

באשר לשדה התעופה רמון הסמוך לאילת, אמר השר כץ: "רמון הוא פיל לבן כי עצרנו את הסבסוד לטסים לרמון. תייר היה נוחת ברמון והיה עובר לעקבה. לא מסבסד בגרושים שיש לי את עקבה. אין סבסוד מיותר. אנחנו הוליכם לשפר את רמון".

עוד אמר שר התיירות בוועדה, "פניתי למנכ"ל חברת התעופה פיליפין איירליינס על הפעלת טיסות לישראל, שאמר לי אין מספיק מטוסים להפעיל טיסות, אולי נלך דרך דובאי. אנחנו עובדים על זה". 

דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות, על שיטת שיווקה של מדינת ישראל בעולם. "שיטת השיווק של ישראל של משרד התיירות, לא הייתה בסדר. היום אנחנו יודעים לטרגט את הקהל הרלבנטי. אם אדם אוהב ספורט, אז אנחנו יודעים להגיד לו מה יש בישראל בתחום הספורט. היום אנחנו מתקצבים פר ראש. יוצרים לסוכנים רצון להביא יותר ויותר תיירים כי הם מתוגמלים על זה. כלומר, מקבלים סבסוד פר ראש וגם התעשייה אוהבת את זה. דבר נוסף בהקשר של שיווק, עד לאחרונה היה שיווק אחיד לכל העולם במקום שיווק נקודתי. שינינו את זה כי מה שמעניין את ההודים אולי לא מעניין את האמריקאים. זה לא היה כך עד כה".

יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות בתי המלון, אמרה בדיון, "תחזית משרד התיירות ל-7 מיליון תיירים עד 2030, משאיר אותנו חרדים לגבי התשתיות התיירותית. צריך לזרז תהליכים בניית מלונות במסלול מהיר. נשמח שיו"ר הוועדה יסייע לנו ולמשרד התיירות לעמוד ביעדים".

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, אמר בוועדה: "המדינה צריכה להחליט שאזורי הפריפריה הם אזורי תיירות. השקעות מפוזרות ולא מאורגנות. עם מה שיש היום, אפשר לגדול. מעברי הגבול קריטי מירדן ומהאמירויות. אנחנו מתעללים בהם בכניסה לישראל. הידעתם שעל כל קבוצת תיירים שאנחנו מביאים אנחנו נותנים ערבות בנקאות ועל כל תייר שנושר אנחנו משלמים קנס". שר התיירות לפתאל, "תכתוב לי מכתב בנושא וזהו". פתאל לשר, "מאז הקסמים שעשיתי לתעשייה בנושא ביטול הפטר ממע"מ, אז כל מה שתגיד נעשה, קבל את המחמאה".

דוד ביטן, יו"ר הוועדה אמר לסיכום הדיון: "יש דברים שאנחנו כוועדה חייבים לטפל בהם בתיירות. לא נזניח את התיירות. נושא יוקר המחירים הוא בעיה ואני לא ידוע עד כמה אתם יכולים לטפל בו. אין כמעט בנייה של בתי מלון חדשים בישראל וגם בזה צריך לטפל. טיפול ארוך טווח. דבר נוסף, מקומות כמו למשל מחנה יהודה, צריך לעשות תכנית ולהשקיע מטעם משרד התיירות להפוך אותם לאתר תיירות כמו ששוק הכרמל הפך לאתר תיירות מהמעלה הראשונה. פיתוח של אזורי תיירות בהשקעה של משרד התיירות, זה חשוב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירותועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: