אא

שיקגו טיים: 49 מיליון מבקרים לא טועים, הצצה לאחת הערים הכי מרתקות בארה״ב

עם 4 טיסות ישירות מישראל שיקגו היא כבר מזמן אלטרנטיבה ראוייה לניו יורק כשטסים לחוף המזרחי בארה״ב. הצטרפנו לטיסה של יונייטד איירלייינס לשיקגו במחלקת העסקים המעוטרת של החברה - Polaris, והחיבור מנצח

שיקגו. צילום: Shutterstock שיקגו. צילום: Shutterstock

נתחיל בווידוי אישי. אני מעריץ כמו רבים מבינכם של אגדת הכדורסל מייקל ג׳ורדן, שבשנות ה-90 העיר שיקגו שלטה בזכותו בעולם הכדורסל באמצעות הקסם המדהים של ״השיקגו בולס״ בליגת הכדורסל הטובה בעולם ה-NBA (כמעט בכל שיחה אקראית הספורט עולה, ברחובות תמיד אפשר לראות עוברי אורח עם חולצות של הבולס או הברס - קבוצת הפוטבול של שיקגו ובכלל, תושבי שיקגו משוגעים על ספורט).

אז לאחרונה הצלחתי לחוות מקרוב את כל זה במסגרת סיור מיוחד חברת התעופה יונייטד איירליינס לעיר הרוחות, ואת מייקל ג׳ורדן אומנם לא פגשתי אבל קסם אחר שיודע אף הוא להמריא בסטייל לשחקים הנקרא ״Polaris״- מחלקת העסקים המשודרגת של ענקית התעופה האמריקאית, פגשתי ובגדול.

אם נסכם עוד לפני שהתחלנו, אז שיקגו, העיר השלישית בגודלה בארה״ב, היא כבר ממש לא ״עיר הרוחות״, אלא בהחלט עיר שכדאי לבקר בה ולהקדיש לה מספר ימים נכבדים כדי להספיק לטעום ולחוות כי יש בה פשוט הכל מהכל.

כיצד טסים?

חברת התעופה המעוטרת יונייטד איירליינס מפעילה כיום 4 טיסות ישירות בקו ת״א-שיקגו (אותו החלה להפעיל ב-חודש ספטמבר 2020) ועתידה אף להגדיל את תדירות הטיסות ככל שהביקוש יעלה. הטיסות נוחתות בשדה״ת הבינלאומי הענק של שיקגו- אוה׳ייר Chicago O'Hare International airport שבמדינת אילינוי בארה״ב והוא נמל הבית של חברת התעופה. יונייטד איירליינס אגב, הודיעה לא מכבר כי תרכוש 200 מטוסי בואינג רחבי גוף חדשים בעסקה שהוגדרה כהזמנה הגדולה ביותר בתולדות התעופה המסחרית של מטוסים רחבי גוף על ידי חברת תעופה אמריקנית. רק כדי להסביר את מסע הרכש העצום - יונייטד צפויה לקבל כ-700 מטוסים צרי ורחבי גוף חדשים עד שנת 2032!. 

פולאריס -United Polaris Business

ואם לטוס כ-12 שעות לשיקגו שעל גדות נהר המישיגן עם יונייטד איירליינס, אז מה יכול להיות יותר טוב מאשר לטוס במחלקת פולאריס היוקרתית - United Polaris Business ״היהלום שבכתר״ של חברת התעופה האמריקאית.

יונייטד איירליינס חשפה לראשונה את Polaris כבר בשנת 2016, והיא כוללת גם את טרקליני העסקים היוקרתיים של החברה, הראשון נפתח כמובן בשדה התעופה הביתי בשיקגו. 

טרקליני יונייטד Polaris זמינים לנוסעי הפרימיום בטיסות הבינלאומיות ומציעים מבחר של שירותים - כגון מושבים מיוחדים, אזור מנוחה ומקלחות -כל אלה כדי לאפשר מנוחה ושלווה לפני הטיסה.

אם תרצו להתרענן, מתקני המקלחת דמויי הספא כוללים מוצרים שנוסחו בלעדית עבור United by Sunday Riley. תוכלו גם להישען לאחור ולהירגע באזור נסתר עם מיטות יום, תאורה רכה ורעש לבן עדין, שיכניס אתכם למצב רוח מושלם לטיסה נינוחה. ניתן גם ליהנות מנשנוש קל המוגש במזנון או להתמקם לארוחה מלאה בחלל אוכל פרטי.

נוסעים יכולים לבקר בטרקליני יונייטד Polaris בשיקגו או'הייר, יוסטון אינטרקונטיננטל, לוס אנג'לס, ניו יורק/ניוארק, סן פרנסיסקו וושינגטון דאלאס. 

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

לאחרונה חשפה החברה שדרוג נוסף ל-Polaris, ואנחנו את הטיסה שלנו מנתב״ג לשיקגו עשינו במחלקה המעוטרת של ענקית התעופה האמריקאית. 

התאים רחבים במיוחד ב-Polaris ומגיעים עם מושבים המתכווננים בלחיצת כפתור למיטה שטוחה, כך שכבר בכניסה אליהם מרגישים את היוקרה והעובדה שביונייטד חשבו על כל פרט: מגוון ערכות נוחות וקוסמטיקה כולל מוצרי ספא של המותגים הגדולים בארה״ב וביניהן: Sunday Riley ומצעים איכותיים של Saks Fifth Avenue הניו יורקית. צוות הטיסה היה מקצועי ואדיב, תפריט היינות מרשים, אוכל איכותי ומגוון לאורך כל הטיסה ולמתפנקים ניתן אף לקבל פיג׳מה ממותגת של יונייטד איירליינס.  

זאת ועוד, בכל מושב יש יציאת USB ותקע חשמל אוניברסלי. שולחן המגש מחליק מתחת למסך הבידור ומספיק גדול בכדי להחזיק מחשב נייד בגודל 15.6 אינץ'. 

פולריס. צילום: יונייטד איירליינספולריס. צילום: יונייטד איירליינס

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

עוד הציגה החברה לא מזמן את הטעינה האלחוטית במשענות היד של מושבי המחלקה הראשונה במטוסיה. המושבים החדשים של United First® - כולל ריפודי עור, מסכי גב מושב בגודל 13 אינץ', שולחנות מגש בגודל 18 אינץ', קישוריות בלוטות', מסכי פרטיות וכרית בעיצוב ארגונומי.

שיקגו

מזג האוויר הממוצע בעיר הוא קר עד קר מאוד-קפוא. הרוח הייחודית של שיקגו תמיד מקפיאה וחשוב להצטייד בבגדים חמים גם אם הגעתם לביקור בקיץ, בכל מקרה אם לא עשיתם כך, אל דאגה לחובבי הקניות שיקגו היא גן עדן בפני עצמו. העיר משנה את פניה בחורף הקר אולם הזמן המומלץ לביקור הוא בחודשי הקיץ.  

מה עושים/היכן מבלים?

מומלץ מאוד לתיירים המגיעים לשיקגו לרכוש את הסיטי פס המקומי: Chicago CityPASS המקנה כניסה חופשית למרבית האטרקציות בעיר. במחיר של 134 דולר למבוגר ו-104 דולר לילדים בגיל 3-11, כאשר ניתן לקנות PASS המקנה כניסה לרוב האטרקציות הבולטות בעיר - מומלץ ביותר. הפס בתוקף לשנה מיום הרכישה, אם לא השתמשתם בו ואם השתמשתם בו הוא יעניק לכם 9 ימים לכניסה לאטרקציות מיום השימוש באטרקציה הראשונה. מי מבינכם שמגיע לביקור חטוף או שהינו קצר בזמן, יכול לרכוש את שיקגו C3®, סיטי פאס החוסך עד כ- 33% ומקנה כניסה ל-3 אטרקציות. המחיר: 96 דולר למבוגר ו-72 דולר לילדים בגיל 3-11.

הבחירה ל״סיטי פאס״ היא בין האטרקציות הבאות הנחשבות למובילות בשיקגו:

  • Shedd Aquarium
  • Skydeck Chicago
  • Art Institute of Chicago
  • Museum of Science and Industry 
  • 360 CHICAGO Observation Deck
  • Adler Planetarium
  • Shoreline Sightseeing Architecture River Tour
  • Centennial Ferris Wheel at Navy Pier

אנחנו ביקרנו במגדל וויליס שהיה עד לפני מספר שנים הבניין הגבוה בעולם ומציע מספר אטרקציות כמו מוזיאון מדליק בקומה התחתונה בו תוכלו לראות את המקומות העיקריים בעיר לאורך ההיסטוריה, האטרקציות והצצה לכל מה שאפשר לעשות בשיקגו, אבל האטרקציה הראשית היא כמובן ה-Skydeck, תצפית פנורמית ומרהיבה מקומה 103 על העיר שיקגו. בתצפית תוכלו לראות מלמעלה את כל צדדי העיר ואת נהר המישיגן ואפילו תוכלו לעמוד על מלבני זכוכית היוצאים מתוך הקומה, שנבנו כחלק ממחווה לסרט ״שמתי ברז למורה״, שצולם בבניין. כך תוכלו להציץ למטה מגובה של 413 מטר ולצלם תמונות שיגרמו לעוקבים לתהות אם אתם מרחפים.

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

במרחק הליכה משם נמצא פארק המילניום. הפארק רחב ומלא במדשאות, פינות ישיבה מזרקות ובכניסה אליו ממוקם גם הפסל "The Bean" המפורסם של האמן אניש קאפור ששווה לראות. 

בסמוך לפארק ממוקם המוזיאון לאומנות שחובה לבקר בו גם אם אתם לא ״פריקים״ של אומנות. המבנה עצמו בעיצוב מרשים, ומוצגות בו יצירות רבות ותערוכות מתחלפות של האמנים הגדולים בהיסטוריה (אנחנו זכינו להיות בתערוכה של ואן גוך ודאלי שמוצגות כרגע במוזיאון).

צילום: Shutter Stockצילום: Shutter Stock
 
צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

הארכיטקטורה בשיקגו מרשימה ושווה לראות אותה לא רק מלמעלה אלא גם מלמטה, דרך סיור אדריכלות בסירה על נהר שיקגו, במיוחד כשמזג האוויר נעים. ישנם מגוון סיורים מודרכים שאורכים כשעה עד שעה וחצי ובהם שטים לאורך הנהר ורואים את הבניינים והמקומות היפים שיש לעיר להציע.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

סיורים מושטים לאורך נהר המישיגין (ולא לנהר שיקגו) ניתן לעשות מה-Navy Pier, אבל מומלץ להגיע לשם גם רק כדי להסתובב בטיילת מלאת הגלידריות והמסעדות, או לעלות לגלגל הענק (Ferris Wheel) שנותן עוד תצפית יפה על העיר ואתנחתא קלה.

צילום: Shutter Stockצילום: Shutter Stock

גם מרחצאות תוכלו למצוא בשיקגו (ולא, לא מדובר על חמאם קלאסי כמו שאתם חושבים), אנחנו ביקרנו במרחצאות של Aire שבמרחק עשר דקות נסיעה מהמרכז ונמצאות בחלל ענק תת קרקעי שמציע בריכות בטמפרטורות שונות, מסז׳ וטיפולים מגוונים ואפילו טבילה באמבטיית יין אדום.

צילום: Aire Chicagoצילום: Aire Chicago

קולינריה במיטבה

סצנת האוכל בשיקגו היא סיפור בפני עצמו. מבחר גדול של מסעדות וביניהן 23 מסעדות מישלן, רובן מציעות ארוחות של שפים מהשורה הראשונה במחירים נוחים, בהשוואה למסעדות היוקרה בארץ. כיאה לאמריקה, מעבר לרשתות המקומיות שנמצאות בכל עבר, תוכלו למצוא גם, גם פיצריות מושחטות, כשהמנה המפורסמת בהן היא ה-Deep Dish Pizza. אנחנו ביקרנו ב-Giordano's שנחשבת לפיצריה שמגישה את הדיפ דיש פיצה הטובה בשיקגו והתענגנו על כל ביס, רק קחו בחשבון שמנה כזו תשאיר אתכם שבעים ומרוצים לכמה שעות טובות. 

קפצנו גם לטעום בנוסף את כריך הבשר המפורסם המקומי של Mr.Beef הידוע מהסדרה The Bear, שם תוכלו ״לחטוף״ במהלך היום כריך ענק ומלא בבשר שעשה את העבודה גם כן. גם את מתחם האוכל של Time Out תוכלו למצוא בשיקגו. חלל סגור ומעוצב מלא בשולחנות אליהם תוכלו להביא מנות ממגוון סוגים ומטבחים.

Chicago Dish Pizza. צילום: Shutter StockChicago Dish Pizza. צילום: Shutter Stock

צילום: רואי אזולאיצילום: רואי אזולאי

אז לסיכום, ביקור בשיקגו יפגיש אתכם עם קולינריה מצויינת - מפיצות מושחתות ועד מבחר גדול של מסעדות מישלן, שופינג בכל עבר (הרחובות מלאים בכל המותגים הכי מוכרים ובעיר ישנם מספר לא קטן של קניונים ומרכזי קניות בהם ניתן להעביר יום שלם), מוזיאונים, אירועי תרבות ומוזיקה, חיי לילה עשירים, ושלל אטרקציות, או בשתי מילים: הכל מהכל. אז אם נפלה בפניכם הזדמנות לטוס לארה״ב בקרוב, אל תחמיצו ביקור גם בשיקגו הנוצצת. אני חזרתי עם טעם של עוד.

הכותב היה אורח של יונייטד איירליינס ו-Choose Chicago

עוד על יונייטד:

יונייטד איירליינס מסתערת על דנבר

מיילים בתמורה לצ'ק אין באפליקציה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יונייטד איירליינסיונייטדunited

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: