אא

פיל לבן? כשל הניסיון להסיט חלק מהפעילות התעופתית מנתב"ג לשדה"ת רמון

מלבד סדרת טיסות קצרה שארקיע הוציאה מרמון ואף היא הופסקה, גם אל על וישראייר לא ממהרות להסיט חלק מהפעילות התעופתית שלהן בנתב"ג לשדה"ת רמון הסמוך לאילת. מהן הסיבות לכך?

שדה התעופה רמון. צילום: Shutterstock שדה התעופה רמון. צילום: Shutterstock

כשל הניסיון להגדיל את נפח הפעילות של חברות התעופה הישראליות בשדה התעופה ע"ש אילן רמון הסמוך לאילת. מלבד סדרת טיסות קצרה שחברת ארקיע הוציאה מרמון ואף היא הופסקה, גם אל על וישראייר לא ממהרות להעביר חלק מהפעילות התעופתית שלהן בנתב"ג לרמון. לכך יש מספר סיבות.

לטענת גורמים בענף התעופה, למרות המאמצים הגדולים שנעשו על ידי מנהלי שדה התעופה רמון להסטת חלק מהפעילות בנתב"ג לרמון, הדבר, כך מתברר, לא תלוי בהם. חברות התעופה הישראליות נדרשות לשלם ברמון אגרות כמו בטרמינל 1 בנתב"ג. המשמעות של כך, אפס תמריץ מיוחד ואפס כדאיות כלכלית למשוך את החברות להוציא טיסות מרמון.

מטוס ישראייר בשדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץמטוס ישראייר בשדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ
מטוס אל על בשדה התעופה רמון. צילום: רש"תמטוס אל על בשדה התעופה רמון. צילום: רש"ת

סיבה נוספת, הטיסות משדה התעופה רמון ארוכות בכ-20 דקות נוספות לעומת טיסות היוצאות מבן גוריון. זאת מאחר והמטוסים חייבים לטוס לנתיב דרך המרכז בגלל סגירת נתיבים ע"י חיל האוויר. המשמעות היא לא רק בזמן טיסה ארוך יותר אלא גם בתצרוכת דלק גדולה יותר, צוותים יותר זמן באוויר, מטוסים יותר תפוסים ובשורה התחתונה - חוסר כדאיות כלכלית הגוברת על היתרונות ברמון של בידוק מהיר יותר ואפס תורי ענק כפי שנצפו בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה ובמשרד התחבורה נדרשים לגבש וליישם תכנית תמריצים שיפתו את חברות התעופה הישראליות לטוס דרומה, זאת במידה ויש כוונה להימנע מהפיכת רמון לפיל לבן. תמריץ כפי שניתן בעבר לחברות תעופה זרות שקיבלו סבסוד של 60 אירו על כל נוסע שהטיסו לאילת. "למה שחברות התעופה הישראליות לא תקבלנה גם תמריץ כזה", אומרים גורמי בענף התעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גשדה התעופה רמון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: