אא

התפרצות הר הגעש בסיציליה: שדה״ת בקטניה נסגר עד -15/8. טיסת וויזאייר לת״א בוטלה

שדה״ת הושבת בשל התפרצות הר הגעש אטנה, הנמצא כ-50 ק"מ צפונית לעיר. מאות טיסות בוטלו או עוכבו בהן גם טיסות ישראייר לקטניה וממנה שמעוכבות יותר מיממה, אחרות הועברו לנחיתה בפלרמו. טיסת וויזאייר מקטניה לת״א בוטלה

צילום: Shhutterstock צילום: Shhutterstock

אם לא די במזג האוויר המשוגע שמשפיע קשות על התעופה והתיירות ברחבי העולם, באיטליה מתמודדים היום (ב') עם אירוע אחר ולא צפוי שמביא להשבתה של נמל תעופה - בשיא עונת התיירות.

הר הגעש אטנה, הנמצא כ-50 קילומטרים צפונית לקטניה, מהיעדים הפופולריים בסיציליה, התפרץ בשעות הבוקר והביא להתפשטות אפר וולקני באזור. יש לציין כי מדובר בסכנה ממשית לטיסות ולמנועי המטוסים כך שלא נלקחו סיכונים וברשות התעופה האיטלקית העדיפו לנעול את שערי נמל התעופה.

כתוצאה מההחלטה מאות טיסות בוטלו או עוכבו, מרביתן של תיירים מרחבי אירופה, באחד השבועות העמוסים והמשמעותיים לתיירות ולכלכלה באזור. מספר מצומצם של נחיתות הועבר לנמל התעופה של פלרמו, הנמצאת כשעתיים וחצי נסיעה ברכב מקטניה. כעת התקווה היא שעד הבוקר יתפזר האפר הוולקני לרמות כאלה שיאפשרו את הפתיחה המחודשת באופן וודאי.   

צילום: פספורטנייוזצילום: פספורטנייוז

חברת וויזאייר ביטלה את טיסתה מקטניה לתל אביב שהיתה אמורה להמריא הערב בשעה 18:30. נוסעים שהגיעו לשדה אחה״צ קיבלו הודעה זמן קצר לפני ובעודם בשדה כי טיסה מספר 8203 בוטלה. נוסעים ישראלים שהיו אמורים להיות בטיסה מסרו לפספורטניוז כי לא עודכנו לגבי הטיסה החלופית. 

שדה״ת בקטניה הערב. צילום: פספורטניוזשדה״ת בקטניה הערב. צילום: פספורטניוז

ישראייר: "עומדים בקשר עם הנוסעים"

בין הטיסות שעוכבו היתה טיסת ישראייר שאמורה היתה להמריא הבוקר ב-09:10 מקטניה ולנחות בשעות הצהריים בתל אביב. פתיחת השדה מתעכבת עד מחר (ג') בבוקר וגם טיסת ישראייר שאמורה היתה לצאת בשני ב-06:00 מתל אביב בוטלה.

מישראייר נמסר כי החברה עומדת בקשר עם הנוסעים הן בטיסה מקטניה והן בזו שלא יצאה מתל אביב, ותעמוד איתם בקשר עד למועד ההמראה החדש. 

שדה״ת בקטניה הערב. צילום: פספורטניוזשדה״ת בקטניה הערב. צילום: פספורטניוז

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאיטליהביטול טיסותביטול טיסהעיכוב טיסהסיציליההר געש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: