אא

היתרון שלא הכרתם לנהיגה ברכב חשמלי בעיר

טכנולוגיה חדשנית, נוחות, מידות קומפקטיות וטעינה חשמלית זולה - מה היתרון של רכב חשמלי בנהיגה עירונית שלא חשבתם עליו?

אורה פאנקי קאט. צילום: יצרן אורה פאנקי קאט. צילום: יצרן

רכבים חשמליים הם חדשניים ונוחים, וטעינת הרכב בחשמל זולה משמעותית מתדלוק של רכב מקביל. אך מה היתרון הנסתר של רכב חשמלי עבור החיים העירוניים?

למרות מה שאולי הייתם חושבים, אני לא מדברת על מציאת מקום חנייה. זה נכון שיש רכבים חשמליים קומפקטיים, כמו אורה פאנקי קאט, פיאט 500 או BYD דולפין, אבל היתרון של רכב חשמלי לא מתחיל ונגמר ביכולתו (או חוסר יכולתו) להידחק לחניות צרות בתל אביב. 

בתכלס, הסוד הוא ברגנרציה. בעוד שרכב בנזין "זולל" דלק בעת עמידה בפקקים ובבלימות מרובות, ובמקרים מסוימים זה אפילו פוגע במערכת ההנעה שלו - רכב חשמלי פשוט פורח בסיטואציה. זה לא שהעמידה בפקק היא בהכרח נעימה יותר לנהגים, אבל בזמן שאנחנו מתעכבים ומתעייפים - הרכב חוסך. במקום לבזבז חשמל יקר, הרכב מצליח לטעון מחדש את הסוללה שלו (או במינוח המקצועי, לאחזר חשמל לסוללה) בכל בלימה או האטה. 

BYD דולפין. צילום: יצרןBYD דולפין. צילום: יצרן

ואם זה לא יתרון משמעותי מספיק - הרכב גם שקט יותר, נוסע חלק יותר, ובמקרים רבים גם מאובזר יותר ביחס למקביליו מונעי הבנזין. 

בנוסף, בעוד שטווח הרכב החשמלי עלול להיות בעייתי לאלו שנוסעים נסיעות ארוכות מדי יום - רכב חשמלי עם טווח סטנדרטי יתאים מאוד למרחקים העירוניים, וכפי שציינו גם יאחזר חשמל לסוללה בזכות הפקקים והבלימות, ויאפשר לכם לטעון אותו בתדירות נמוכה יותר. 

זה נכון, רכב חשמלי אינו מתאים לשגרת החיים או התקציב של כולם, אבל מי שיכול ובעיקר רוצה - יזכה להיחשף לעולם חדש של אפשרויות נהיגה. 

השתכנעתם, אבל שכחתם לטעון את הרכב במהלך הלילה? כך תוכלו להאריך את טווח הנסיעה של הרכב החשמלי שלכם.

הקליקו כאן למדור הרכב החדש של פספורטניוז

פיאט 500 החשמלית. צילום: יצרןפיאט 500 החשמלית. צילום: יצרן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: