אא

חשיפת פספורטניוז: העיכובים בהמראות מישראל - הגרועים באירופה

מסמך פנימי של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) שהגיע לידי פספורטניוז מציג תמונה עגומה למדי: דיוק ההמראות מישראל בשבוע האחרון הגרוע ביותר באירופה. בשל ריכוז הפעילות בנמל אחד בלבד - נתב"ג לא נחשב "גרוע". ואילו מדינות הן הדייקניות ביותר?

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בשיא עונת התיירות - נתון עגום ביותר באשר להמראות מישראל. איגוד חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, המנטר את פעילות חברות התעופה ונמלי התעופה בעולם, הגדיר את ישראל כמדינה הגרועה ביותר במדד הדיוק לשבוע שבין 3 ל-9 באוגוסט 2023. 

על פי המדד, ישראל נמצאת במקום האחרון עם דיוק של 49.1% מהטיסות שיוצאות בזמן. מעליה במקום מאוד לא מכובד גם כן נמצאת טורקיה עם דיוק של 52.5%, צרפת עם 53.8%, איטליה עם 54.9% ושווייץ שממש לא מתקתקת כמו שעון שווייצרי עם 56.2%.

מדד מגדלי הפיקוח: גם שם ישראל "מככבת"

בבדיקה הדקדקנית יותר - על פי מגדלי הפיקוח, זה התל-אביבי הוא המדווח יותר מכל אחד אחר באירופה על עיכובים. אחריו ברשימה מרסיי, קרלסרוהה בגרמניה, בלגרד ובודפשט. על פי דיווחי נמלי התעופה עצמם גם כאן נתב"ג הוא מדווח העיכובים המשמעוותי באירופה, אחריו הרקליון בכרתים, ליסבון, טנריף ולנסרוטה באיים הקנריים.

בשל ריכוז הפעילות הבינלאומית בנמל תעופה אחד בלבד, ישראל זוכה ל"הנחה" בשקלול הציונים וכך נתב"ג לא נמצא בשמו במדד נמלי התעופה הלא-מדייקים. מי כן? נמל התעופה של ליסבון (LIS) שזוכה ל-38.6% דיוק ולתואר המפוקפק כנמל הכי לא-מדייק באירופה, אחריו סאביהה באיסטנבול (SAW) עם 41.7%,  לונדון גטוויק (LGW) עם 42% דיוק בהמראות, פיומיצ'ינו הרומאי עם 43.5% ואפילו דה-גול הפריזאי עם 47.3%, כולם מתחם ל-50 אחוזי דיוק בהמראות בשיא העונה.

נמלי התעופה הפעילים ביותר באירופה בתחילת אוגוסט היו על פי יאט"א הנמל החדש באיסטנבול וסכיפהול באמסטרדם - שניהם לא נמצאים ברשימת הנמלים הלא-מדייקים, במקום השלישי בעומס הפעילות היה שדה דה-גול בפריז שכן נמצא כאמור ברשימת הנמלים הלא-מדייקים. עוד ברשימת הנמלים הפעילים ביותר באירופה - לונדון הית'רו, פרנקפורט, מדריד בראחאס, אנטליה, ברצלונה, מיורקה ומינכן.

חברת התעופה הפעילה ביותר באירופה בתקופה זו היתה ריינאייר, ואחריה איזיג'ט, טורקיש איירליינס, לופטהנזה, אייר פראנס, וויזאייר, KLM, בריטיש איירווייז, וולינג הספרדית ויורו-ווינגס. 

שדה״ת סביחה. צילום: Shhutterstockשדה״ת סביחה. צילום: Shhutterstock

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהנמל התעופה בן גוריוןשדה התעופה באיסטנבול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: